Celly op Chaintech board

Pagina: 1
Acties:

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Hi,
Ik wil ban wat huidige losse onderdelen een nieuw budget (divx) systeempje in elkaar schroeven.
Op dit moment heb ik nog wel mobo's over, maar deze zijn allemaal Slot1.
Ik heb dus ook nog een Chaintec 6BTM.

Nu dacht ik, als ik daar nu zo'n converter op dou, en vervolgens een Celly erop knal.
Gaat dat dan werken?
Ik ben momenteel niet zeker van het type board, maar hij kan iig een PIII-450 aan.
Achter word ik een beetje verward door al het gedoe over Socket370 en dan weer FCPGA.

Een cobverter kost weinig, en zo'n celly.
Dus dan zou ik redelijk goedkoop uit zijn.
De craag is echter of het op elkaar gaat passen.

Over de converter: Bij Man&Muis hebben ze een "Asus verloopvoetje van Intel Slot 1 naar Intel Socket 370 DL"
Deze zou dus op mijn Chaintech passen, om daar weer een celly FCPGA in te doen?

En last but nit least... moet er dan een FCPGA koeler of een PIII koeler op :?

* Koffie confused, je upgrade ff een jaartje niet en het is niet meer bij te benen.

EDIT:
Ik lees net in het 'hoe bouw ik een PC' topic, dat ik dus een celly-koeler moet plaatsen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
yupz, moet werken; ik heb ook een tijd lang een Chaintech 6BTM met een celeron 500 erop gehad (met een converter)

(heb er zelfs nog een pic van :) )

Afbeeldingslocatie: http://www.kroetsjov.nl/computer/doolittle/images/cpu.jpg

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Verwijderd

op de site van Chaintech kun je zien of jouw versie van de 6BTM(cool boardje trouwens...ik heb er een celly633@950 op lopen..) copermines ondersteunt...zo ja..ff slotket kopen en celly2 (lieft tot 677..dan kun je de fsb op 100 knallen) en draaien maar...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
OK,\Thanx voor de bevestigende antwoorden.
Echter, als ik dus gewoon een niet al te snelle neem, en deze op 66 laat draaien.
Valt de warmte dan mee ?
Hij moet namelijk juist NIET overgeclocked worden (PC word voor DVD projectje).
Dus mocht iemand een goedkope STILLE koeler weten, graag!!

Braaikamer - Smoke&BBQ

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 16 augustus 2001 12:12 schreef Koffie het volgende:
Achter word ik een beetje verward door al het gedoe over Socket370 en dan weer FCPGA.
[...]
En last but nit least... moet er dan een FCPGA koeler of een PIII koeler op :?
[...]
Ik lees net in het 'hoe bouw ik een PC' topic, dat ik dus een celly-koeler moet plaatsen.
Socket370 is er in 2 varianten: PPGA en FCPGA. Globaal komt het erop neer dat het enige verschil de pin-out is (waar elke pin voor dient dus). De PPGA Socket370 is feitelijk een naar socket omgebouwd Slot1. De FCPGA Socket370 is een voortgeborduurde versie van PPGA. Je kunt makkelijk converteren van PPGA naar Slot1 en van FCPGA naar Slot1.

Tot slot de koeling: het maakt helemaal niet uit of je een PPGA, FCPGA, celly of een P3 koeler op gooit. Het zijn allemaal toch ontworpen voor eenzelfde socket: de Socket370.
Op donderdag 16 augustus 2001 13:37 schreef Koffie het volgende:
als ik dus gewoon een niet al te snelle neem, en deze op 66 laat draaien.
Valt de warmte dan mee ?
Zeker. Op standaard snelheid met een standaard Intel koeler zou het zeker niet hoger dan 35/40 graden komen. Voor de P3 is het ietsiepietsie hoger, maar dat is nog altijd laag, zeker vergeleken met AMD processoren.