Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oxyle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-05 22:20
Goedemiddag iedereen,

Heb even een vraag aan de mede-tweakers bij dit bedrijf of in deze sector. Zit op dit moment bij een IT dienstverlener en denk eraan binnenkort te switchen. Ben vrij recent geleden benaderd door Deloitte en ben eigenlijk wel heel nieuwschierig of ik match met deze organisatie.

Weet iemand toevallig hoe het zit met o.a. de leaseregeling bij dit soort organisaties?

Hoe is de sfeer in dit soort bedrijven (geen consultancy! Gaat om een (senrior) engineers functie, intern)?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterX333
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:46
Ik heb ook een hele poos bij een van de big4's gewerkt. Hou er rekening mee dat interne engineers producten ontwikkelen die gebruikt worden voor de consultancy, dus je bent vaak wel indirect betrokken.

Qua lease regeling zou ik er niet vanuit gaan dat dit standaard is. Op interne functies werd bij ons meestal geen lease auto gegeven. Maar neem aan dat dit gewoon te onderhandelen is als ze je graag willen hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
Oh ben benieuwd, de vacature riep wel iets anders. We gaan het meemaken😇

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-04 22:54
Positief: Deloitte staat mooi op je CV en als je een paar jaar daar werkt gaan er deuren voor je open. Het is een grote organisatie met veel leerkansen en een aardig salaris en secundaire voorwaarden.

Negatief: Sfeer is dat van interne concurrentie, hoge werkdruk, politieke spelletjes, ego en racisme.

Leaseauto is gebruikelijk als je vaak extern bent. Je kunt er over onderhandelen.

Disclaimer: Dit is was jaren geleden bij Deloitte Consultancy in Nederland. Sfeer is per land en locatie anders en kan ondertussen veranderd zijn.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Deloitte ben je als ITér degene die de telefoon opneemt als iemand te dom is om de stekker in stopcontact te steken soms. Maakt echt niet uit of je senior bent hoor. Sommige snappen daar niet dat IT je beste vrienden moeten zijn. Ik was ooit ook bij een groot kantoor aan t werk en zag dat gebeuren. Ik vond ze serieus de leukste en slimste collegas maar bored as hell waren ze maar ze deden voor mij veel.

Accountants zijn niet erg collegiaal en echt competitief maar dat geldt niet voor jouw afdeling zozeer ik denk dat onderling op IT wel leuk kan zijn. Ik ben erg hard en vermoed dat respect overall ver te zoeken is behalve van de organisatie zelf want die weten hoe belangrijk je bent maar een persoon met een sales target niet, zeg maar de rest 99%.

Ja je krijgt wellicht wel een lease maar niet die van de rest (en is niet gratis) en je zit in een staff functie die ze fee burners noemen en geen fee earners (tis maar hoe je het ziet), Doorgroei waarheen dan, er is geen CTO of wel? Invloed heb je zo goed als niet. Bestuur bepaalt en zeker internationaal. enige leuke kan zijn dat je reisjes mag maken om te overleggen over security. Leuke hotels en borrels.

Ik vind dat je je talent echt beter kan gebruiken dan voor deze tent. Sorry voor *knip verbastering* not a fan.

Ik hou er echt niet van, stelletje taxichauffeurs met attitude. Gemeen he? Ik ben er beetje klaar mee dit soort organisaties en de politiek is fors. Ik heb meegemaakt dat er iemand beschuldigd werd dat die door dossiers zou neuzen en bewijs was ver te zoeken. OOSV

IT verdient echt beter dan ondergeschikt te zijn op die manier. Je hoort er niet bij is mijn opinie en dat is niet juist. Je mag de malware van de goedkope laptops halen waar ze p downloaden en ja je bent senior maar je ontsnapt er niet volledig aan. Dan nog gezeik wie er een enigszins acceptabele telefoon krijgt en als die niet werkt cq ze snappen het niet mag je in jip en janneke taal college geven.

Ze gaan lekker skieen zonder jou, geloof me dat doen ze op de zuidas ook. Je bent wel belangrijk maar je krijgt er niet veel voor terug behalve salaris als schadevergoeding. Is dit echt een uitdaging? Je koopt producten maar ontwikkelt weinig lijkt me want ze werken met hun software. Baanzekerheid heb je redelijk wel. Maar je moet wel echt pleasen want ze gaan over je klagen.

Indien de boel platligt is het jouw schuld terwijl ze de halve dag op websites zitten die eigenlijk geblokkeerd horen te zijn, prive dingen doen downloaden en dan nog de viezeriken. Internet traag omdat ze film/youtube kijken, Stieken bijhouden wat ze allemaal doen wat niet eens mag. En omdat ze internationaal hun dossiers delen is alles traag Uit je bed gebeld worden door partners snachts kan ook nog. Zeker de senior want als er iemand in Japan niet kan mailen wie bellen ze dan?

Ja ik weet het uit ervaring jaren gewerkt en dan nog verkopen alsof het goud is. Hoop dat salaris heel hoog is.Die lease regeling is niet hetzelfde als de rest en weet niet of je die krijgt ook, ik ken die niet uit verleden maar kan natuurlijk wel. Lease zit ook nadelen aan.

