Hout-betonschutting laten plaatsen, graag advies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedcel
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13-06 18:43
Gisteren is een schutting geplaatst, maar niet naar mijn zin:
Speling tussen hout en beton is te groot; teveel paal zichtbaar aan de bovenkant scherm; niet recht geplaatst etc.

De leverancier geeft aan dat het een nieuwe manier van plaatsen is en dat het niet anders is (dit gaat dan over de speling). Uiteraard trek ik dit zeer in twijfel.

Graag zou ik jullie mening willen hebben. Hier de foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GK0rL9p59qCibT51NMIGEumdzbc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/65uOrAkyuVnxmxLaWu6uM1fP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LX9okfEmoGz7rRSYHhmND6hdt_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bfbubhrzwfFAsJGG2wQHocyh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zw9KP9jlqbgAsvxlapwlO6vYHPs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TKX3B8qV4EpFkOLfnPOZVHC8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rXemdX66HAvQR6KJ00O4-OC_x0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wsDhTEnLCQPss3c5uD91fTeA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JxeZS1TW0GEDK8JqNFCIAjhafvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4jqOif0jSPMxz4A9byFk2uZG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1nTLP0P5J4I5w6paeVPiZsqVHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6iCJzHpxFQtPfZvQlwWZFxcJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xeRbzfQ49M2nQWayXcpmlZNh0ds=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yNjZavW1xNyj8QkYgTFvSIWN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-xwAJDyeHCcLl6J7dhGQ-KebEfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ytnY3mpLnvdJECc5nyup2eoR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dfMTzuvai8bX4hL-b3aSonkyPto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/97fg7ZaAPaxARAZLf6PkvYEx.jpg?f=fotoalbum_large

Ze komen van de week terug, omdat de andere kant verkeerd was besteld.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06 14:27

Agent47

I always close my contracts.

Nevermind.

[ Voor 88% gewijzigd door Agent47 op 13-04-2021 15:27 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-06 10:05
In alle eerlijkheid weet ik niet zo goed waar ik naar moet kijken op de foto's. De extra lengte van de palen ten opzichte van de schuttingdelen vind ik ook niet het allermooiste. Maar qua kieren/speling vind ik het eigenlijk niet zo schokkend. Hoe concreet zijn de afspraken die gemaakt zijn met de leverancier? Kan je ergens naar verwijzen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Lastig te beoordelen, maar een paar observaties die ik zo kan doen zijn;

- Betonpaal had dieper in de grond gekund, er is nog wat speling in de sleuf waarin de onderplaten gaan. Hiermee had je voorkomen dat de paal zo'n eind uitsteekt aan de bovenkant.

- Dat het dieper had gekund, of misschien wel gemoeten, blijkt ook uit de plek waarop de schermen zijn vastgeschroefd. Dit doe je aan de onderkant op de plek waar de horizontale plank zit, zodat je een dubbele plank hebt op om te schroeven, dan heb je ook niet dat de schroef uitsteekt aan de achterkant.

- Ik zie een dubbele onderplaat, meestal gebruik je dit als je hoogteverschil wilt opvangen met het naastgelegen kavel.

- De ruimte tussen de onderplaat het het scherm had inderdaad iets minder gekund, meestal laat je hier een beetje ruimte zodat het hout kan drogen als het nat wordt zodat het hout niet gaat rotten. Maar dit is mij ook net wat te veel. Hebben ze misschien ook wel gedaan omdat anders de paal nog verder uitsteekt aan de bovenkant.

Als je het mij vraagt moeten die palen gewoon dieper gezet worden, dan kun je alle problemen oplossen. Maar als ze in snelbeton staan dan heb je daar nog wel even een klusje aan..
DBC87 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:35:
Als ik het zo zie kan je de betonplaten nog omhoog plaatsen met vulblokjes in de gleuven. Dan kan het schuttingdeel ook hoger geplaatst worden.
Of dit is misschien een makkelijkere/betere optie inderdaad, zo te zien kunnen die betonplaten nog wel een stukje naar boven omdat ze toch ruim onder de grond zitten..

