dan niet juist weglaten […]
waardoor jij of een derde financieel voordeel behaalt, en/of (b) er aan Simpel en/of derden schade wordt toegebracht, en/of (c) de integriteit van het Netwerk in gevaar wordt gebracht en/of (d) er een onevenredige belasting van het Netwerk ontstaat.[…].
Ik vind een alarmcentrale geen automatisch oproepsysteem (of zoals in de voorwaarden staat een symbox).
En die kleine lettertjes, zo flauw. Maar je hebt gelijk, die moeten we compleet doorlezen, begrijpen en dat voor elke winkel waar ik koop of online bestel (en wat als ze dan onredelijk zijn of zoals zo vaak tegen de wet ingaan)

Omdat we maar een gelimiteerd aantal 06 nummers hebben en als we aan elk IOT apparaat een 06 nummer hangen is het vrij snel op.
In 2011 heeft de ACM al gereguleerd dat 06 nummers voor mensen zijn.
Alle andere vormen van communicatie (M2M, M2H, H2H, etc). maken gebruik van 12-cijferige 097 nummers.
De ACM verbiedt providers om 06-nummers aan te bieden voor M2M. Dit is ook de reden waarom je van Simpel dit abonnement niet voor een alarmcentrale mag gebruiken. De ACM kan Simpel daar zelfs een boete voor opleggen.
Zie:
https://www.acm.nl/nl/ond...mmers-voor-spraak-en-data
Een alarmcentrale voor privé gebruik vind ik persoonlijk geen IOT systeem en toen de installatie gemaakt is bestond de term IOT denk ik niet eens. Daarnaast heb ik er contact over gehad met de klantenservice en toen ik aangaf klant te willen worden en de simkaart in een alarmcentrale zou worden gebruikt wilde Simpel mij prima klant maken.
De centrale werkt via lan, gsm is voor backup. In geval van geen lan en een alarm belt de centrale mijn telefoon en stuurt 1 sms, that’s it. Ik zie niet in waarom dat zou vallen onder artikel 4.3, als leek.
Zet er dan neer, u mag de simkaart alleen in een mobiele telefoon gebruiken.
Daarnaast, staat op de ACM,
[…] Zet dan in het contract duidelijk dat de klant het nummer niet mag gebruiken voor M2M[…]
Op de link van de ACM die je stuurt staat M2M, M2H wordt daarbij niet vermeld als expliciet verboden.
Sterker nog in de originele stukken van de
ACM staat zelfs:
[…]
Voor alle duidelijkheid wordt opgemerkt dat het individuele gebruikersperspectief centraal staat bij de beoordeling of een nummer normaliter automatisch wordt opgeroepen Het is niet de bedoeling om nummergebruikers middels het nummerplan te dwingen tot een aanpassing van hun normale werkwijze bij bedrijfstoepassingen. Het kan voorkomen dat enkele bedrijven voor een bepaalde toepassing een verouderd systeem gebruiken waarbij apparaten handmatig worden opgeroepen, terwijl het overgrote deel van de bedrijven voor die toepassing een geautomatiseerd systeem gebruikt. In dat geval is voor die kleine groep bedrijven een gebruiksvriendelijk nummer aangewezen.[…]
Kortom, de uitleg, mag niet, illegaal, is dus discutabel. Pfoef dat je als leek zoveel moet opzoeken en nalezen.
We verschillen van mening, los van of mijn centrale wel of niet zou mogen. Simpel verplicht klanten een ander toestel te gaan gebruiken, een alternatief heb je niet. Iets wat eerst wel werkte werkt nu niet meer. Prima technische veranderingen, maar laat dat (selecte) groepje klanten dat geen gebruik meer kan maken van je dienst dan hun contract beëindigen, stuk klantvriendelijker imho. Maar de meningen zullen hier dus over verschillen. In dit opzicht, wat deed Ziggo toen zij stopte met analoog signaal? Mocht die beperkte groep ook vroegtijd hun contract beëindigen?
[
Voor 26% gewijzigd door
tm030614 op 01-05-2021 06:41
]