Je weten te handhaven in een dergelijke organisatie staat goed op je cv, is knap, maar wat leer je er inhoudelijk?

Zoek een leuk tech bedrijf waar jij meer in middelpunt staat. Als je goed bent claim aandelen zodat je later wellicht goed betaald krijgt. Accountants snappen niet wat jij echt kan. Ik weet dat ze denken dat je een hulpdesk bent als de outlook micfosoft niet wil terwijl ze zelf niet snappen want alleen de secretaresse krijgt die cursussen en van excel snappen ze te weinig. De jongeren krijgen geen service van die secretaressen vaak en dan gaan ze jou bellen dat Word niet werkt. Die secretaresses gaan om 17:00 naar huis.

[ Voor 73% gewijzigd door Rukapul op 17-04-2021 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
LucyLG schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 05:54:
Deloitte ben je als ITér degene die de telefoon opneemt als iemand te dom is om de stekker in stopcontact te steken soms. Maakt echt niet uit of je senior bent hoor. Sommige snappen daar niet dat IT je beste vrienden moeten zijn. Ik was ooit ook bij een groot kantoor aan t werk en zag dat gebeuren. Ik vond ze serieus de leukste en slimste collegas maar bored as hell waren ze maar ze deden voor mij veel.

Accountants zijn niet erg collegiaal en echt competitief maar dat geldt niet voor jouw afdeling zozeer ik denk dat onderling op IT wel leuk kan zijn. Ik ben erg hard en vermoed dat respect overall ver te zoeken is behalve van de organisatie zelf want die weten hoe belangrijk je bent maar een persoon met een sales target niet, zeg maar de rest 99%.

Ja je krijgt wellicht wel een lease maar niet die van de rest (en is niet gratis) en je zit in een staff functie die ze fee burners noemen en geen fee earners (tis maar hoe je het ziet), Doorgroei waarheen dan, er is geen CTO of wel? Invloed heb je zo goed als niet. Bestuur bepaalt en zeker internationaal. enige leuke kan zijn dat je reisjes mag maken om te overleggen over security. Leuke hotels en borrels.

Ik vind dat je je talent echt beter kan gebruiken dan voor deze tent. Sorry voor Toilette en Douche. not a fan.

Ik hou er echt niet van, stelletje taxichauffeurs met attitude. Gemeen he? Ik ben er beetje klaar mee dit soort organisaties en de politiek is fors. Ik heb meegemaakt dat er iemand beschuldigd werd dat die door dossiers zou neuzen en bewijs was ver te zoeken. OOSV

IT verdient echt beter dan ondergeschikt te zijn op die manier. Je hoort er niet bij is mijn opinie en dat is niet juist. Je mag de malware van de goedkope laptops halen waar ze p downloaden en ja je bent senior maar je ontsnapt er niet volledig aan. Dan nog gezeik wie er een enigszins acceptabele telefoon krijgt en als die niet werkt cq ze snappen het niet mag je in jip en janneke taal college geven.

Ze gaan lekker skieen zonder jou, geloof me dat doen ze op de zuidas ook. Je bent wel belangrijk maar je krijgt er niet veel voor terug behalve salaris als schadevergoeding. Is dit echt een uitdaging? Je koopt producten maar ontwikkelt weinig lijkt me want ze werken met hun software. Baanzekerheid heb je redelijk wel. Maar je moet wel echt pleasen want ze gaan over je klagen.

Indien de boel platligt is het jouw schuld terwijl ze de halve dag op websites zitten die eigenlijk geblokkeerd horen te zijn, prive dingen doen downloaden en dan nog de viezeriken. Internet traag omdat ze film/youtube kijken, Stieken bijhouden wat ze allemaal doen wat niet eens mag. En omdat ze internationaal hun dossiers delen is alles traag Uit je bed gebeld worden door partners snachts kan ook nog. Zeker de senior want als er iemand in Japan niet kan mailen wie bellen ze dan?

Ja ik weet het uit ervaring jaren gewerkt en dan nog verkopen alsof het goud is. Hoop dat salaris heel hoog is.Die lease regeling is niet hetzelfde als de rest en weet niet of je die krijgt ook, ik ken die niet uit verleden maar kan natuurlijk wel. Lease zit ook nadelen aan.

Je weten te handhaven in een dergelijke organisatie staat goed op je cv, is knap, maar wat leer je er inhoudelijk?