[ Voor 15% gewijzigd door maussert op 13-04-2021 15:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Als ik het zo zie kan je de betonplaten nog omhoog plaatsen met vulblokjes in de gleuven. Dan kan het schuttingdeel ook hoger geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-06 18:00
Gewoon de kieren dichtkitten?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedcel
Wanne-B88 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:34:
In alle eerlijkheid weet ik niet zo goed waar ik naar moet kijken op de foto's. De extra lengte van de palen ten opzichte van de schuttingdelen vind ik ook niet het allermooiste. Maar qua kieren/speling vind ik het eigenlijk niet zo schokkend. Hoe concreet zijn de afspraken die gemaakt zijn met de leverancier? Kan je ergens naar verwijzen?
Naar aanleiding van de website en na het bezichtigen van de showtuin besloten om akkoord te geven.
Ik heb nogmaals de showtuin bezichtigd, daar is onder meer die speling niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedcel
maussert schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:34:
Lastig te beoordelen, maar een paar observaties die ik zo kan doen zijn;

- Betonpaal had dieper in de grond gekund, er is nog wat speling in de sleuf waarin de onderplaten gaan. Hiermee had je voorkomen dat de paal zo'n eind uitsteekt aan de bovenkant.

- Dat het dieper had gekund, of misschien wel gemoeten, blijkt ook uit de plek waarop de schermen zijn vastgeschroefd. Dit doe je aan de onderkant op de plek waar de horizontale plank zit, zodat je een dubbele plank hebt op om te schroeven, dan heb je ook niet dat de schroef uitsteekt aan de achterkant.

- Ik zie een dubbele onderplaat, meestal gebruik je dit als je hoogteverschil wilt opvangen met het naastgelegen kavel.

- De ruimte tussen de onderplaat het het scherm had inderdaad iets minder gekund, meestal laat je hier een beetje ruimte zodat het hout kan drogen als het nat wordt zodat het hout niet gaat rotten. Maar dit is mij ook net wat te veel. Hebben ze misschien ook wel gedaan omdat anders de paal nog verder uitsteekt aan de bovenkant.

Als je het mij vraagt moeten die palen gewoon dieper gezet worden, dan kun je alle problemen oplossen. Maar als ze in snelbeton staan dan heb je daar nog wel even een klusje aan..

[...]

Of dit is misschien een makkelijkere/betere optie inderdaad, zo te zien kunnen die betonplaten nog wel een stukje naar boven omdat ze toch ruim onder de grond zitten..
toon volledige bericht
Bedankt voor je uitgebreide reactie.

De palen staan inderdaad in snel beton ;)

Ik kan de optie voorstellen met vulblokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woody179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-06 22:32
Heel kort door de bocht:

- Afstand tussen paal en schutting is die beugel moet er tussen zitten
- Afstand tussen schutting en betonnerand onder, is wat groot, even opwippen en wat zand onderdrukken.
- Uitsteken van de paal aan de bovenzijde is een kwestie van smaak, wat stond er in de brochure? komt dit overheen?

Wat heb je afgesproken met de schuttingleverancier over de oude tuinafscheiding en de ondergrond? Een aantal punten komen voort vanuit een slecht geëgaliseerde ondergrond (hoogte verschil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedcel
Dat is ook een manier ;)
Woody179 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:49:
Heel kort door de bocht:

- Afstand tussen paal en schutting is die beugel moet er tussen zitten
- Afstand tussen schutting en betonnerand onder, is wat groot, even opwippen en wat zand onderdrukken.
- Uitsteken van de paal aan de bovenzijde is een kwestie van smaak, wat stond er in de brochure? komt dit overheen?

Wat heb je afgesproken met de schuttingleverancier over de oude tuinafscheiding en de ondergrond? Een aantal punten komen voort vanuit een slecht geëgaliseerde ondergrond (hoogte verschil)
Het uitsteken van de bovenkant paal vind ik persoonlijk teveel en ook nergens zo te zien in de showtuin en/of op de website.

De oude schutting heb ik zelf verwijderd en genoeg geel zand geleverd om de schutting naar wens, en zoals bezichtigd, te plaatsen. Dit staat overigens ook in de plaatsingsvoorwaarden.

[ Voor 73% gewijzigd door bloedcel op 13-04-2021 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maussert
  • Nu online
Woody179 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:49:
Heel kort door de bocht:

Met alleen zand eronder heb je kans dat het gaat verzakken, je moet de onderplaat laten rusten in de sleuf van de betonpaal, gaat het nergens meer heen.

Het hoogteverschil heeft weinig met niet geëgaliseerde ondergond te maken, daar heb je gewoon een laser c.q. waterpas voor. Daar kun je de palen, onderplaten en schermen prima mee op gelijke hoogte zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
maussert schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:54:
[...]

Met alleen zand eronder heb je kans dat het gaat verzakken, je moet de onderplaat laten rusten in de sleuf van de betonpaal, gaat het nergens meer heen.

