Mijn auto particulier verkopen; verkoopvoorwaarden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:18
Ik wil mijn auto verkopen. Ik heb momenteel 2 auto's namelijk en dat is niet alleen niet handig, maar ook aardig duur met verzekering en wegenbelasting

De auto is een Seat Leon uit 2015, een 1.4 TSI met affabriek een 20kg CNG tank, naast de reguliere 50 liter benzine tank. De auto heeft iets van 125k op de teller staan.

Nu kan ik 'm naar een opkoper doen, maar dan ben ik bang dat ik er minder voor krijg dan ik zou willen. Ik heb de auto vorig jaar oktober voor inruilprijs van m'n werkgever overgenomen en zou mooi zijn dat ie voor dat geld ook weer weg gaat. Dus particuliere verkoop is het doel, zodat de lage prijs aantrekkelijk is voor particulieren.

Nou zijn hier laatst een paar topics voorbij gekomen, van mensen die hun auto particulier verkocht hebben waarbij de koper na een dag of na een week terug komt met allerlei mankementen, en daar heb ik dus geen zin in.

Ik dacht dus onder aan de advertentie een tekst toe te voegen die duidelijk maakt dat ik geen gezeik achteraf wil en dat er geen garantie op de auto zit. Maar tegelijkertijd moet die tekst potentiele kopers natuurlijk niet afschrikken :P

Heeft iemand ideeën hoe ik dat het beste aanpak?

Ik had zelf zoiets in gedachten.
De auto is zoals beschreven in deze advertentie, bij verkoop ga je akkoord met het volgende:
- Ik geef geen garantie op mankementen of storingen die na verkoop opgemerkt worden
Er zitten 2 mankementjes aan de auto op dit moment, die zal ik ook netjes vermelden in de advertentie.
  • 1 of 2 sporen van de achterruitverwarming doen het niet.
  • De aftermarket (Waeco) parkeersensoren aan de achterzijde geven storing na veel/hevige regen, dat verdwijnt vanzelf weer als het een paar uur droog is geweest)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:07

Reptile209

- gers -

FastFred schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:48:
Ik wil mijn auto verkopen. Ik heb momenteel 2 auto's namelijk en dat is niet alleen niet handig, maar ook aardig duur met verzekering en wegenbelasting

De auto is een Seat Leon uit 2015, een 1.4 TSI met affabriek een 20kg CNG tank, naast de reguliere 50 liter benzine tank. De auto heeft iets van 125k op de teller staan.

Nu kan ik 'm naar een opkoper doen, maar dan ben ik bang dat ik er minder voor krijg dan ik zou willen. Ik heb de auto vorig jaar oktober voor inruilprijs van m'n werkgever overgenomen en zou mooi zijn dat ie voor dat geld ook weer weg gaat. Dus particuliere verkoop is het doel, zodat de lage prijs aantrekkelijk is voor particulieren.

Nou zijn hier laatst een paar topics voorbij gekomen, van mensen die hun auto particulier verkocht hebben waarbij de koper na een dag of na een week terug komt met allerlei mankementen, en daar heb ik dus geen zin in.

Ik dacht dus onder aan de advertentie een tekst toe te voegen die duidelijk maakt dat ik geen gezeik achteraf wil en dat er geen garantie op de auto zit. Maar tegelijkertijd moet die tekst potentiele kopers natuurlijk niet afschrikken :P

Heeft iemand ideeën hoe ik dat het beste aanpak?

Ik had zelf zoiets in gedachten.

[...]

Er zitten 2 mankementjes aan de auto op dit moment, die zal ik ook netjes vermelden in de advertentie.
  • 1 of 2 sporen van de achterruitverwarming doen het niet.
  • De aftermarket (Waeco) parkeersensoren aan de achterzijde geven storing na veel/hevige regen, dat verdwijnt vanzelf weer als het een paar uur droog is geweest)
toon volledige bericht
De auto is zoals beschreven in deze advertentie. In overleg is het uiteraard mogelijk om een proefrit te maken, of bijvoorbeeld op eigen kosten een aankoopkeuring uit te laten voeren. Na het sluiten van de koop zijn eventuele mankementen, storingen of problemen voor risico en rekening van de koper. Ik geef dan ook geen garantie op deze auto.
Zo klinkt het wat vriendelijker?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:00

-tom-562

Oliesjeik

Reptile209 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:56:
[...]

[...]

Zo klinkt het wat vriendelijker?
Dat lijkt mij idd prima. Ik zou er ook niet teveel aandacht op leggen. Het kan ook kopers afschrikken namelijk (Is er iets mis dan met deze auto?).

Verder, gewoon zorgen dat je het niet aan een forumjurist hier van GoT verkoopt die weer met 'NON COMFORM!~```!11!' aan komt omdat de remblokken o.i.d. versleten zijn :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 13:18
Ja dat wat @Reptile209 voorstelt is wel beter dan wat ik had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 15:09
Zet het dan wel even op papier bij de verkoop en onderteken dit samen met de koper (ook beide gebreken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

“Garantie tot de deur” is uit de gratie tegenwoordig? :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Pagina: 1