Hoi, mijn zoon z’n fortnite account is gescamd. Hij zou van account traden (ja heel dom....) en uiteraard heeft de andere jongen verkeerde gegevens gegeven. Nu zijn van m’n zoon z’n account alle skins etc weg. Die jongen zegt dat hij het account gepulled heeft. Kunnen jullie mij vertellen wat dat is en of ik nog alles hersteld kan krijgen? Dank alvast!
Vraag
Beste antwoord (via Saes op 13-04-2021 12:33)
Waar ik nog aan zat te denken. Mocht de jongen die jouw zoon gescammed heeft een bekende zijn, dan zou je eventueel naar zijn huis kunnen gaan en een gesprek hierover voeren.
Of een honkbalknuppel meenemen
Alle reacties
Geen idee of ik je nu exact snap... maar als ik het goed begrijp heeft je zoon iets gedaan wat tegen de platform regels van Fortnite in is, en heeft iemand anders op een of andere manier zijn account leeg geroofd. Wat verwacht je voor advies?
Ik zou mijn beklaag doen bij Fortnite/Epic Games of die andere jongen waar je het over hebt. En ander een geval, wie zijn billen brand die....
Ik zou mijn beklaag doen bij Fortnite/Epic Games of die andere jongen waar je het over hebt. En ander een geval, wie zijn billen brand die....
Nee daar ga je niks mee kunnen doen, Epic games zal zich beroepen op de voorwaarden (account traden niet toegestaan, delen van gegevens op eigen risico etc.)
Nieuw account aanmaken en opnieuw beginnen
https://www.epicgames.com/site/en-US/tos
Nieuw account aanmaken en opnieuw beginnen
https://www.epicgames.com/site/en-US/tos
You may only access the Services through your own account. Users do not own their accounts, and gifting or otherwise transferring of accounts or access keys is prohibited.
[ Voor 36% gewijzigd door ImNotnoa op 13-04-2021 11:57 ]
Try SCE to Aux
Verwijderd
Gepulled betekend kortgezegd leeggetrokken.
Zie het als dat je zoon zijn inloggegevens van de bank heeft weggegeven.
Nu is het leeggeroofd en daar ga je niets meer aan doen. Daarnaast was die actie "van account ruilen" tegen de regels van Fortnite dus het enige wat je nog kan bereiken is dat het account in zijn geheel gelocked wordt.
Zie het als dat je zoon zijn inloggegevens van de bank heeft weggegeven.
Nu is het leeggeroofd en daar ga je niets meer aan doen. Daarnaast was die actie "van account ruilen" tegen de regels van Fortnite dus het enige wat je nog kan bereiken is dat het account in zijn geheel gelocked wordt.
Zoontje heeft op een mooie leeftijd geleerd wat oplichting is en dat hij voorzichtig met zulke dingen moet zijn. Liever nu in een spelletje dan die les moeten leren als een volwassene als het om echte bedragen gaat.
Dit soort praktijken zijn inderdaad tegen de regels van Fortnite. Hoewel ontzettend vervelend, je zoon heeft weer een les geleerd ;-) Gelukkig zijn het maar cosmetics en niet dingen die gameplay beïnvloeden.
Wat ik uit je verhaal begrijp is dat je zoon nog wel steeds op z'n account kan.
Direct het wachtwoord veranderen en 2FA inschakelen. Vraag ook even aan je zoon welke gegevens hij precies heeft afgegeven, en verander eventueel deze wachtwoorden ook.
Succes!
Wat ik uit je verhaal begrijp is dat je zoon nog wel steeds op z'n account kan.
Direct het wachtwoord veranderen en 2FA inschakelen. Vraag ook even aan je zoon welke gegevens hij precies heeft afgegeven, en verander eventueel deze wachtwoorden ook.
Succes!
Neem het voor lief dat het in een spelletje is, ondanks dat de skins (jouw?) echt geld gekost hebben. Laat 'm hiervan leren, hij weet iniedergeval vanaf nu dat 'ie nooit iemand moet vertrouwen op het internet. Soort van win-win, I guess? Maar verder gaat Epic je hier niet mee helpen nee, het is tegen de regels in en dan is het je eigen risico.
Waar ik nog aan zat te denken. Mocht de jongen die jouw zoon gescammed heeft een bekende zijn, dan zou je eventueel naar zijn huis kunnen gaan en een gesprek hierover voeren.
Thanks allemaal was ik al bang voor! Die jongen dreigt ook om hem te pakken op lp en te booten? Geen idee wat dat dan is?