Zoek een leuk tech bedrijf waar jij meer in middelpunt staat. Als je goed bent claim aandelen zodat je later wellicht goed betaald krijgt. Accountants snappen niet wat jij echt kan. Ik weet dat ze denken dat je een hulpdesk bent als de outlook micfosoft niet wil terwijl ze zelf niet snappen want alleen de secretaresse krijgt die cursussen en van excel snappen ze te weinig. De jongeren krijgen geen service van die secretaressen vaak en dan gaan ze jou bellen dat Word niet werkt. Die secretaresses gaan om 17:00 naar huis.
Damn da's een uitgebreid verhaal, ik zal het meenemen! Thanks :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-04 13:40
Er zit denk ik nog wat oud zeer bij @LucyLG.

dat zeggende: ik zou niet in de ondersteuning gaan werken bij een Big4, weinig doorgroei. Als consultant daarentegen is wel leuk.

om op je vraag terug te komen: ondersteuning kan soms een leaseauto onderhandelen, maar het is niet standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Niet_Jan_Jaap schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:00:
Er zit denk ik nog wat oud zeer bij @LucyLG.

dat zeggende: ik zou niet in de ondersteuning gaan werken bij een Big4, weinig doorgroei. Als consultant daarentegen is wel leuk.

om op je vraag terug te komen: ondersteuning kan soms een leaseauto onderhandelen, maar het is niet standaard.
Nou ja ik was niet IT maar de sfeer ken ik wel, not my thing. Ja tis jaren terug maar ik heb t even lekker beschreven. Wel hoop geleerd dat wel.

Is toch fijn dat ik dat lekker anoniem kan delen? Doe er wat mee! Ben er wel een goede advocaat van geworden.Ja ik mocht mee skieen hoor en t was top en belde de IT er uit zn bed, maar even eerlijk was het niet zo netjes.Overigens waren het allemaal topgasten dat wel.

[ Voor 27% gewijzigd door LucyLG op 13-04-2021 10:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
95% van de grote namen zijn meer of minder het zelfde.

Je bent een nummer bij zowel je manager, HR en de rest van het vaste kantoor personeel
Je werkt voor droog brood en een glimmende lease auto, je word er zo uit gegooid als je niet meer de marges pakt die ze willen zien. Ze vereisen 150% inzet en flexibiliteit 24/7.

Het is een doorgeef luik dus je moet er van houden om elke maand andere collega`s te zien, behalve de vaste kliek op kantoor die zitten gebakken, en die kijken neer op plebs zoals jij.

Ooit begonnen bij enkele van deze partijen, om eerlijk te zijn alleen maar een nare smaak aan "ervaring" opgedaan dan dat het mij carrière daadwerkelijk voortgestuwd heeft.

Je moet het een beetje zien als werken op een bouwkeet maar met de verwachting dat je 24/7 maar even omrolt als ze je nodig hebben, Maar dan verpakt in ietsjes meer salaris en een glimmende budget auto zodat je toch nog een beetje minder vies voelt.

Voordeel is wel bij deze clubs, je hebt snel wat als je echt om centen staat te springen.

[ Voor 46% gewijzigd door Wowhead op 13-04-2021 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
ik heb t verwijderd vanwege de discussie

[ Voor 95% gewijzigd door LucyLG op 19-04-2021 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-05 13:53
@oxyle Kun je iets meer context geven over waar binnen Deloitte je een plek zou vinden? De sfeer bij Deloitte Digital was bijvoorbeeld erg goed, maar zoals door anderen gezegd zijn er grote verschillen tussen de verschillende afdelingen. Gaat het om een functie bij de interne IT organisatie of ga je aan de slag voor klanten (al dan niet op de locatie van de klant)?

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
@legofanaten het gaat inderdaad om een interne functie bij Deloitte zelf "System Administrator".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
LucyLG schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 05:54:
IT verdient echt beter dan ondergeschikt te zijn op die manier. Je hoort er niet bij is mijn opinie en dat is niet juist.
IT is en hoort toch in de meeste organisaties welke niet om ICT draaien 'dienend' en 'servicegericht' te zijn zoals bijvoorbeeld de schoonmaker die het kantoor onder of na werktijd schoonmaakt? Qua werk ben je dan toch ook 'ondergeschikt'?

Los dat je als persoon als gelijkwaardig zou moeten worden behandeld? En net te woord moet worden gestaan als iemand met veel kennis van het een, net zoals elke andere werknemer of het nou een accountant, ICT'er, receptie medewerker of facilitair medewerker is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
legofanaten schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:04:
@oxyle Kun je iets meer context geven over waar binnen Deloitte je een plek zou vinden? De sfeer bij Deloitte Digital was bijvoorbeeld erg goed, maar zoals door anderen gezegd zijn er grote verschillen tussen de verschillende afdelingen. Gaat het om een functie bij de interne IT organisatie of ga je aan de slag voor klanten (al dan niet op de locatie van de klant)?
Jaren terug was de sfeer bij Deloitte Digita in Amsterdam echt niet fijn. Toen het een kleine afdeling was dat voornamelijk bestond uit Thierry Baudet type senior managers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John832473
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18-04-2021
Ik zie dat sommige mensen een veel mindere ervaring hebben met Deloitte dan ik. Ik werk inmiddels al meer dan 15 jaar bij Deloitte als IT-er (Software Architect) en mijn ervaring is goed. De sfeer is goed, de mensen zijn prettig om mee te werken. Ik werk niet op de consultancy afdeling en ook niet op de IT afdeling maar heb regelmatig contact met systeem beheerders en netwerk beheerders en de meeste zitten er al een tijdje en zijn volgens mij tevreden met hun baan.

