Raam op kierstand met kozijn en al stuk gewaaid

Pagina: 1
Acties:

• Csaba1973
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 29-04-2021
Hallo,

Ik heb een conflict met mijn woningbouwvereniging. Tijdens een fikse wind is mijn bovenraam met kozijn en al in mijn achtertuin terecht gekomen. Het is echt een wonder dat er niemand gewond is geraakt. Het raam stond op de kierstand en mijn woningbouwvereniging stelt mij aansprakelijk. Is dit geen constructie fout als dit gebeurt? Er stonden zelfs ramen helemaal open van buren en deze zijn niet stuk gewaaid. Overigens is er geen verzekering die de kosten wil betalen. Zelfs mijn aansprakelijkheidsverzekering niet. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor het graag! Groetjes

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:37
Ik heb meer zoiets van....

Laat de woningbouwvereniging maar bewijzen dat de constructie goed was en dat jij dit opzettelijk hebt gedaan.
En zeker als de leverancier van dit model kozijn zou aangeven dat het tegen een fikse wind zou moeten kunnen....tja...

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Deel eens een fototje of zo.
Afmetingen.
Tekening van wat er naar beneden is gekomen met maat..
Met kozijn en al.? Wat bedoel je daarmee.

In mijn ogen zit je raam in een houten frame. Dit frame sluit op je kozijn
Hebben we het over het eerste deel dus glas en hout?
Of de gehele raam constructie compleet.

Maar montage fout zou ik absoluut niet uitsluiten.

[ Voor 42% gewijzigd door jack zomer op 13-04-2021 15:24 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:34

CyBeRSPiN

sinds 2001

Stormschade is normaalgesproken gedekt door een opstalverzekering en als huurder heb je daar niet mee te maken. Rare opstelling van de woningbouw.

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:06
Kunstof/hout, is die al recent vervangen? Heel kozijn eruit is wel heel ernstig. Je zit nu in de spouw van het huis te kijken?
Laatste keer dat ik stormschade had (door eigen toedoen) was dat gewoon verzekerd door de woonhuisverzekering. Wel een Eigen Risico van 150 euro. (ik had het knikarmscherm open laten staan)

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Jouw aansprakelijkheidsverzekering zal geen kosten aan niet-particulieren betalen, en je inboedel niet aan dingen die onderdeel van het huis zijn. Dan moet je al een woonhuisverzekering hebben die dat zou dekken.

Maar goed, als de woningbouw jou aansprakelijk wil stellen dragen zij ook de bewijslast. Laat ze maar bewijzen dat het jouw schuld is dat het raam zover losgegaan is door wind en dat de constructie goed was. Dat kunnen ze niet, dus daarmee is het al klaar.

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Zo ja, die inschakelen, dat zou het een stuk makkelijker maken

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:22:
Stormschade is normaalgesproken gedekt door een opstalverzekering en als huurder heb je daar niet mee te maken. Rare opstelling van de woningbouw.
Dus indien het onder opstalverzekering valt draaien zij er automatisch voor op ondanks wie er eigenlijk schuldig is? Is geen aanval of kritiek, ik probeer het voor mijn eigen casus te begrijpen.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:58
Csaba1973 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:20:
Hallo,

Ik heb een conflict met mijn woningbouwvereniging. Tijdens een fikse wind is mijn bovenraam met kozijn en al in mijn achtertuin terecht gekomen. Het is echt een wonder dat er niemand gewond is geraakt. Het raam stond op de kierstand en mijn woningbouwvereniging stelt mij aansprakelijk. Is dit geen constructie fout als dit gebeurt? Er stonden zelfs ramen helemaal open van buren en deze zijn niet stuk gewaaid. Overigens is er geen verzekering die de kosten wil betalen. Zelfs mijn aansprakelijkheidsverzekering niet. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor het graag! Groetjes
Simpel. Jij wordt aansprakelijk gesteld en je stuurt het door naar je aansprakelijkheidsverzekering. Die wijzen de claim af als je niet aansprakelijk bent. Als de woningbouw daar niet mee eens is dan gaan ze maar procederen (tegen de verzekeraar die namens jouw optreedt omdat ze het risico draagt).

Inhoudelijks overigens volstrekt logisch dat de claim (in beginsel) afgewezen wordt: een kozijn waait ook met storm niet uit een gevel, zelfs niet door foutief gebruik.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:34

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:32:
[...]

Dus indien het onder opstalverzekering valt draaien zij er automatisch voor op ondanks wie er eigenlijk schuldig is? Is geen aanval of kritiek, ik probeer het voor mijn eigen casus te begrijpen.
Als de woningbouw een opstalverzekering zou hebben ja. En dan is het aan de verzekeraar om evt alsnog moeilijk te doen en proberen de schuld af te schuiven om onder uitbetaling uit te komen als heel duidelijk aangetoond kan worden dat er sprake is van nalatigheid oid.
Maar wie weet is er geen sprake van een opstalverzekering, sommige woningbouwverenigingen zijn zo vermogend dat zo'n verzekering niet nodig is en ze zelf het risico dragen. En dan nog, TS is geen partij voor de opstalverzekering, dat zou dan de woningbouw zelf zijn die het daarmee afhandelt.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-04-2021 15:47 ]

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:40
Csaba1973 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:20:
Hallo,

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering (als je die hebt). Dit lijkt me een simpel te weerleggen claim..

offtopic:
was het toevallig dit kozijn? :> https://www.dumpert.nl/?selectedId=8102145_807f1b5c
Pagina: 1