Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Akisame
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 13-04 15:00
Ik probeer vanuit een apparaat dat aangesloten zit op mijn experiabox V10A een apparaat dat aangesloten zit op een tweede router te bereiken.
De tweede router is een TP-Link Archer C7 welke is aangesloten op een lan poort van de experiabox.
Ik kan vanuit de tweede router wel verbinding maken met apparaten aangesloten op de experiabox maar niet visa versa.
Ping'en vanuit het experiabox netwerk naar het archer netwerk geeft 100% package loss.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen. Ik ben niet zo tevreden over de mogelijkheden die ik op de experiabox krijg.
Ik heb het momenteel opgelost met port forwarding op de Archer maar dit is natuurlijk niet helemaal de bedoeling.
Als het zo niet lukt dan ga ik kijken of ik de archer een ander domain name kan geven. Dat helpt misschien.

[Voor 7% gewijzigd door Akisame op 13-04-2021 11:53]

Beste antwoord (via Akisame op 13-04-2021 12:32)

• n9iels
  • Registratie: november 2017
  • Niet online
Ik heb het momenteel opgelost met port forwarding op de Archer maar dit is natuurlijk niet helemaal de bedoeling.
Nou.... in feite zou je kunnen zeggen dat jou Experiabox momenteel de WAN van je TP-Link router is. Oftewel, je TP-link router doet precies wat je zou verwachten: inkomend verkeer blokkeren dat niet een oorsprong heeft van binnen het netwerk.

Wat is de reden waarom dit apparaat niet direct aan die TP Link hangt? Dat zou het in dit geval direct oplossen.

@lier
Wat exact mis je op je Experiabox? Persoonlijk zou ik de TP-Link als accespoint instellen en al het routeren aan de Experiabox overlaten.
Dit is alleen een optie als je geen extra router functionaliteiten wilt zoals bijv. VLAN's. Ik heb zelf ook een soortgelijke setup waarbij mijn eigen router (Ubiquit Edge Router X) is verbonden aan mijn experiabox. Waarom? Omdat ik geen zin heb om IP-TV en inkomend verkeer helemaal zelf in te stellen. In theorie zou dit wel kunnen sinds KPN vrije routerkeuze bied

[Voor 3% gewijzigd door n9iels op 13-04-2021 12:05]

Alle reacties

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17:28

lier

MikroTik nerd

Waarom wil je NAT achter NAT gebruiken? Als je, zoals ik het lees, je Experiabox nietals router wil gebruiken, dan zal je al je apparatuur achter de TP-Link moeten plaatsen.

Wat exact mis je op je Experiabox? Persoonlijk zou ik de TP-Link als accespoint instellen en al het routeren aan de Experiabox overlaten.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• bgrr
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
of een switch er tussen zetten ipv een router. Staan er meer als genoeg in vraag en aanbod ;-)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: november 2017
  • Niet online
Nou.... in feite zou je kunnen zeggen dat jou Experiabox momenteel de WAN van je TP-Link router is. Oftewel, je TP-link router doet precies wat je zou verwachten: inkomend verkeer blokkeren dat niet een oorsprong heeft van binnen het netwerk.

Wat is de reden waarom dit apparaat niet direct aan die TP Link hangt? Dat zou het in dit geval direct oplossen.

@lier
Dit is alleen een optie als je geen extra router functionaliteiten wilt zoals bijv. VLAN's. Ik heb zelf ook een soortgelijke setup waarbij mijn eigen router (Ubiquit Edge Router X) is verbonden aan mijn experiabox. Waarom? Omdat ik geen zin heb om IP-TV en inkomend verkeer helemaal zelf in te stellen. In theorie zou dit wel kunnen sinds KPN vrije routerkeuze bied

[Voor 3% gewijzigd door n9iels op 13-04-2021 12:05]

• Akisame
Persoonlijk zou ik de TP-Link als accespoint instellen en al het routeren aan de Experiabox overlaten.
Om een goede verbinding te krijgen overal in het huis heb ik dus die tweede router nodig.
Misschien kan ik op de router wat dingen aanpassen zodat het het verkeer doorlaat.
Wat exact mis je op je Experiabox?
VLAN setups. Ik heb wat IOT hardware wat ik op z'n eigen vlan heb zitten zonder internet toegang. Die communiceren dan met een RPI welke wel internet toegang heeft. Mijn vorige woning was klein genoeg en er waren zo weinig andere wifi netwerken dat ik aan 1 router genoeg had om overal bereik te hebben.
aah ja, goed punt. Ik zal hem op passthrough mode moeten zetten denk ik.
De experiabox heeft bereik in de slaapkamer tot mijn voordeur en de TP Link heeft bereik in mijn woonkamer tot in de achtertuin.

[Voor 5% gewijzigd door Akisame op 13-04-2021 12:23]

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17:28

lier

MikroTik nerd

n9iels schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:05:
Dit is alleen een optie als je geen extra router functionaliteiten wilt zoals bijv. VLAN's
Ik weet wel globaal alle tekortkomingen, maar ik weet niet wat de TS mist (en jij ook niet...toch!? :P )

[Update]Ah, VLAN's dus...valt me mee dat de TP-Link dat wel doet! Is dat met de stock firmware?

[Voor 14% gewijzigd door lier op 13-04-2021 12:23]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Akisame
Is dat met de stock firmware?
Nah, Openwrt doet dat wel en de adblocking via privoxy is ook erg nice.
De stock firmware doet best veel maar er zit een hoop bloat op dat ik toch niet ga gebruiken dus ik heb gewoon wrt geflashed

[Voor 34% gewijzigd door Akisame op 13-04-2021 12:27]

• Akisame
Ik ga kijken of ik het kan oplossen door de router te configureren als passthrough node
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True