Ik zou mij als ik jou was dus niet te veel laten leiden door dit soort negatieve verhalen. Of je een lease auto krijgt weet ik niet want dat hangt van de functie af. De regelingen (telefoon, auto, laptop, pensioen,etc) zijn wat mij betreft prima. Ik weet niet of de collega's van de interne IT afdeling aanspraak kunnen maken op alle regelingen die er zijn maar dat staat meestal wel in de vacature uiteraard.

Oh en doorgroeien kun je uiteraard naar management functies als je dat ambieert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:31
Ik heb ook bij een big4 gezeten in de IT advies hoek en moet zeggen dat het niveau tussen de consultants erg groot is. Een gedeelte kan gewoon niks behalve goed lullen of PowerPoints uitlijnen. De mensen die technische kennis hadden waren beperkt. Het nadeel is dat de eerste groep meer gewaardeerd wordt dan de tweede groep waar de tweede groep het werkt verzette.

Stroom je onderaan de organisatie in dan heb je nog weinig sales targets mar op manager niveau en hoger neemt het snel toe. Diegene die het beste verkoopt krijgt promotie, maar onthoud niks meer verkopen is ook gelijk afstraffen.

Deze bedrijven zijn goed om mensen in de eerste paar jaar te kneden. Daarna moet je goed beslissen of je door wilt of weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
zo zie je maar, tis erg persoonlijk. Sommige mensen Namen noemen is nergens voor nodig. kunnen de competitieve cultuur niet aan (maakt niet uit, is niet voor iedereen weggelegd), anderen vonden het een leuke sfeer en andere vonden er geen zak aan. Ik zou gewoon een sollicitatiegesprek aangaan en kijken wat je van je mogelijke toekomstige manager vindt.

[ Voor 7% gewijzigd door Ardana op 19-04-2021 00:09 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LucyLG
Niet_Jan_Jaap schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:24:
zo zie je maar, tis erg persoonlijk. Sommige mensen <knip> Quote aangepast. kunnen de competitieve cultuur niet aan (maakt niet uit, is niet voor iedereen weggelegd), anderen vonden het een leuke sfeer en andere vonden er geen zak aan. Ik zou gewoon een sollicitatiegesprek aangaan en kijken wat je van je mogelijke toekomstige manager vindt.
Ik kan je wel zeggen dat ik die cultuur wel aankan en zeer lang heb gedaan (te lang) maar de keuze heb gemaakt het niet meer te willen. Ik kan het niet meer om mensen tekort te doen voor mijn eigen gewin. Dat ik dit hier deel is bijzonder en anoniem en hoop ik mensen ermee te kunnen helpen. Je moest eens weten.

Ik was succesvol maar het was zwaar.. Ik heb dingen gezien die gewoon niet horen, collega's die er niet meer zijn, clienten die er niet meer zijn, en ik weet waarom en zichzelf kapot maken ik heb het van dichtbij gezien. Ik heb sommigen gewaarschuwd maar is niet altijd tot het resultaat gekomen wat ik wilde. Ik weet hoe ellebogen werkt, het is niet ok.

Ik deel dit om anderen te informeren. Why not? Wat gaat mij gebeuren dan?

Nu word ik de bietenbak in gegooid (weliswaar een iemand hier) omdat ik het niet aan zou kunnen en dat is precies wat er met je gebeurt als je eerlijk bent. Oh dus je kan het niet is het oordeel dan, precies waar je bang voor bent vaak.

Doe mij niet tekort en geloof ik me gewoon. Ik ben uiteindelijk geen wolf en geen slecht mens en ben iemand die sociaal niet zonder meer die iemand zou benadelen ook niet voor geld. Ik heb het niet meer nodig. Ik zet het nu in om mensen te helpen die het echt nodig hebben.

Dus dat je mn post zo afdoet is jammer want waar ga je dit soort info vandaan halen? Niemand is eerlijk hierover, Bang om als niet goed genoeg af te worden gedaan. Juist omdat wat er nu gezegd wordt bijvoorbeeld. Ik ben niet bang van de grote kantoren hoor. En ik ben wel beetje arrogant dat ik weet dat ik goed ben ik mn vak.

De jongens van IT waren degene die ik eigenlijk het meest waardeerde en mij erg geholpen hebben als ik iets wilde en me hebben gewaarschuwd. Ze interesseerde het geen hol dat het van de organisatie niet mocht want ze hadden een hart ergens op de goede plaats en ze steunden elkaar onderling (en kwamen er toch mee weg). Ze hebben mij meer geholpen dan ze hadden hoeven te doen. Ik gun daarom dergelijke mensen meer dan de slangenkuil.

