Vervangende batterij gezocht voor Acer aspire ES-1 572

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-01 15:53
Ik zoek een?
AC14BK accu, 3090mAh 15,2V

Wat is je budget?
30 euro ?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
als het maar past qua Ah/Voltage

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Acer aspire ES-1 572

De laptop van mijn vriendin laadde niet meer op, dus ze had zelf al een andere lader gekocht. Paar weken later deed hij helemaal niets meer, dus ik vermoedde dat de accu kapot was. Deze heb ik vervolgens verwijderd (wat een rotklus en gammel spul als je Dell of HP laptops gewend bent zeg). en toen kon hij weer opstarten aan de adapter.

Nu wil ik een nieuwe bestellen, maar tot mijn verbazing kost dit type rond de 60 euro en is nergens meer op voorraad?? echt bizar voor een oudere laptop? Ik zie wel veel lichtere 2200mAh versies voor 30 euro...

Alle reacties

• _Anvil_
Ik zie ook goedkopere accu's aangeboden, maar dan met een lager voltage (11 ipv 15v) , vermogen en capaciteit. Is dat ook een optie?

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-01 12:47
lager voltage is nooit een optie ivm wat het apparaat wilt

lager capactiteit kan maar zou je dat willen?

ten derde, soms kunnen dat soort accu's ook gereviseerd worden

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-01 14:05
_Anvil_ schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:37:
Ik zie ook goedkopere accu's aangeboden, maar dan met een lager voltage (11 ipv 15v) , vermogen en capaciteit. Is dat ook een optie?
Goedkope meuk uit China. Duurt even voordat je het hebt, maar zo te zien ben je al een poosje aan het zoeken. Kijk even goed of de schroefgaten e.d. op de juiste plek zitten.

• _Anvil_
Was ook geen haast bij, sinds ik de batterij eruit heb gehaald doet hij het weer.

De laptop wordt meestal toch aan tafel in de buurt van een stopcontact gebruikt en hij is tweedehands gekocht, de investering van 60 euro voor een nieuwe accu is dus een beetje steil in dit stadium. Dank voor de tips!

[ Voor 8% gewijzigd door _Anvil_ op 30-05-2021 09:53 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Accu voor Acer is vaak duur, en zit je hier in NL zo op E40,- +
zoals https://www.replacedirect...bid=101031&prrel=30271406

2200mAh is 11.1v zie oa https://viadennis.nl/accu/acer/aspire+es1/572/2200mah

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-01 15:47
Accus zijn altijd duur, het maakt niet zoveel uit of je lithium cellen in een 10 jaar oude laptop stopt of in een 2 jaar oude laptop, de cellen zijn redelijk waardevast.
Zou er niet echt geld meer instoppen iig
Pagina: 1