Toon posts:

Het wachten op de KG7-Raid zat, alternatieven??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik ben het wachten op de KG7-raid helemaal zat, hoorde via een distri dat het waarschijnlijk week 36 wordt eer hij bij de resellers aanwezig is.

De rest van mijn nieuwe config heb ik al in huis, m.a.w. ik wil alles nu wel eens in elkaar zetten.

Ik ben nu dus aan het kijken naar een alternatief voor het moederbord. De twee alternatieven waar ik naar zit te kijken zijn de 7DXR van Gigabyte en de AV7266 van Asus. De laatste heeft geen Raid controler on-board dus dan moet ik een Raid-controler aanschaffen.

Graag heb ik wat concrete adviezen, ook ervarigen met deze bordjes zijn welkom! Ik las bijvoorbeeld dat het uitschakelen van het on-board sound gebeuren op de Asus lastig is onder W2K. Hetgeen ik wel wil doen daar ik de config ga gebruiken in een studiosetup en dus een andere geluidskaart heb (Hoontech DSP-2000).

De rest van de config is als volgt: 1400 TB, 512 2100 DDR reg., silverado, 2 x 40GB Maxtor, Gainward GF3, Plext 24x10x40, PIONEER 106s.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:39

Shuriken

Life is all about priorities

ik heb zelf een DFI 76-SN. ik vind het een heel lekker boardje en het komt goed uit de tests.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Op donderdag 16 augustus 2001 12:09 schreef Shuriken het volgende:
ik heb zelf een DFI 76-SN. ik vind het een heel lekker boardje en het komt goed uit de tests.
Maar ook die heeft geen raid controller.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 12:11 schreef Majestic het volgende:

[..]

Maar ook die heeft geen raid controller.
dat dacht ik ook en ik wil daar wel gebruik van maken daar ik veel met grote (audio) bestanden werk. Die extra snelheid lijkt me dus wel lekker. :9

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Die Gigabyte heeft wel onboard raid controller ?

Je kan natuurlijk altijd een PCI Raid kaartje kopen, maar ja dat kost weer een PCI slot en is toch niet zo praktisch als een onboard Raid Controller.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 12:22 schreef Majestic het volgende:
Die Gigabyte heeft wel onboard raid controller ?
Dit haal ik van de gigabytesite af: " 2 x UDMA ATA100 IDE RAID connectors for RAID 0 and RAID 1 "

http://www.gigabyte.com.tw/products/7dxr.htm

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
zie sig :) Raid onboard en de geluidschip is erg simpel uit te zetten (volgens het boekje..).

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
ik had een poosje geleden een thread gestart; volgens mij staan daar nu alle bordjes in die raid&ddr ondersteunen:

[topic=203627]

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 12:53 schreef Kroetsjov het volgende:
ik had een poosje geleden een thread gestart; volgens mij staan daar nu alle bordjes in die raid&ddr ondersteunen:
Derde alternatief dus gevonden: MSI K7T266 Pro (MS-6380)

• Peoples
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-01-2025

Peoples

No way!!....

Ik had dus hetzelfde probleem met dat wachten dus ik heb gisteren de knoop doorgehakt en een Gigabyte 7DXR besteld bij Gistron (was de nige die ik kon vinden die hem op voorraad had). Krijg hem morgen dus ben benieuwd :9

Alles komt goed!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 16:03 schreef Peoples het volgende:
Ik had dus hetzelfde probleem met dat wachten dus ik heb gisteren de knoop doorgehakt en een Gigabyte 7DXR besteld bij Gistron (was de nige die ik kon vinden die hem op voorraad had). Krijg hem morgen dus ben benieuwd :9
Dan heb je meer geluk gehad dan ik, veel dealers afgebeld voor de 7DXR (ook Gistron) hadden hem niet meer op voorraad, ook weer een week wachten... :'(

Laat mijn bestelling voor de KG7-Raid dan toch maar staan. Ff volhouden nog dus......

• harrodeparro
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
ja hier nog zo'n wachtende! Ik ga deze week ook op zoek naar een andere. Zelf zie ik de asus a7v266 met los raid-kaartje (ca. f 120,- dacht ik) als een goed/snel alternatief.
Pagina: 1