Weet je dat ik me niet eens zorgen maak als mij naam hierin bekend wordt? Het was gewoon echt schandalig hoe mensen behandeld werden (en indien ik mn naam deel zie ik de storm wel komen hoor, want ik red me wel). Ik kwam door ziekte in een nare situatie en dit waren de jongens die mij een steun in de rug gaven omdat ze hun hart op de juiste plaats hadden en me waarschuwden. Ze wisten dat ze hun carriere echt wel ergens anders voort konden zetten en mijn referentie hebben ze altijd gehad. Indien nodig ook wel meer mensen die zich willen inzetten want een goede IT ér is heel veel waard.

Iedereen hier zou ik zo helpen. Ik ben sociaal en jurist/advocaat en kom vaak echt een heel eind. Ik ben er trots op. Die kantoren hebben mijn op weg geholpen ook. Maar de secretaressen en de staf waren mn echte vrienden.

Ik vertrouw erop dat Tweakers mn identiteit geheim houdt.Mn cliënten maakt het niet uit, die weten wat ze aan me hebben. Maar dit soort verhalen delen zitten soms consequenties aan.

L

[ Voor 47% gewijzigd door Ardana op 19-04-2021 00:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:52
Ik vond deloitte zeker een leerzame club maar ik denk dat de it (security) tak significant anders was dan de echte accountants.

Jazeker zat het ook vol met backstabbers maar is dat erg? Ik heb daar juist van geleerd en het overkomt mij nu minder snel. Ik zag deloitte echt als leerschool om uit te vinden wat je wilt maar zou er persoonlijk nooit lang willen blijven hangen.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05 13:41

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Niet_Jan_Jaap schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:24:
zo zie je maar, tis erg persoonlijk. Sommige mensen Namen noemen is nergens voor nodig. kunnen de competitieve cultuur niet aan (maakt niet uit, is niet voor iedereen weggelegd), anderen vonden het een leuke sfeer en andere vonden er geen zak aan. Ik zou gewoon een sollicitatiegesprek aangaan en kijken wat je van je mogelijke toekomstige manager vindt.
"Maakt niet uit, is niet voor iedereen weggelegd". Daarmee spreek je een waarde-oordeel uit, en haal je de mensen die er niet aan kunnen of willen voldoen naar beneden.

Nu heb ik geen ervaring met Deloitte, maar ik vind dit een heel gevaarlijke uitspraak. Ik heb zelf wél gewerkt bij "ambitieuze" bedrijven, en wat daar gebeurde, daar lustten de honden geen brood van.

Het is ongezond, en het sloopt mensen. De enigen die zich in zulke culturen wél stand kunnen houden, zijn narcisten en aanverwanten. Mensen die het niet erg vinden over de rug van anderen rijk te worden en dan zichzelf nog op de borst kloppen omdat ze zo slim zijn en zo hard werken en zoveel meer aan kunnen dan anderen.

Nee, sorry. Daar wordt écht niemand beter van.
laurens0619 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:55:
Ik vond deloitte zeker een leerzame club maar ik denk dat de it (security) tak significant anders was dan de echte accountants.

Jazeker zat het ook vol met backstabbers maar is dat erg? Ik heb daar juist van geleerd en het overkomt mij nu minder snel. Ik zag deloitte echt als leerschool om uit te vinden wat je wilt maar zou er persoonlijk nooit lang willen blijven hangen.
Ja, dat is erg. Het zou niet iets zijn wat je zou moeten leren. En dat geldt voor veel dingen in het leven.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
De werkzame personen in dit soort bedrijven die de uren schrijven en soms ook het management zijn niet zo met IT bezig. Enerzijds begrijpelijk want ze zijn bezig met hun eigen carriere.

Ik weet dat IT juist een van de grootste valkuilen is voor een organisatie en kan indien het misgaat de tent breken. Dan kan je nog zo succesvol zijn als consultant maar ga je mee in een dergelijke IT fout of security breach of datalek.

Meer en meer dringt dat nu echt door. De berichten in de media van de afgelopen jaren zijn iets om serieus te nemen.

Ik was ooit betrokken bij de hack van Iran op de NL overheid via Diginotar. Deze laatste club was de provider van beveiligingscertificaten voor belangrijke overheidsdiensten, bronnen en tevens de advocatuur. In een dag was Diginotar failliet en ze beschuldigde FOX it ervan dat ze het gemeld hadden en daarmee schade hadden aangericht en daarmee het faillissement veroorzaakten.

Minister Donner moest echt in Jip en Janneke taal worden uitgelegd hoe ernstig dit was en het drong niet goed door wat dit nu echt betekende en welke informatie op straat lag. Modderkolk heeft er een boek over geschreven, het is oorlog maar we hebben het niet door.

Het verbaast me nog steeds dat er nog niet echt volledig besef is wat er mis kan gaan en dat IT echt key is. In zekere zin weten diverse partijen dit uiteraard maar overall wordt het nog niet echt omarmd.

Er is bij velen te weinig besef dat IT niet louter bedoeld is als de persoon of afdeling die je belt als je laptop het niet doet maar dat het iets veel breder is.

In NL zijn er denk ik ook niet voldoende echte experts nog. Als ze er zijn hebben ze geen tijd en zeker niet om jongeren op te kunnen leiden denk ik.