Het hoogteverschil heeft weinig met niet geëgaliseerde ondergond te maken, daar heb je gewoon een laser c.q. waterpas voor. Daar kun je de palen, onderplaten en schermen prima mee op gelijke hoogte zetten.
Daar heb je dus speciale blokjes voor die in de gleuf gaan om de platen op te hogen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maussert
  • Nu online
DBC87 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:55:
[...]

Daar heb je dus speciale blokjes voor die in de gleuf gaan om de platen op te hogen ;)
Precies. Denk dat dat de beste oplossing is om het netjes te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:36
Volgens mij heb je nog best wat ruimte met die dubbele onderplaat. Die schermen kan je toch gewoon losschroeven, een paar cm omhoog halen en weer vastschroeven? Dan zit je bevestiging nog steeds in de horizontale tussenplanken. Dan zoals eerder geopperd die onderplaten wat ophogen en dan is dat opgelost.

en lol @ dat 'het een nieuwe manier van plaatsen is'. Zo lust ik er ook nog wel 10 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedcel
leecher schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:00:
Volgens mij heb je nog best wat ruimte met die dubbele onderplaat. Die schermen kan je toch gewoon losschroeven, een paar cm omhoog halen en weer vastschroeven? Dan zit je bevestiging nog steeds in de horizontale tussenplanken. Dan zoals eerder geopperd die onderplaten wat ophogen en dan is dat opgelost.

en lol @ dat 'het een nieuwe manier van plaatsen is'. Zo lust ik er ook nog wel 10 :P
Ruimte is er wat dat betreft genoeg. Het loshalen is inderdaad niet het probleem, maakt het overigens uit voor de levensduur van het hout dat er schroefgaten inzitten (afgezien van het feit dat het te zien is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woody179
maussert schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:54:
[...]

Eens dat het kan verzakken, ik doelde in elk geval op een pragmatische oplossing omdat vanuit de onderkant ophogen door zand, een tegel of een vulblokje in elk geval de beter te realiseren is dan de palen met snel beton en al opnieuw te plaatsen.

Met een laser is alles waterpas te stellen. Waar ik op doel is dat als in de leveringsvoorwaarde staat dat de ondergrond niet meer als 5 cm mag afwijken en de afwijking in de praktijk 15cm is je zal moeten accepteren dat ze dat op een of andere manier hebben opgevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-06 12:12

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Het is bij ons op vrijwel dezelfde manier gezet. Na een tijdje valt dit niet meer op, dus ik zit er niet zo mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:20
Is het scherm wel 180cm hoog? Het lijkt wel of ze te lage schermen gebruikt hebben...

Die systemen zijn zo gemaakt dat het gewoon goed uit komt met 180cm schermen. Dit is echt geen gezicht.

Overigens zou ik de schermen gewoon op de onderplaten zetten. De schroefjes gaan knappen als t scherm daar aan hangt.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:36
bloedcel schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:05:
[...]

Ruimte is er wat dat betreft genoeg. Het loshalen is inderdaad niet het probleem, maakt het overigens uit voor de levensduur van het hout dat er schroefgaten inzitten (afgezien van het feit dat het te zien is)?
gezien de houtsoort boeien die gaatjes niks op de levensduur. Na 2 dagen zie je ze zelf niet meer en na een jaar betwijfel ik dat je ze uberhaupt nog gaat zien door verweren van het hout.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h2sy7IZaiotRb51zgU2PR99HnXc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZHtPKH7m9XqflyTSehHhLSkw.png?f=fotoalbum_large

met een schep en een schroevendraaier moeten ze dat toch zo voor elkaar hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 19:09
De schutting is niet goed geplaatst men had de palen verder de grond in moeten slaan en dan de schermen vastmaken nu loop je ook grotere kans bij de 1e beste storm dat je schutting omwaait.

Dit is gewoon fout geplaatst en alleen te herstellen als je hem er compleet weer uithaalt.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 10:22
Bij ons loopt de onderkant van de punt van de paal gelijk met de bovenkant van het schuttingdeel, enkel de punt steekt dus uit. In jouw geval vind ik de speling aan de zijkanten niet heel vreemd, maar de houten delen hadden wel wat lager geplaatst kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedcel
Makrolon schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:14:
Is het scherm wel 180cm hoog? Het lijkt wel of ze te lage schermen gebruikt hebben...

Die systemen zijn zo gemaakt dat het gewoon goed uit komt met 180cm schermen. Dit is echt geen gezicht.

