iMovie herkent externe harde schijf niet in bibliotheek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizaa
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-05-2021
Mijn vraag
Op mijn MacBook staan films/projecten in iMovie. Dit gebruikt erg veel geheugen en nu wil ik de filmpjes/projecten naar een externe harde schijf verplaatsen. Op internet staan vergelijkbare tips hoe dit te doen. Er wordt ook gesproken over een icoontje in de bibliotheek wat de externe harde schijf moet voorstellen. Deze kan ik nergens terugvinden. MacBook herkent wel mijn externe harde schijf maar in iMovie kan ik hem niet terugvinden.
Zoals ik het begrijp kun je eenvoudig de bestanden verslepen naar de externe harde schijf, maar dan moet deze wel zichtbaar zijn in iMovie.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
https://www.kminomya.com/...een-externe-harde-schijf/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@lizaa Zoek op Youtube even op:

imovie library to external hard drive

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

V.z.i.w. moet je eerst een iMovie-bibliotheek aanmaken op de externe harde schijf voordat je clips e.a. ernaar toe kunt verplaatsen. Zie Werken met meerdere bibliotheken in iMovie op de Mac voor meer informatie. Je kunt ook je huidige iMovie bibliotheek verplaatsen (en daarmee ruimte vrijmaken) naar de externe harde schijf. Zie Uw iMovie voor Mac-bibliotheek verplaatsen voor meer informatie.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizaa
Bedankt Greatsword. Helaas ziet het er bij mij heel anders uit. In filmpje heb je mapjes. Het lukt mij niet om het te verslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizaa
Dankje Daedalus. Via jouw link/uitleg heb ik via de bibliotheek idd eerst een map moeten aanmaken die als bestemming de externe schijf heeft. Ook heb ik een andere externe schijf gebruikt en hierbij kon ik wel slepen/verplaatsen. Dus waarschijnlijk was het een combi-probleem...
De bestanden heb ik inmiddels verplaatst. Nu voor de zekerheid ook de complete iMovie-bibliotheek, maar dat is nog bezig, duurt even. Daarna de bibliotheek met bestanden evt extra verwijderen van MacBook. Ik ben benieuwd of het lukt.