Wil binnenkort mijn Remeha CV die 16 jaar oud is vervangen.
Het systeem voor de vloerverwarming op de begane grond wil ik dan gelijk ook aanpakken aangezien deze uit 1992 komt.
Situatie:
- Begane grond: vloerverwarming, convector put bij aanbouw en 2 radiatoren (keuken en hal)
- 1e en 2e verdieping: alle kamers zijn voorzien van een radiator maar worden niet gebruikt. Kamers worden verwarmd en verkoeld met L/L.
Ben niet tevreden met de Remeha Quinta C35. Instellingen worden niet onthouden:
- Warmwater staat op 60 graden maar bij het meten wordt het gauw +80 graden
- Verwarmen gaat niet geleidelijk omdat hij steeds aangeeft dat de aanvoertemperatuur te hoog is (en moet dan afkoelen). Max aanvoertemperatuur staat op 50 graden maar via de display zie je het met gemak 70 graden haalt. Heb ook het gevoel dat daardoor mijn gasverbruik te hoog is.
Heb nu een Neftip Topline Proline op het oog.
Wat kan ik aan mijn vloerverwarming doen?
Zelf dacht ik om de pomp te vervangen omdat nieuwere modellen veel energie zuiniger zijn.
Zijn er andere dingen wat ik eventueel kan vervangen en erbij?
Het systeem voor de vloerverwarming op de begane grond wil ik dan gelijk ook aanpakken aangezien deze uit 1992 komt.
Situatie:
- Begane grond: vloerverwarming, convector put bij aanbouw en 2 radiatoren (keuken en hal)
- 1e en 2e verdieping: alle kamers zijn voorzien van een radiator maar worden niet gebruikt. Kamers worden verwarmd en verkoeld met L/L.
Ben niet tevreden met de Remeha Quinta C35. Instellingen worden niet onthouden:
- Warmwater staat op 60 graden maar bij het meten wordt het gauw +80 graden
- Verwarmen gaat niet geleidelijk omdat hij steeds aangeeft dat de aanvoertemperatuur te hoog is (en moet dan afkoelen). Max aanvoertemperatuur staat op 50 graden maar via de display zie je het met gemak 70 graden haalt. Heb ook het gevoel dat daardoor mijn gasverbruik te hoog is.
Heb nu een Neftip Topline Proline op het oog.
Wat kan ik aan mijn vloerverwarming doen?
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Zelf dacht ik om de pomp te vervangen omdat nieuwere modellen veel energie zuiniger zijn.
Zijn er andere dingen wat ik eventueel kan vervangen en erbij?