Mijn vraag
Ik heb pas een nieuwe ipad gekocht voor mijn vrouw en deze geeft soms een windowtje met wifiwachtwoord onjuist waarin ik dan het wachtwoord kan ingeven met de opties annuleren ofwel verbinden. Het internet werkt dan niet meer.
Maar als ik dan na instellingen ga, hoofdstuk wifi, dan zie ik dat hij niet verbonden is met een netwerk. even later zie ik dan in de lijst met netwerken, mijn netwerk verschijnen. daar klik ik dan op en dan maakt hij verbinding met mijn netwerk zonder dat ik mijn wifiwachtwoord terug moet ingegeven.
De momenten dat dit gebeurd zijn heel random. Laatst had ik door TELENET mijn router laten resetten en toen had ik een weekje geen probleem maar vandaag plots weer 2x kort na mekaar. gewoon tijdens het surfen.
Met mijn oude ipad air heb ik dit probleem nooit gehad. De smartphones en windowslaptop werken ook zonder problemen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
ipad 8e generatie MYLA2NF/A
ios14.4.2
Bij instellingen>WIFI, staat "vraag om verbinding" op UIT
"verbind automatisch" staat aan
"priveadres" staat aan
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ios update
Bij instellingen>WIFI> mijn netwerk: netwerk vergeten + terug inloggen
Bij instellingen>algemeen> stel opnieuw in: herstel netwerkinstellingen.
de router terug opgestart
De ipad terug opgestart
Van de router, het 2.4GHz kanaal vast op 6 gezet
en als laatste TELENET gecontacteerd voor een volledige reset van de router waarna de problemen een weekje weg waren.
Weet er nog iemand raad?
...
Ik heb pas een nieuwe ipad gekocht voor mijn vrouw en deze geeft soms een windowtje met wifiwachtwoord onjuist waarin ik dan het wachtwoord kan ingeven met de opties annuleren ofwel verbinden. Het internet werkt dan niet meer.
Maar als ik dan na instellingen ga, hoofdstuk wifi, dan zie ik dat hij niet verbonden is met een netwerk. even later zie ik dan in de lijst met netwerken, mijn netwerk verschijnen. daar klik ik dan op en dan maakt hij verbinding met mijn netwerk zonder dat ik mijn wifiwachtwoord terug moet ingegeven.
De momenten dat dit gebeurd zijn heel random. Laatst had ik door TELENET mijn router laten resetten en toen had ik een weekje geen probleem maar vandaag plots weer 2x kort na mekaar. gewoon tijdens het surfen.
Met mijn oude ipad air heb ik dit probleem nooit gehad. De smartphones en windowslaptop werken ook zonder problemen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
ipad 8e generatie MYLA2NF/A
ios14.4.2
Bij instellingen>WIFI, staat "vraag om verbinding" op UIT
"verbind automatisch" staat aan
"priveadres" staat aan
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ios update
Bij instellingen>WIFI> mijn netwerk: netwerk vergeten + terug inloggen
Bij instellingen>algemeen> stel opnieuw in: herstel netwerkinstellingen.
de router terug opgestart
De ipad terug opgestart
Van de router, het 2.4GHz kanaal vast op 6 gezet
en als laatste TELENET gecontacteerd voor een volledige reset van de router waarna de problemen een weekje weg waren.

Weet er nog iemand raad?
...