Ook bij de overheid en politie is het cruciaal maar ze betalen zo slecht dat ik begrijp dat je daar niet kan werken.

Ik zie wel initiatieven van o.a. Deloitte om met IT omscholing mensen in dienst te nemen die een verkorte HBO opleiding hebben gevolgd. Je kan dan bij ze in opleiding en in dienst treden. Maar voor 2100 bruto is het lastig om daarmee te overleven. Ik vraag me ook echt af of ze meer perspectief bieden en er echte carriere opties zijn op groter vlak behalve voor de enkeling.

Ik zou zelf de tech hubs opzoeken en me echt specialiseren en proberen aan innovatie te werken. Lijkt me echt heel veel voldoening geven. Ja dat betaalt initieel ook niet veel maar je krijgt wel vaak aandelen en indien dergelijk bedrijf wordt verkocht heb je echt wel je beloning die soms fors kan zijn.

Het is niet ongebruikelijk dat dergelijke innovatieve tech clubs worden gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
Ardana schreef op maandag 19 april 2021 @ 00:14:
[...]
De enigen die zich in zulke culturen wél stand kunnen houden, zijn narcisten en aanverwanten. Mensen die het niet erg vinden over de rug van anderen rijk te worden en dan zichzelf nog op de borst kloppen omdat ze zo slim zijn en zo hard werken en zoveel meer aan kunnen dan anderen.
Lekker iedereen over 1 kam scheren, ik dacht dat jij zo'n sociaal ingestelde vriendelijk persoon was?

volstrekte onzin natuurlijk, jullie lijken iedereen die enigszins succesvol willen zijn te veroordelen als backstabber en narcist. Natuurlijk werken er verschrikkelijke mensen bij de big4, nou ik heb nieuws voor je: die heb je ook bij ieder ander bedrijf (ook bij NGO's, overheid, en ook bij bijstand / uitkeringstrekkers). Bij de big4 is 90% gewoon prima slimme mensen die enige ambitie in hun leven hebben. (ik heb wel een uitzondering voor de mensen die de directe uren planning moeten regelen, daar moet je een speciaal soort mens voor zijn).

Nu zijn we wel een beetje van het spoor aan het dwalen, volgens mij wilde @oxyle weten of hij een leaseauto kon krijgen en of er fatsoenlijke doorgroeimogelijkheden zijn, dat is beantwoord dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Je hebt gelijk dat ik niet mensen over 1 kam moet scheren, maar als je je in zo'n backstabbende omgeving staande kan houden, klopt er m.i. werkelijk iets niet. Je staande kunnen houden in een giftige omgeving doet iets met je, tenzij je ongevoelig bent ervoor - en die ongevoeligheid is niet gezond.

Ik weet dat ze ook bij andere bedrijven werken, ik zeg ook niets over waar ze wel of niet zouden werken. Het verschil is: in welke omgeving wordt backstabben gestimuleerd / beloond en in welke omgeving wordt het tegengegaan en afgestraft. Die cultuur maakt het verschil.

Er is weinig mis met ambitie. Er is wel veel mis met ambitie over de rug van anderen. Ik hoop dat je dat met me eens kan zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
wat een onzin, je doet net alsof het een soort concentratiekamp is waar je je staande moet houden door andere mensen onrecht aan te doen, dat is complete onzin.

Het is een competitieve cultuur waar ambitieuze mensen werken die graag snel promotie maken en daarvoor zelf kiezen hard te werken (of niet, is echt aan jezelf). Je kan je hier prima staande houden, wat voor soort persoon je bent. Als de cultuur niet bij je past, moet je er niet gaan werken, maar het is echt niet een verschrikkelijke werkplek. Ik heb het er prima naar mn zin gehad, je kan er je eigen pad trekken, je kan er voor kiezen om de '13 in een dozijn' superconsultant te worden, of lekker schijt aan alles hebben.

ik vind jouw opmerkingen meer over jezelf zeggen dan over werken bij een competitief ingesteld bedrijf. Het lijkt wel een beetje 'ik vind het niet leuk, dus andere mensen mogen het ook niet leuk vinden'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
Alles heeft zo zijn schaduwkant, ook een big4 partij.
En ja een big4 heeft vaak een wat grotere schaduwkant dan andere organisaties.

Die schaduw komt alleen van een hele grote positieve kant mbt kennis & zelfontwikkeling binnen big4 bedrijven. Dat wordt even vergeten hier.

Ik zou iedereen, die de capaciteiten heeft en persoonlijk met de schaduwkant kan omgaan, aanraden om in je vroegere jaren bij een big4 te werken. Je leert er in een razaend tempo waar je in andere organisaties misschien langer over moet doen. Ja de backstabbers zijn er ook maar mijn ervaring is dat je goed opgevangen wordt door de leuke mensen en je hier dus mee leert om te gaan. Want zoals @Niet_Jan_Jaap zegt, die mensen kom je overal tegen.