Overigens zou ik de schermen gewoon op de onderplaten zetten. De schroefjes gaan knappen als t scherm daar aan hangt.
Dit is een 150x180cm scherm
leecher schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:15:
[...]

gezien de houtsoort boeien die gaatjes niks op de levensduur. Na 2 dagen zie je ze zelf niet meer en na een jaar betwijfel ik dat je ze uberhaupt nog gaat zien door verweren van het hout.
met een schep en een schroevendraaier moeten ze dat toch zo voor elkaar hebben.
Oké, bedankt :)
mr_evil08 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:19:
De schutting is niet goed geplaatst men had de palen verder de grond in moeten slaan en dan de schermen vastmaken nu loop je ook grotere kans bij de 1e beste storm dat je schutting omwaait.

Dit is gewoon fout geplaatst en alleen te herstellen als je hem er compleet weer uithaalt.
Hmm, zo'n gevoel had ik al
mcsluis schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:25:
Bij ons loopt de onderkant van de punt van de paal gelijk met de bovenkant van het schuttingdeel, enkel de punt steekt dus uit. In jouw geval vind ik de speling aan de zijkanten niet heel vreemd, maar de houten delen hadden wel wat lager geplaatst kunnen worden.
De speling aan de zijkanten maak ik niet zo'n heel erg punt van (behalve dat het scherm er scheef ingeschroefd is.
De onderkant heb ik meer problemen mee.

[ Voor 60% gewijzigd door bloedcel op 13-04-2021 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woody179
mr_evil08 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:19:
Omdat de palen 8cm minder ver de grond in staan? Tenzij je in Tornado alley woont lijkt me dat rijkelijk overdreven zeker als er ook nog eens een klomp snelbeton aan hangt.
Is normaal, schutting mag tussen woningen over het algemeen niet hoger zijn dan 1,8 a 2m. (wettelijk 2 meter, lokale verordening wijkt nog wel eens naar beneden af) Inclusief betonrand kom je daar met een 1,50 hoog schuttingdeel kort bij in de buurt.

Voor wat betreft de uitstekende palen, loop de offerte eens na of het conform alle afspraken aangelegd is. Daarnaast als het teveel afwijkt van de brochure of de gegeven voorbeelden zou je er een punt van kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 19:09
Woody179 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:01:
[...]

Omdat de palen 8cm minder ver de grond in staan? Tenzij je in Tornado alley woont lijkt me dat rijkelijk overdreven zeker als er ook nog eens een klomp snelbeton aan hangt.

[...]
Dat dacht mijn overburen ook waarvan de complete schutting is omgewaaid(was ook beton/hout schutting).
Vergis je niet als de windrichting juist is in combi met windstoten zijn schuttingen zeer goede windvangers en komt er enorme krachten op te staan, en het is 8cm korter per paal het gaat dus niet om 1 paal... dus even 6 tot 8 palen 8 cm korter is nogal wat...

Als de 8 cm niet "boeit" waren de palen ook 8 cm korter geweest.

Daarnaast het hoort ook niet op deze manier een beton/hout schutting plaatsen de palen horen veel dieper, ik heb nog nooit gezien dat een beton schutting de balen zo hoog uitstekend, dit is gewoon een besparing van de aannemer geweest.

[ Voor 18% gewijzigd door mr_evil08 op 13-04-2021 18:43 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
De palen zijn simpelweg niet ver genoeg in de grond gezet, en als ze in beton staan snap ik hun wel dat ze zeggen dit is het nieuwe normaal.
Bij ons zijn ze afgelopen november nog 'gewoon' goed geplaatst.
Maar zoals het hoort ga je ze echt niet meer krijgen nu zonder dat de boel eruit moet..
Die zijkieren vallen nog mee, het hout moet ook een beetje kunnen werken (hangt ook af of het hout nu droog of nat is), maar aan de onderkier kun je al zien dat ze het al een klein beetje hebben willen corrigeren.
Belangrijk is wel hoe hoog de schutting nu is? dus vanaf zand tot afdeklat schutting?
Persoonlijk zou ik me er wel aan storen dat de paal te hoog zit (in ieder geval optisch), qua stevigheid zou ik me er niet druk om maken (daar maakt die 10cm in beton niet veel voor uit).
Overigens lijken die schroeven op de houtdelen ook nergens op, wederom gewoon omdat de paal er niet ver genoeg inzit..
Hadden jullie die dubbele onderkant ook zo besteld, is meestal ook niet 'standaard' namelijk.
Ik heb geen idee wat je rechten in deze zijn, maar ik zou er niet vrolijk van worden en het er zeker niet bij laten zitten, ziet er maar uit als prutswerk zo.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaboom1555
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-06 19:47
Het is toch simpel: je hebt toch een referentie in de showtuin? Dan zeg je ik bestelde dat en ik krijg dit en dat is totaal verschillend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedcel
Bedankt allemaal voor jullie advies en toch de bevestiging dat het niet goed is. Ik heb verder gezocht ook naar aanleiding van hun site waarin wordt verwezen naar het merk Tuindeco.
Gelukkig heeft Tuindeco een catalogus waarin het één en ander te vinden is waaronder het syteem wat hier geplaatst is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4580EbeFmcU-rKmVtAiuRehz6V8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/euLs0AvZTTtxMHyLsjVWTmjK.png?f=fotoalbum_large

