Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb een Galaxy S10+ die inmiddels bijna twee jaar oud is. Zoals met ieder toestel slijt de oleofobische laag van je scherm af. Daardoor zijn vingerafdrukken wat lastiger eraf te poetsen en komt m'n telefoon niet meer "schoon" uit m'n broekzak, zoals dat bij een nieuw toestel wel het geval is.

Volgens mij is zo'n oleofobische laag er wel opnieuw op te krijgen, zoals dat bij auto's ook het geval is. Ik heb zelf al flink wat rondgekeken op het internet en kom eigenlijk vooral "liquid screen protectors" tegen. Die beloven je scherm krasvaster te maken, oleofobisch te zijn, etc.

Ik heb nu zelf de Nano Liquid Coating van Spigen geprobeerd, maar dat heeft geen verschil gemaakt helaas.

https://www.amazon.nl/gp/product/B0774116F5

Nu is mijn vraag: kan ik zelf weer een oleofobisch laagje op m'n telefoon krijgen? Zo ja, heeft iemand dit al succesvol geprobeerd en welk middel heb je gebruikt?

Ik zie ook nog opties om spullen uit de auto-detailing wereld te gebruiken, maar ik wil ook weer voorzichtig zijn dat ik m'n scherm niet beschadig.

Mocht iemand een gouden tip hebben dan overweeg ik zelfs om m'n brilglazen ermee te bewerken. Lijkt me ideaal :o

Canon EOS R | Olympus OM-1

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:04
Is dat niet de plastic screenprotector die Samsung op alle S10-modellen heeft geplaatst. Heb je die al verwijderd?

[ Voor 15% gewijzigd door NotSoSteady op 13-04-2021 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Dat is een snelle reactie @NotSoSteady ! Maar dat had ik niet vermeld inderdaad, de screenprotector zit er vanaf het begin al niet op. Ik kwam er later pas achter dat het een protector was i.p.v. een verpakkingsfolie 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@FeareX kan je eens een foto posten? Ik ben wel benieuwd hoe je scherm er nu uitziet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
@rens-br natuurlijk kan dat :)

Dit is heel standaard hoe die uit een (schone, niet onbelangrijk :p) broekzak komt. Toen die nieuw was, was het scherm dan vrijwel schoon.

Edit: dit is dus trouwens met die Spigen coating erop 8)7 "snake-oil" noemen ze dit in Amerika :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PNQqDtU6gNiT4z2mSG3tUPeepOU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5DZE9Tm5btpL1TGT4TLCyytr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door FeareX op 13-04-2021 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racao
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16-09 02:24
Hallo @FeareX, het is nu ruim twee jaar later en ik weet niet of het aanvaardbaar is op Tweakers om te reageren op een oude discussie, maar er is nog steeds bar weinig goede informatie te vinden, hier en elders, over écht werkende producten die een smartphonescherm weer vetafstotend maken. Heb je nog succes gehad met producten die in de markt worden gezet voor auto's, of een andere werkende oplossing gevonden?

Ik heb zelf ook meerdere malen en op meerdere toestellen zo'n liquid screen protector gebruikt. Het doet wel iets—kleuren worden wat levendiger, scherm wat minder stroef—maar het maakt weinig verschil voor hoe snel het scherm weer vol vetvlekken zit. Bij een nieuwe telefoon blijft het vet van je vingers er gewoon veel minder snel op achter.

Wat ik zojuist nog heb gevonden omdat het zijdelings werd genoemd in een ander oud topic op Tweakers met de opmerking ‘dit zou weleens kunnen zijn wat ze in de fabriek gebruiken als oleofobische coating’: https://www.nanotol.com/

Een nanocoating voor allerlei oppervlakken, waaronder ‘Displays & Glasses’. Die kun je dus zeker ook voor je bril gebruiken! En voor 20 euro kun je 8 vierkante meter behandelen, een stuk voordeliger dus dan die liquid screen protectors waarbij je voor hetzelfde geld je scherm hooguit een paar keer kunt behandelen. Dan is het ook geen probleem als je het wat vaker moet aanbrengen. Maar of het ook écht vetwerend is moet ik in de praktijk nog zien...

Ik ben wel van plan het te bestellen, maar hoor ook graag jouw verdere ervaringen met andere oplossingen nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adaptix
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-11-2024
@racao heb je hier nog updates over?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• racao
Ja de Nanotol bevalt me goed maar doet niet veel meer dan de liquid screen protectors, zij het voor een fractie van de prijs. Ik breng het dan ook gerust enkele keren of dagen achtereen aan, waarna ik weer een tijdlang met een wat glanzender gladder scherm rondloop waar vet misschien iets minder snel op achterblijft en makkelijker op weg te poetsen is. Je hebt er dus wel iets aan, het scherm voelt na behandeling weer wat nieuwer, kleuren zijn wat mooier, je vingers glijden er wat soepeler overheen en er lijkt wat minder vet op achter te blijven, maar het blijft een duidelijk verschil met de nanocoating op een nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adaptix
@racao bedankt voor de update! Kun je mij een link sturen welk artikel van Nanotol je gebruikt? En wat zijn de verzendkosten?
Bedoel je met nanocoating de originele oleofobische coating op de telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racao
Gewoon op Displays & Glasses klikken en dan op Smartphone. Ze hebben een Cleaner, Protector en een 2-in-1. Ik heb toen een setje besteld voor zo'n 20 euro waar ze alledrie in zaten. Ze doen het voorkomen alsof je de eerste keer de Cleaner en de Protector moet gebruiken en het effect daarna steeds op kunt frissen met de 2-in-1, maar ik vraag me wel af of de 2-in-1 op zichzelf niet al goed genoeg is...

Ik bedoelde inderdaad de originele oleofobische coating, klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adaptix
Ik zal dan eerst de 2-in-1 bestellen en hier updaten hoe dat gaat (link voor de geïnteresseerden: https://www.nanotol.com/d...glasses-cleaner-protector)

• FeareX
  • Niet online
Ik ben benieuwd naar je bevindingen @Adaptix ! Ik heb nooit meer een fatsoenlijk middeltje kunnen vinden wat in de buurt komt van de "fabriekslaag".

Pagina: 1