Vraag

• Fred44261
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20-03 19:06
Heeft iemand ervaring met het uitzoeken van RAM stick? Het gaat mij om of het dual or single rank is.
Ik ben al een aantal websites afgegaan (corsair, Crucial G skills ect) maar kan het nergens duidelijk vinden. Heeft een van jullie een linkje of een tip?

Ik heb er gewoon geen zin in om straks veel geld eraan uit te geven en er dan achter te komen dat het single rank is😕. Dan heb je zo’n kat in de zak gevoel.

Ik kijk naar 4x8Gb tussen 3200mhz-3600 Cl14-16

Alvast bedankt

Alle reacties

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Wat ga je er aan merken? Waarschijnlijk ga je het gebruiken in een systeem met 2 geheugenkanalen, dus als je 4 SR sticks pakt, heb je alsnog 2 ranks per geheugenkanaal en heb je nog steeds de voordelen van rank interleaving. Als ik me niet vergis ga je er niet of nauwelijks op achteruit met 2 ranks per kanaal in plaats van 4.

• Fred44261
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20-03 19:06
Ter verduidelijking mijn vraag gaat in het specifiek om de “rank” en niet het aantal modules. Dat zijn verschillende dingen

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Op welke manier zijn dat verschillende dingen dan? Met 2 SR modules op 1 channel krijg je DR, met 2 DR modules op 1 channel QR. Het aantal modules (en het gebruikte platform) is juist relevant als je wil weten of het uitmaakt voor de prestaties.