Als je in het diepe wordt gegooid dan leer je veel en snel :) (of je verdrinkt...).
Bij een big4 wordt je aan de ene kant wel in het diepe gegooid maar tegelijk staat er wel continu een badmeester naast je om je te coachen en te leren. Je wordt niet aan het lot overgelaten, alles behalve.

Past het bij iedereen? Nee zeker niet. Als je er persoonlijk niet mee om kunt gaan (en dat is geen zwaktebod) dan moet je hier zeker niet gaan werken. De schaduwkant kan je kapot maken.
Dan moet je een veilige werkomgeving zoeken maar ook accepteren dat je ontwikkeling waarschijnlijk wat minder snel kan gaan.

Wel ben ik van mening dat er maar weinig mensen gemaakt zijn om langdurig bij een big4 werkzaam te zijn. Mijn advies is om er te werken tot ongeveer manager (een jaar of 4-6) en daarna je kennis te oogsten en in te zetten intern bij een bedrijf

[ Voor 7% gewijzigd door laurens0619 op 19-04-2021 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 590973

Niet_Jan_Jaap schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:12:
wat een onzin, je doet net alsof het een soort concentratiekamp is waar je je staande moet houden door andere mensen onrecht aan te doen, dat is complete onzin.
Het gebruik van concentratiekamp in de opening doet mij zo vermoeden dat het punt waartegen je probeert te ageren juist bevestigd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

laurens0619 schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:46:
Wel ben ik van mening dat er maar weinig mensen gemaakt zijn om langdurig bij een big4 werkzaam te zijn. Mijn advies is om er te werken tot ongeveer manager (een jaar of 4-6) en daarna je kennis te oogsten en in te zetten intern bij een bedrijf
Dit is het punt. Een snelkookpan kan idd snel resultaat geven. En als ze idd zelf ook al aangeven "hier werk je niet tot aan je pensioen omdat je dan opgebrand bent", dan ben je iig eerlijk. Over het algemeen zijn mensen idd niet gemaakt om onder constante druk te leven, het is niet voor niets dat stress aantoonbaar slecht voor je gezondheid is, en langdurige stress zelfs permanente schade kan opleveren.

Maar een bedrijf dat iedere 4-6 jaar nieuw management krijgt, is meestal ook niet het gezondste. En dan hou je dus de managers in de top die wel goed met stress kunnen om gaan. En het is bekend dat CEO's en dergelijke relatief vaak psychopaten zijn, en psychopaten zijn vrijwel immuun tegen stress, gewoon omdat ze het niet interesseert.

Je kan er, als gezond persoon, idd veel leren in 4-6 jaar, maar je moet ook echt wel zorgen dat je op tijd weg bent.

Nogmaals, ik heb niet niet specifiek over de Big4 of 5 of welk bedrijf dan ook. Ik heb het over bedrijven die ambitie als hoofddoel hebben. Het consolideren van ontwikkeling en het genieten van wat er bereikt is, hoort nl. net zo goed bij leven, werken en ontwikkelen. Steeds maar streven naar meer en beter is echt niet gezond. Alles met mate.

[ Voor 34% gewijzigd door Ardana op 19-04-2021 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
@Ardana
Ik zeg niet dat je hier niet je hele leven lang kan werken omdat je anders opgebrand raakt.
Voor veel mensen zal dit wel het geval zijn. Echter ik zie jou impliciet adviseren dat het uberhaupt geen goede werkplek is en er alleen narcisten en aanverwanten kunnen werken (en bedankt ;))

Dat is gewoon doodzonde! Een paar jaar big4 is voor sommige mensen echt heel erg nuttig en leerzaam.
Ja ik heb een beetje last gehad van de cultuur die er was maar ik werd er op de juiste manier in begeleid.
Zie het als een vaccinatie: ik werd gecontroleerd aan het kwaad blootgesteld en als ik "de ziekte" in een bedrijf nu opnieuw tegenkom dan weet ik hoe ik daarmee om moet gaan :)
Ardana schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:17:
[...]
En dan hou je dus de managers in de top die wel goed met stress kunnen om gaan. En het is bekend dat CEO's en dergelijke relatief vaak psychopaten zijn, en psychopaten zijn vrijwel immuun tegen stress, gewoon omdat ze het niet interesseert.
De mensen met wie ik heb mogen samenwerken op deze posities waren eigenlijk juist nooit psychopaten of backstabbers maar professionals die gewoon bizar in control waren.

In de big4 zag ik eigenlijk de volgende type consultants:
1. De consultant die vakinhoudelijk bizar slim was en een normaal groeipad wilde volgen:
2. De consultant die opzich wel slim was maar sneller wilde gaan dan het standaard groeipad
3. De consultant die het eigenlijk niet echt snapte maar wel wilde meekomen.

De grootste groep was 1: Slimme inspirerende mensen waar je veel van kon leren.
Groep 2 of 3 waren juist de type mensen die vaak wat minder ethisch waren omdat ze de kennis die ze ontbrak moesten compenseren met iets anders.