Zoals te zien is dat dit systeem gebruikt moet worden met twee smalle motiefplaten en hier is twee gladde onderplaten gebruikt. Motiefplaten zijn over het algemeen wat hoger.

Ik denk dat ik wel een redelijk punt heb :) Tevens is de eerste paal geen eindpaal, maar een tussenpaal. Normaal zou met dat niet boeien, maar nu leg ik op alle slakken zout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

1. De paal moet lager, geen gezicht dit.
2. Kier onder paneel is te groot.
3. Kier aan zijkant is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedcel
kaboom1555 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:19:
Het is toch simpel: je hebt toch een referentie in de showtuin? Dan zeg je ik bestelde dat en ik krijg dit en dat is totaal verschillend?
Klopt, zo dacht ik ook en heb dat ook uiteraard aangegeven, maar dat was het moment dat hij kwam met een nieuw systeem en dat het nog niet toegepast is in de showtuin...
Only schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:02:
De palen zijn simpelweg niet ver genoeg in de grond gezet, en als ze in beton staan snap ik hun wel dat ze zeggen dit is het nieuwe normaal.
Bij ons zijn ze afgelopen november nog 'gewoon' goed geplaatst.
Maar zoals het hoort ga je ze echt niet meer krijgen nu zonder dat de boel eruit moet..
Die zijkieren vallen nog mee, het hout moet ook een beetje kunnen werken (hangt ook af of het hout nu droog of nat is), maar aan de onderkier kun je al zien dat ze het al een klein beetje hebben willen corrigeren.
Belangrijk is wel hoe hoog de schutting nu is? dus vanaf zand tot afdeklat schutting?
Persoonlijk zou ik me er wel aan storen dat de paal te hoog zit (in ieder geval optisch), qua stevigheid zou ik me er niet druk om maken (daar maakt die 10cm in beton niet veel voor uit).
Overigens lijken die schroeven op de houtdelen ook nergens op, wederom gewoon omdat de paal er niet ver genoeg inzit..
Hadden jullie die dubbele onderkant ook zo besteld, is meestal ook niet 'standaard' namelijk.
Ik heb geen idee wat je rechten in deze zijn, maar ik zou er niet vrolijk van worden en het er zeker niet bij laten zitten, ziet er maar uit als prutswerk zo.
Op de site kon je de schutting samenstellen. De totale hoogte is overigens zo'n 2 mtr.

[ Voor 61% gewijzigd door bloedcel op 13-04-2021 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
bloedcel schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:23:
Ik denk dat ik wel een redelijk punt heb :) Tevens is de eerste paal geen eindpaal, maar een tussenpaal. Normaal zou met dat niet boeien, maar nu leg ik op alle slakken zout ;)
Die eindpaal gaat meestal ook in overleg, wij hebben aan 1 kant een paal (i.v.m. regenpijp op de erfafscheiding) en op 3 andere punten hebben we geen paal maar beugels (zit dan tegen huis/schuur), maar dit bespreek je meestal van tevoren.

Als ik trouwens lees dat je schuttingdelen 150x180 zijn kan het ook simpelweg zijn dat de verkeerde onderplaten zijn gebruikt (te laag), maar dit hangt wel echt af van hoe hoog de paalhoogte boven de grond nu is.
Meestal gebruik je namelijk 180x180 schermen en dan een 20cm van de onderplaat boven de grond (samen dus rond de 200cm hoogte (paalpunt zit daar dan uiteraard iets boven).
Als jij zegt dat de schutting (bovenkant afdeklat op 2 meter zitten dan zijn de palen niet diep genoeg (meten is weten in dit geval).

