Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Terugvragen BTW op Zonnepanelen - Uitbreiding en KOR :(

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DjeezD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-10 20:37
Hoi!

Hoop dat jullie mij met het volgende kunnen helpen...

Vorig jaar heb ik BTW teruggevraagd n.a.v de zonnepanelen die bij ons geplaatst zijn. Nu willen we dit jaar het aantal zonnepanelen uitbreiden. Ik heb alleen begrepen dat een eventuele BTW teruggave een uitdaging is.

Ik heb namelijk vorig jaar al BTW teruggevraagd en kan dat volgens mij dit jaar niet meer doen omdat ik nu in de KOR zit\ door de teruggave van vorig jaar. Nu las ik dat het eventueel nog op naam van mijn partner zou kunnen als ik ook het energiecontract op haar naam zou zetten. Echter, zij is ZZP'er en neemt al deel aan de KOR (sinds vorig jaar).

Volgens mij zijn daarmee alle mogelijkheden "bekeken' en houdt het een eventuele 2e BTW teruggave op.

Heb ik dat goed begrepen? Of zijn er toch nog mogelijkheden die ik nog niet heb gevonden?

Ik ben benieuwd, alvast enorm bedankt!

Hartelijke groet,

Sven Lasschuit

Alle reacties

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-11 06:03
Bij mijn weten ben je nu in hotel de aap afdeling reserveringen. Gewoon BTW aftikken helaas, geen andere opties

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:46
2 jaar uitstellen is ook een optie.

Aanvulling: je mist dan natuurlijk wèl 2 jaar opbrengst zonnestroom. Wellicht dus gewoon aftikken als hierboven gesuggereerd?

[ Voor 66% gewijzigd door Jan Workum op 15-04-2021 10:34 ]

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:58
Jullie hebben geen kinderen (of kinderwens >:)) ?

• DjeezD
SjigEd schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:02:
Jullie hebben geen kinderen (of kinderwens >:)) ?
Haha, nee, helaas niet ;-)

• DjeezD
Jan Workum schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:21:
2 jaar uitstellen is ook een optie.

Aanvulling: je mist dan natuurlijk wèl 2 jaar opbrengst zonnestroom. Wellicht dus gewoon aftikken als hierboven gesuggereerd?
Ja, daar gaan we nu maar over nadenken. Bedankt in ieder geval!

• rippiedoos
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-11 17:21
Ik heb destijds gebeld naar de belastingdienst en hun dit voorgelegd. Ik heb toen een papieren btw aangifteformulier gekregen met bonnetjes en alles teruggestuurd en ik had de btw gewoon terug. Dus reserveer een half uur en bel met de belastingdienst voor dat formulier.
Pagina: 1