Vraag

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:14
Ik zoek een?
Tablet! Al ben ik stiekem ook gecharmeerd van een notebook waar ik het toetsenbord weg kan halen of dicht kan klappen.

Wat is je budget?
Het liefst zo goedkoop mogelijk, maar als de perfecte vervanger er is voor bijvoorbeeld 300? Dan moet dat maar.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Eigenlijk wil ik er alleen games mee streamen, zo soepel mogelijk, het liefst over 5GHz-wifi. De Nexus 9 is net te choppy qua performance, en bij de Pixel 4a is dat veel minder. Ik hoop dus dat een versere tablet uitkomst biedt. Liefst met stereo-speakers weer.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf kom ik ook op goedkope Lenovo- en Samsung-tablets uit, zoals bijvoorbeeld in die vergelijking van Tweakers vandaag. Deze opties vind ik echter niet echt winnen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat is nou de ideale vervanger? Ik heb in principe nog een prima laptop, dus daar heb ik hem niet voor nodig. Ik overwoog zelfs een goedkoop klein scherm te vinden en daar mijn Steam Link-hardware aan te hangen. Maar kleine schermen met fatsoenlijke resoluties zijn er echter ook niet, haha. Ook heb ik een V&A lopen voor een Shield Tablet van Nvidia. Dat lijkt me ook perfect.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:11
Helaas zijn tablets duurder geworden. Dus verdubbel je budget en er is wat meer keuze.

• ap3nr0ts
Goede aanrader dan nog? Dan zou ik bijna liever mijn eerste iPad kopen.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:11
ap3nr0ts schreef op maandag 12 april 2021 @ 22:08:
Goede aanrader dan nog? Dan zou ik bijna liever mijn eerste iPad kopen.
Goede keuze!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
ap3nr0ts schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:02:
Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf kom ik ook op goedkope Lenovo- en Samsung-tablets uit, zoals bijvoorbeeld in die vergelijking van Tweakers vandaag. Deze opties vind ik echter niet echt winnen.
Waarom vind je beide opties niks?

• ap3nr0ts
@rens-br Samsung spreekt me echt niet aan qua interface, en Lenovo is volgens die review nog minder verfijnd. Ik heb niet voor niks een Nexus 9 en een Pixel 4a bijvoorbeeld: hoe kaler, hoe beter. (En Google zelf vind ik inmiddels al bloated genoeg, haha). Ook vind ik die reacties over haperende apps van Ziggo niet veelbelovend. Wie zegt dat ik dan niet tegen dat soort haperingen aan ga lopen met streamen? Ergo, ik merk vooral dat mensen er niet echt enthousiast over zijn in de comments en de strekking vooral is: wil je echt fijne tablets, kijk dan iets duurder.

Als ik de perfecte streaming tablet koop met bijvoorbeeld een basic iPad, vind ik dat voor iets meer dan 100 euro meer het overwegen waard. Ik zou echter nog veel liever een platte display kopen die klein genoeg is voor mijn tablet-arm, en daar mijn Steam Link aan hangen. Dat zou fijn zijn. :+

[ Voor 20% gewijzigd door ap3nr0ts op 13-04-2021 09:58 ]

Pagina: 1