Dockingstation tips nodig voor HP Probook G7 450

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Upbeat78
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 21:38
Dockingstation
Ik zoek een dockingstation en ben al wezen shoppen bij Coolblue. Daar dacht ik een mooie te hebben besteld, maar dat bleek een ieniemienie dockingstation te zijn (Satechi Usb C naar Usb A, Ethernet en HDMI Kabel Converter). Op zich is dat niet zo'n probleem, maar er zat vooral geen stroomadapter bij. Voor mij van belang is dat ik mijn toetsenbord, muis, een eventuele monitor en mijn laptop moet kunnen opladen.
Aantal terug heb ik ergens gewerkt waar iedereen een Lenovo X1 mee kreeg en op de bureau stond een monitor, toetsenbord en een lenovo dockingstation (lijkt wat op deze: Lenovo ThinkPad Hybride Usb C en Usb A Docking Station, deze is prachtig maar vind ik net wat te duur.). Volgens mij was dat wel met een specifieke lenovo aansluiting (was 5 jaar terug). Een netwerkkabel en stroom was ook geregeld met de dockingstation. Zoiets zoek ik nu dus ook. Ik vind vooral heel veel "travel" docks. En dat ga ik niet doen. Dat ding komt op mijn bureau te staan en die blijft daar. Ik lees ook dat sommige docks een lage voltage leveren dan anderen. Ik ben er nog niet achter wat dan wijsheid is qua opladen. Misschien dat mijn budget wel wat omhoog moet als er wat intelligentie mee komt met het opladen. Continue opladen is ook niet echt best voor je accu.

Mijn laptop die ik heb is een HP Probook G7 450. Ik heb een USB-c poort.
Mijn wensenlijst: Netwerk, stroom (opladen laptop), monitor aansluiting en minimaal 3 USB poorten.

Wat is je budget?
Circa € 125,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk specifiek is lastig, want dan overstijgt mijn indicatie budget heel makkelijk. Dus niet persé.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ter volledigheid; ik gebruik het op mijn kantoor. De dockingstation komt op mijn bureau te staan. Het is fijn als het wel een beetje goed uit ziet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 12:33
Ik heb zelf pricewatch: HP USB-C Universal Dock (1MK33ET#ABB), maar die is buiten budget. (zoals de meeste luxe docks)

Wellicht kan je zoiets gebruiken: https://www.maxxter.biz/item.aspx?id=10710
Deze heb ik ook en werkt prima. Originele laptop lader er in (USC-C) en dan met een losse hub die ene poort depliceren met eventueel een losse usb netwerk adapter. Niet zo fancy, maar wel goedkoop. Ik heb hem gekocht voor 15 euro bij de action.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
ymoona schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:15:
Ik heb zelf pricewatch: HP USB-C Universal Dock (1MK33ET#ABB), maar die is buiten budget. (zoals de meeste luxe docks)
Dit is wel mooi. En heeft volgens mij dus een eigen stroomadapter, waardoor de laptop ook opgeladen wordt? Ga deze iig wat nader bekijken.
Wellicht kan je zoiets gebruiken: https://www.maxxter.biz/item.aspx?id=10710
Deze heb ik ook en werkt prima. Originele laptop lader er in (USC-C) en dan met een losse hub die ene poort depliceren met eventueel een losse usb netwerk adapter. Niet zo fancy, maar wel goedkoop. Ik heb hem gekocht voor 15 euro bij de action.
Dit is inderdaad heel goedkoop. Ik wil best geld uitgeven hoor ;) Hoef niet voor een duppie op de eerste rij te zitten. Als het betekent dat de ideale oplossing, zoals die luxe, betekent dat ik wat geld bij moet leggen.. dan doe ik dat liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:07
Ik heb een oudere versie van het USB-C dock van HP tweedehands gekocht. Deze werkt super met mijn Probook 450 G6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1299462

Ik heb de pricewatch: HP USB-C dock G5 (5TW10AA).
Wel iets duurder, maar werkt perfect met mijn HP Elitebook 745 G5 van het werk en MacBook Pro (prive).
Voldoet aan al je eisen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1299462 op 13-04-2021 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:47
Weet niet welke OS je draait maar HP laptops en Linux zeker in combinatie met docking stations gaan niet door dezelfde deur.
Ik had ook een Probook 6xx en het was altijd een uitdaging om mijn scherm weer aan te krijgen als hij standby ging. Of dan liep de boel vast als je de laptop ging docken.
USB C port replicators doen het daarintegen wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
Anoniem: 1299462 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:26:
Ik heb de pricewatch: HP USB-C dock G5 (5TW10AA).
Wel iets duurder, maar werkt perfect met mijn HP Elitebook 745 G5 van het werk en MacBook Pro (prive).
Voldoet aan al je eisen :)
Deze lijkt momenteel nergens meer te krijgen. Is iets duurder, maar ziet er wel uit als mooie oplossing voor wat ik zoek.

