Vraag
Alle reacties
In het artikel staat een vloeistof van 3m, de eerste google hit levert dit op
https://www.3m.com/3M/en_...ations/immersion-cooling/
inclusief een product selection guide. Die even doorlezen en de 50 graden als parameter zoeken kom je uit bij 3M™ Fluorinert™ Electronic Liquid FC-3284.
Dit was echt wel heel simpel te vinden...
https://www.3m.com/3M/en_...ations/immersion-cooling/
inclusief een product selection guide. Die even doorlezen en de 50 graden als parameter zoeken kom je uit bij 3M™ Fluorinert™ Electronic Liquid FC-3284.
Dit was echt wel heel simpel te vinden...
Interessanter is of je zelf kan maken. Dat zou ik wel willen weten.
Ik zag op een aantal video's hoe men olie gebruikt met dezelfde resultaten. De kunst is dus om het olie te verdunnen zodat het makkelijk rond gepompt kan worden (net zoals de huidige waterkoel cpu systemen) en dus met een radiator kan koelen. Ook met olie zag ik al zo'n systeem in India maar dan heb je een radiator nodig van 1bij2 meter. Niet echt optimaal.
Iemand suggestie's?
Ik zag op een aantal video's hoe men olie gebruikt met dezelfde resultaten. De kunst is dus om het olie te verdunnen zodat het makkelijk rond gepompt kan worden (net zoals de huidige waterkoel cpu systemen) en dus met een radiator kan koelen. Ook met olie zag ik al zo'n systeem in India maar dan heb je een radiator nodig van 1bij2 meter. Niet echt optimaal.
Iemand suggestie's?
Zoals al genoemd, dompelkoeling doet u met 3M Fluorinert of Novec technische vloeistoffen.
Waarom zou je het zelf willen maken? In theorie kan je hetzelfde met gedeminiraliseerd water, al zal je dat water ook weer moeten koelen. Met een dompelkoeling oplossing wordt het ook niet rond gepompt maar verdampt het wat weer terug gecirculeerd wordt je bad in.LandnHoning schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:00:
Interessanter is of je zelf kan maken. Dat zou ik wel willen weten.
Iemand suggestie's?
[ Voor 82% gewijzigd door Uzuhl op 06-04-2022 13:27 ]
Ik begreep uit andere bronnen dat gedminiraliseerd water in hoge spanning (+3000Watt) niet afdoende is.