Dat betekent dat die jongen jullie ip-adres heeft. Met een misbruiktool wordt je ip gestrest, met als gevolg dat het internet steeds offline gaat ( een beetje ddos-achtig ). Eerlijk gezegd weet ik zo niet wat je er aan kan doen, mocht dit gebeuren. Wel weet ik dat het strafbaar is en je aangifte kunt doen. Wat bij sommige providers schijnt te helpen is ongeveer 48 uur je modem uitzetten, zodat je een ander ip-adres krijgt. Maar ik weet niet of dit bij jou van toepassing is.
Als het nog niet zover is, zal ik het eerst lekker links laten liggen.
Als het nog niet zover is, zal ik het eerst lekker links laten liggen.
Dan zadel je natuurlijk wel een ander met dat probleem op maar okay, los daarvan ISP's hebben hier ook beveiliging tegen (niet altijd volledig effectief) maar hij vergroot alleen maar zijn "pak" kans als hij dat doet.Frieks schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:13:
Wat bij sommige providers schijnt te helpen is ongeveer 48 uur je modem uitzetten, zodat je een ander ip-adres krijgt. Maar ik weet niet of dit bij jou van toepassing is.
Het is vervelend maar uit eindelijk niet onoverkoombaar.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Gewoon melden: https://www.politie.nl/aa...en-andere-wijze-opgelicht
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Gewoon negeren en tijd om nieuwe vrienden te zoeken zou ik denken.Saes schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:35:
Thanks allemaal was ik al bang voor! Die jongen dreigt ook om hem te pakken op lp en te booten? Geen idee wat dat dan is?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Helemaal mee eenswErudite schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:00:
Neem het voor lief dat het in een spelletje is, ondanks dat de skins (jouw?) echt geld gekost hebben. Laat 'm hiervan leren, hij weet iniedergeval vanaf nu dat 'ie nooit iemand moet vertrouwen op het internet. Soort van win-win, I guess? Maar verder gaat Epic je hier niet mee helpen nee, het is tegen de regels in en dan is het je eigen risico.
Hou er ook rekening mee dat hoe ontroostbaar hij nu is en dat het nu het eind van de wereld is dat het zo weer vergeten is.
En waarschijnlijk zodra die in de pubertijd komt en achter meisjes aangaat fortnite niet meer zo belangrijk is.
Die van mij kijkt nooit meer naar zijn kleding van fortnite en die heeft voor duizenden euro's gekocht maar op gegeven moment komt het allemaal in de zelfde hoek als de LEGO.
Het goed om sceptisch en oplettend te zijn met onderhandelingen, niet alleen op internet.
[ Voor 3% gewijzigd door Honesty op 16-04-2021 07:30 ]
Festina lente
Uhhh, what?!

Al klotste het geld tegen de plinten aan, dan nog zou ik mijn kind leren hier zo min mogelijk aan uit te geven.
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Verwijderd
En daarom zijn microtransactions in games dus ZO gevaarlijk. Kinderen hebben geen idee wat ze uitgeven en zelfs volwassenen worden totaal verslaafd. Ik ken ook iemand die ruim 10k euro aan (ik geloof) World of Tanks heeft uitgegeven en het gaat gewoon door.BTFD schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:31:
[...]
Uhhh, what?!![]()
Al klotste het geld tegen de plinten aan, dan nog zou ik mijn kind leren hier zo min mogelijk aan uit te geven.
Gelukkig zijn we allemaal verschillende mensen en kan iedereen zelf bepalen wat hij of zij doet met hun geldBTFD schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:31:
[...]
Uhhh, what?!![]()
Helemaal met je eens maar mensen/kinderen hebben zelf de keuze waar ze geld aan uitgeven voor onze zoon was het eerst lego en daarna fortnitepakjes en nu gaat die los aan manga boeken. Ook die komen vanzelf een keer in een verhuisdoos in de kelder te staan.BTFD schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:31:
[...]
Uhhh, what?!![]()
Enige goede aan fortnite pakjes is dat de ecologische footprint een stuk kleiner is dan de volgende hype van kinderspeelgoed zoals spinners queezies etc etc.
Ik koop graag whiskey en dat pis ik later ook weer uit is dat is net zo zonde:)
Festina lente
Om vervolgens duizenden euro's aan ander speelgoed in de jaren te hebben uitgegeven wat in dezelfde 'virtuele' hoek komt te liggen? Tablet, console, lego, poppen, met fortnite nu 3 jaar op de markt is 'duizenden' gemiddeld niet veel meer dan een tientje per week.BTFD schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:31:
[...]
Uhhh, what?!![]()
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
3x52= 156 wekenSinergyX schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:45:
[...]
Om vervolgens duizenden euro's aan ander speelgoed in de jaren te hebben uitgegeven wat in dezelfde 'virtuele' hoek komt te liggen? Tablet, console, lego, poppen, met fortnite nu 3 jaar op de markt is 'duizenden' gemiddeld niet veel meer dan een tientje per week.
156x10 = € 1.560,-
Dit noem ik geen duizenden euro's.