Correctie; hij is nog wel te vinden, maar die winkels gooien er rustig 100 euro bij op.

[ Voor 8% gewijzigd door Upbeat78 op 13-04-2021 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
com2,1ghz schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:28:
Weet niet welke OS je draait maar HP laptops en Linux zeker in combinatie met docking stations gaan niet door dezelfde deur.
Ik had ook een Probook 6xx en het was altijd een uitdaging om mijn scherm weer aan te krijgen als hij standby ging. Of dan liep de boel vast als je de laptop ging docken.
USB C port replicators doen het daarintegen wel beter.
Ik draai Win10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:22

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Persoonlijk zou ik het budget opkrikken, heb goede ervaringen met de USB-C docks van HP.
Die werken altijd en er komen firmware updates voor uit; via HP Support Assistant of handmatig downloaden/installeren van de HP website.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
PD2JK schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:42:
Persoonlijk zou ik het budget opkrikken, heb goede ervaringen met de USB-C docks van HP.
Die werken altijd en er komen firmware updates voor uit; via HP Support Assistant of handmatig downloaden/installeren van de HP website.
Goed advies. Een paar tientjes omhoog lukt ook nog wel. Ik vond HP USB-C dock G5 namelijk wel wat. Jammer dat deze niet te krijgen is voor de originele prijs, zo'n 180eur. Ik zie hem nog wel voor zo'n 250eur. Gezien wat die normaal kost, vind ik dat nog wel een beetje aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 14:51

stuffer

Ondertietel

Ben bang dat dat door de schaarste komt en het thuiswerken. Heb er 1 op de zaak en 1 huis en als je hem overweegt (welliswaar voor een goede prijs) ze zijn het waard. Zit met 3x 22inch, tobo, muis, extra losse wifi antenne (ivm slecht bereik in huis) en het is echt fijn om alles met 1 USB-C kabel aan te sluiten.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
stuffer schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:01:
Ben bang dat dat door de schaarste komt en het thuiswerken. Heb er 1 op de zaak en 1 huis en als je hem overweegt (welliswaar voor een goede prijs) ze zijn het waard. Zit met 3x 22inch, tobo, muis, extra losse wifi antenne (ivm slecht bereik in huis) en het is echt fijn om alles met 1 USB-C kabel aan te sluiten.
Dat zal zo zijn die schaarste. Beetje jammer dat sommige daar meteen in springen. Ergens logisch en hun goed recht, maar wel jammer en toch een tikkeltje overdreven.

Misschien vind ik er nog ergens 1 voor een acceptable prijs. Het is wel verdomd handig zo'n dock. Ik kom er voorlopig nog wel mee uit het heeft geen haast. Was wel gewoon erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 14:51

stuffer

Ondertietel

Ja je ziet het ook in de grafiek onder de prijzen. Maart vorig jaar stegen ze in prijs, daarna daalde het weer en sinds februari gaat ie sky-high. Als je er geen haast mee hebt zou ik het nog even afwachten en een price-alert instellen.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
stuffer schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:16:
Ja je ziet het ook in de grafiek onder de prijzen. Maart vorig jaar stegen ze in prijs, daarna daalde het weer en sinds februari gaat ie sky-high. Als je er geen haast mee hebt zou ik het nog even afwachten en een price-alert instellen.
Op zich goede tip, enkel die alert werkt niet. Omdat de laagste prijs nu staat op zo'n 170 euro. Enkel is het artikel niet op voorraad, dat het waarschijnlijk pas in week 40 weer beschikbaar is wordt niet meegeteld. De alert krijgt ik nu dus al 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancoms
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-05-2022
Als je wil kan ik je dit docking station wel leveren...

[ Voor 32% gewijzigd door Lancoms op 23-11-2021 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 10:46
Nevermind, betreft een oud topic

[ Voor 93% gewijzigd door Stoksbrood op 23-11-2021 09:48 ]

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Pagina: 1