[ Voor 33% gewijzigd door Only op 13-04-2021 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:20
bloedcel schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:36:
[...]

Dit is een 150x180cm scherm
[...]

Oké, bedankt :)
[...]

Hmm, zo'n gevoel had ik al

[...]

De speling aan de zijkanten maak ik niet zo'n heel erg punt van (behalve dat het scherm er scheef ingeschroefd is.
De onderkant heb ik meer problemen mee.
toon volledige bericht
Hier hadden gewoon 180x180 schermen in gemoeten.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedcel
Only schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:28:
[...]

Die eindpaal gaat meestal ook in overleg, wij hebben aan 1 kant een paal (i.v.m. regenpijp op de erfafscheiding) en op 3 andere punten hebben we geen paal maar beugels (zit dan tegen huis/schuur), maar dit bespreek je meestal van tevoren.

Als ik trouwens lees dat je schuttingdelen 150x180 zijn kan het ook simpelweg zijn dat de verkeerde onderplaten zijn gebruikt (te laag), maar dit hangt wel echt af van hoe hoog de paalhoogte boven de grond nu is.
Meestal gebruik je namelijk 180x180 schermen en dan een 20cm van de onderplaat boven de grond (samen dus rond de 200cm hoogte (paalpunt zit daar dan uiteraard iets boven).
Als jij zegt dat de schutting (bovenkant afdeklat op 2 meter zitten dan zijn de palen niet diep genoeg (meten is weten in dit geval).
Bij ons zit ook een regenpijp op de erfscheiding. Hier begint de schutting met een tussenpaal ipv met een eindpaal. Is bij jullie trouwens de regenpijp weggewerkt door hetzelfde bedrijf?

Klopt, zoals ik het nu kan vinden gebruiken ze onderplaten die volgens de fabrikant niet gebruikt kunnen worden binnen dit systeem. Er moet gebruikt gemaakt worden van motiefplaten en deze zijn per stuk zo'n 3cm hoger.

Al met al voel ik me gewoonweg genaaid. Als ze hadden gezegd: oh sorry verkeerde onderplaten, maar dat kunnen we makkelijk herstellen.....dan had ik dat makkelijker geaccepteerd, maar niet zo'n lulverhaal met het nieuwe plaatsingssysteem en nee dit hoort echt zo...

[ Voor 7% gewijzigd door bloedcel op 13-04-2021 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
bloedcel schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:44:
[...]

Bij ons zit ook een regenpijp op de erfscheiding. Hier begint de schutting met een tussenpaal ipv met een eindpaal. Is bij jullie trouwens de regenpijp weggewerkt door hetzelfde bedrijf?

Klopt, zoals ik het nu kan vinden gebruiken ze onderplaten die volgens de fabrikant niet gebruikt kunnen worden binnen dit systeem. Er moet gebruikt gemaakt worden van motiefplaten en deze zijn per stuk zo'n 3cm hoger.

Al met al voel ik me gewoonweg genaaid. Als ze hadden gezegd: oh sorry verkeerde onderplaten, maar dat kunnen we makkelijk herstellen.....dan had ik dat makkelijker geaccepteerd, maar niet zo'n lulverhaal met het nieuwe plaatsingssysteem en nee dit hoort echt zo...
Bij ons zit er een enkele plank nog tussen de regenpijp en de paal, dit zodat de paal niet te dicht op de regenpijp zou komen om eventuele schade aan de waterafvoer te voorkomen, ziet er ook prima uit, daar missen we alleen onderplaat dus (maar das logissch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 13:36
Paar jaar geleden hout betonschuttingen zelf geplaatst in omgeving Apeldoorn.
Viel me op dat het bestellen van de juiste onderdelen alleen lukt als je zelf aangeeft hoeveel je van welke onderdelen nodig hebt. Als je aangeeft x meter schutting wil plaatsen en daar een offerte voor wil, krijg je een samenstelling van onderdelen waar je niets mee kunt. Als je aangeeft dat je een paal meer nodig hebt dan schuttingdelen hebben ze geen idee waarom je dat zou willen.

Bijzonder wereldje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedcel
Only schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:44:
[...]

Bij ons zit er een enkele plank nog tussen de regenpijp en de paal, dit zodat de paal niet te dicht op de regenpijp zou komen om eventuele schade aan de waterafvoer te voorkomen, ziet er ook prima uit, daar missen we alleen onderplaat dus (maar das logissch).
Oké, helder. Bedankt😊
Pagina: 1