€1.560 uitgeven aan speelgoed en tierelantijntjes in 3 jaar tijd vind ik nog redelijk meevallen. Wel vind ik het belachelijk veel geld om aan één game te verkwanselen. Absurd hoe sommigen dit normaliseren.
'niet veel meer', neem 13 en je zit over de 2000, en dat is definitie van 'duizenden', twee is al meervoudFrieks schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:26:
[...]
3x52= 156 weken
156x10 = € 1.560,-
Dit noem ik geen duizenden euro's.
€1.560 uitgeven aan speelgoed en tierelantijntjes in 3 jaar tijd vind ik nog redelijk meevallen. Wel vind ik het belachelijk veel geld om aan één game te verkwanselen. Absurd hoe sommigen dit normaliseren.
Maar laat mensen vooral zelf kiezen waaraan ze geld uitgeven, anderen vinden het belachelijk dat mensen 2x per week (a 50-100 euro) uit eten gaan, een huis van 800k+ kopen, duizenden uitgeven aan kleding, huisdieren of andere hobbies/verzamelingen.
Dit zijn dure lessen, zeker digitaal (en grijs gebied) heb je aanzienlijk minder zaken waar je aanspraak op kan maken (zoals telefoon kapot maken -> verzekering etc), internet en games hebben compleet nieuwe markt van oplichting/fraude gemaakt waar veel ouders niet bekend mee zijn of gewoon 'buiten hun kennis' is, dus niet alleen een wijze les voor zoonlief, maar ook voor de ouders. Lees je in over de games die ze spelen, welke oplichting bestaat, vraag rond, open gesprekken, per saldo weinig anders dan hij zijn <insert iets duurs> ruilt/koopt en wordt opgelicht (zie V&A bv).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Je kan maximaal 5 skins traden of giften per maand per persoon. Het account zou onmogelijk “geloot” kunnen zijn.
Je kunt stellen dat het account onrechtmatig verkregen is en gezien je bank / betalingen aan het account kun je bij Epic Games herstel van functionaliteiten aanvragen. Deze zullen het account terug geven aan de eigenaar (vader of moeders des huize).
Ohja, vraag me maar niet hoe ik hier achter gekomen ben....
Overigens beste dat je kon doen was meteen het account laten locken:
https://www.epicgames.com...-epic-games-account-a3614
Maar gezien je zelfde methode contact moet opnemen voor herstel zullen ze dit waarschijnlijk zelf ook meteen doen voor je.
Je kunt stellen dat het account onrechtmatig verkregen is en gezien je bank / betalingen aan het account kun je bij Epic Games herstel van functionaliteiten aanvragen. Deze zullen het account terug geven aan de eigenaar (vader of moeders des huize).
Ohja, vraag me maar niet hoe ik hier achter gekomen ben....
Overigens beste dat je kon doen was meteen het account laten locken:
https://www.epicgames.com...-epic-games-account-a3614
Maar gezien je zelfde methode contact moet opnemen voor herstel zullen ze dit waarschijnlijk zelf ook meteen doen voor je.
[ Voor 27% gewijzigd door graceful op 16-04-2021 11:46 ]
Sorry meesterSinergyX schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:38:
[...]
'niet veel meer', neem 13 en je zit over de 2000, en dat is definitie van 'duizenden', twee is al meervoud![]()
Maar laat mensen vooral zelf kiezen waaraan ze geld uitgeven, anderen vinden het belachelijk dat mensen 2x per week (a 50-100 euro) uit eten gaan, een huis van 800k+ kopen, duizenden uitgeven aan kleding, huisdieren of andere hobbies/verzamelingen.
Dit zijn dure lessen, zeker digitaal (en grijs gebied) heb je aanzienlijk minder zaken waar je aanspraak op kan maken (zoals telefoon kapot maken -> verzekering etc), internet en games hebben compleet nieuwe markt van oplichting/fraude gemaakt waar veel ouders niet bekend mee zijn of gewoon 'buiten hun kennis' is, dus niet alleen een wijze les voor zoonlief, maar ook voor de ouders. Lees je in over de games die ze spelen, welke oplichting bestaat, vraag rond, open gesprekken, per saldo weinig anders dan hij zijn <insert iets duurs> ruilt/koopt en wordt opgelicht (zie V&A bv).
Maar je hebt gelijk; mensen moeten zelf weten waar ze hun geld naartoe pompen. Ik doelde meer op het feit dat een kind duizenden euro's uitgeeft voor één spel wel erg ver gaat. Laten we wel wezen; je kind heeft geen betere jeugd omdat hij/zij 50 skins in z'n locker heeft..
Maar goed, ieder z'n ding
Ik rook en waag wel eens een gokje op Unibet. Daar valt natuurlijk ook wat van te zeggen
Pagina: 1