Chromebook dell 11 3189 kan niet meer inloggen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosalie16
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-10-2022
Hallo.

Onze Dell Chromebook 11 3189 kan niet meer inloggen. Voorheen konden we inloggen met een gmail account.

Google/Gmail heeft het email account verwijderd. Waarschijnlijk hadden ze niets beters te doen tijdens Corona. Helaas heb ik het te laat gemerkt, en kon het niet meer verhinderen. En ze laten je niet voor een tweede keer hetzelfde account aanmaken. Dat begrijp ik ook wel. Maar dat geeft wel een groot probleem.

Het gmail account bestaat dus niet meer. Daardoor konden de iphone (dat probleem is m.b.v. Apple fantastisch opgelost) en de Dell Chromebook Laptop niet meer inloggen.

Mijn vraag
Weet iemand hoe je kan inloggen zonder het gmail account? Of is dat niet meer mogelijk?

De laptop wordt gebruikt voor school, en is ons eigendom.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een gast account aangemaakt, maar daarmee kom je niet op het "hoofd" account waar onze schoolzaken en foto's staan.

Groet,
Rosalie

[ Voor 0% gewijzigd door Rosalie16 op 12-04-2021 17:44 . Reden: Schrijffoutje ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 18:45
Waarom denk je dat je account verwijderd is? Dat gebeurt niet zomaar, ook niet 'omdat ze niets beters te doen hebben'.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05 10:53
Chrome OS is op Linux gebaseerd. Je zou kunnen opstarten vanaf USB met een linux distro (bijvoorbeeld Linux Mint)en vanaf daar je persoonlijke bestanden kunnen verplaatsen naar de map van de nieuwe gebruiker, of als tussenstap, ze kopiëren naar een externe schijf.

edit: Ter aanvulling: als je documenten online zijn opgeslagen in google drive zul je toch echt toegang moeten krijgen tot het originele account. Contact opnemen met Google is dan de enige optie.

[ Voor 23% gewijzigd door Baardhaas op 12-04-2021 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosalie16
Baardhaas schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:08:
Chrome OS is op Linux gebaseerd. Je zou kunnen opstarten vanaf USB met een linux distro (bijvoorbeeld Linux Mint)en vanaf daar je persoonlijke bestanden kunnen verplaatsen naar de map van de nieuwe gebruiker, of als tussenstap, ze kopiëren naar een externe schijf.
Ik zal dat eens gaan proberen. Heb er nog nooit mee gewerkt, maar niet geschoten is altijd mis.
Baardhaas schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:08:
edit: Ter aanvulling: als je documenten online zijn opgeslagen in google drive zul je toch echt toegang moeten krijgen tot het originele account. Contact opnemen met Google is dan de enige optie.
Google Drive, nee, daar heb ik nog nooit iets op gezet. Contact met google heb ik al gehad, die kunnen niets meer voor me doen. Bij Dell heb ik deze vraag ook neer gelegd, maar reageren (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-03 20:01

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

je kan de .iso downloaden, en dan met rufus de .iso naar de usb schrijven.

welk model chromebook heb je precies? als hij een intel processor heeft werkt het wel, zo niet, zou het kunnen dat hij een ARM chip waar die .iso niet meer werkt.

verder zijn er nog een paar stappen die je moet doen voordat je kan usb-booten. op wikihow staat nog al veel stappen, terwijl iemand op quora iets anders zegt.

kan je nog instellingen aanpassen op je chromebook, of kan je echt helemaal niks meer?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosalie16
Hoiboy19 schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:37:
je kan de .iso downloaden, en dan met rufus de .iso naar de usb schrijven.

verder zijn er nog een paar stappen die je moet doen voordat je kan usb-booten. op wikihow staat nog al veel stappen, terwijl iemand op quora iets anders zegt.
Ja, de iso heb ik al gedownloaded en rufus ook.
Ik ga dat nog eens lezen op wikihow. Want ik las net:

"Back up the data on your Chromebook. Enabling Developer Mode will erase all of the data on your Chromebook, as well as any customization changes you’ve made."

maar dan wist ie alles, en dat willen we (nog) niet.
En quora moet ik ook nog eens lezen.
welk model chromebook heb je precies? als hij een intel processor heeft werkt het wel, zo niet, zou het kunnen dat hij een ARM chip waar die .iso niet meer werkt.
Intel inside zegt de blauwe sticker.
kan je nog instellingen aanpassen op je chromebook, of kan je echt helemaal niks meer?
Het hoofd account kan ik niet in. Vandaar dat we een gast account aangemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-03 20:01

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

Rosalie16 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:25:
"Back up the data on your Chromebook. Enabling Developer Mode will erase all of the data on your Chromebook, as well as any customization changes you’ve made."
Dan zou ik het niet doen.
Intel inside zegt de blauwe sticker.
dan is het een x86_64 processor, daar kan gewoon alle normale besturingssystemen op draaien.

Volgens mij is de enige mogelijke optie nu nog op de schijf er uit te halen en dan aan te sluiten op een andere pc (als je echt per se developer mode aan moet hebben staan voor usb-boot). Weet jij toevallig of de schijf er op gesoldeerd zit of kan je hem er uit halen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosalie16
Hoiboy19 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:56:

dan is het een x86_64 processor, daar kan gewoon alle normale besturingssystemen op draaien.

Volgens mij is de enige mogelijke optie nu nog op de schijf er uit te halen en dan aan te sluiten op een andere pc (als je echt per se developer mode aan moet hebben staan voor usb-boot). Weet jij toevallig of de schijf er op gesoldeerd zit of kan je hem er uit halen?
Nee, dat weet ik (nog) niet. In moment heb ik er deze week even geen tijd voor (veel werken). Ik ga in het weekend kijken of het een losse is, of gesoldeerd.
Bedankt voor je berichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rosalie16
Hallo. We kwamen niet verder, en hebben daarom gisteren een nieuwe gekocht.

Bedankt aan iedereen voor de ondersteuning.

Dit topic mag/kan gesloten worden.
Pagina: 1