Maar ik denk dat we wel consensus hebben dat zolang je dit als een tijdelijk leerschool ziet het voor een hoop mensen een mooie plek is om te werken maar ook:
- Dat voor sommige mensen, ook tijdelijk, de cultuur ongezond is
- Dat voor veel mensen, op de lange temrijn, de cultuur ongezond is

Eigenlijk precies je opmerking mbt de snelkookpan. Prima, zolang het niet te lang is :)

[ Voor 10% gewijzigd door laurens0619 op 19-04-2021 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-05 16:07
oxyle schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:51:
Goedemiddag iedereen,

Heb even een vraag aan de mede-tweakers bij dit bedrijf of in deze sector. Zit op dit moment bij een IT dienstverlener en denk eraan binnenkort te switchen. Ben vrij recent geleden benaderd door Deloitte en ben eigenlijk wel heel nieuwschierig of ik match met deze organisatie.

Weet iemand toevallig hoe het zit met o.a. de leaseregeling bij dit soort organisaties?

Hoe is de sfeer in dit soort bedrijven (geen consultancy! Gaat om een (senrior) engineers functie, intern)?

Alvast bedankt!
Deloitte is van de grote accountancy kantoren degene met de arrogantste mensen. PWC, KPMG en EY zijn beter.

Die vacature is daar niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:56
Even alles in mo
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 6% gewijzigd door larsg op 19-04-2021 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

laurens0619 schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:51:
@Ardana
Ik zeg niet dat je hier niet je hele leven lang kan werken omdat je anders opgebrand raakt.
Voor veel mensen zal dit wel het geval zijn. Echter ik zie jou impliciet adviseren dat het uberhaupt geen goede werkplek is en er alleen narcisten en aanverwanten kunnen werken (en bedankt ;))
Nee, ik probeer het te nuanceren: langdurig daar werken is voor vrijwel iedereen schadelijk: stress is nou eenmaal schadelijk. Dat je er veel kunt leren klopt. Maar dus tegen 'n prijs en je moet je er dus op bedacht zijn om tijdig te vertrekken.
Maar het onderliggend 'probleem' verhelp je op die manier niet.
De grootste groep was 1: Slimme inspirerende mensen waar je veel van kon leren.
Groep 2 of 3 waren juist de type mensen die vaak wat minder ethisch waren omdat ze de kennis die ze ontbrak moesten compenseren met iets anders.
En het feit dat groep 2 en 3 getolereerd wordt én er zelf rijk van kan worden, vind ik kwalijk. Ja, ergens is het ook op dat vlak een goede leerschool, want ja, je komt ze ook op andere plekken tegen, maar éigenlijk zouden ze vanaf het begin af aan mee moeten krijgen "Nergens wordt dit gedrag geaccepteerd". Maar nee, het wordt op veel plekken beloond.
Maar ik denk dat we wel consensus hebben dat zolang je dit als een tijdelijk leerschool ziet het voor een hoop mensen een mooie plek is om te werken maar ook:
- Dat voor sommige mensen, ook tijdelijk, de cultuur ongezond is
- Dat voor veel mensen, op de lange temrijn, de cultuur ongezond is

Eigenlijk precies je opmerking mbt de snelkookpan. Prima, zolang het niet te lang is :)
Eensch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:30
Ik heb ooit met mensen van Deloitte Consultancy moeten werken (ingehuurd) en van die hoge werkdruk en hoge prestaties heb ik bar weinig gemerkt.
Vlak voordat je iets bij hun klant acte de présence moet gaan geven, nog steeds vragen van de voorbereiding niet beantwoord. En uiteindelijk was het groepje van deloitte nog steeds niet aanspreekbaar, want belangrijke andere dingen: Blaten over offertes voor andere klanten, geleutel over maximeren van billable hours, lease auto's en iphone's.
En als kers op de taart als de klant door krijgt dat de voorbereiding niet optimaal lijkt, de hete aardappel gauw doorschuiven :X. Ik had ernstige moeite me in de plooi te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsg
gekkie schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:24:
Ik heb ooit met mensen van Deloitte Consultancy moeten werken (ingehuurd) en van die hoge werkdruk en hoge prestaties heb ik bar weinig gemerkt.
Vlak voordat je iets bij hun klant acte de présence moet gaan geven, nog steeds vragen van de voorbereiding niet beantwoord. En uiteindelijk was het groepje van deloitte nog steeds niet aanspreekbaar, want belangrijke andere dingen: Blaten over offertes voor andere klanten, geleutel over maximeren van billable hours, lease auto's en iphone's.
En als kers op de taart als de klant door krijgt dat de voorbereiding niet optimaal lijkt, de hete aardappel gauw doorschuiven :X. Ik had ernstige moeite me in de plooi te houden.
Bij de consultants klopt dat wel. Los daarvan, die werken wel hard (doorgaans zitten ze op veel projecten). Echter worden schoolverlaters verkocht als 5+ jaar ervaring 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
larsg schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:30:
[...]
Bij de consultants klopt dat wel. Los daarvan, die werken wel hard (doorgaans zitten ze op veel projecten). Echter worden schoolverlaters verkocht als 5+ jaar ervaring 8)7
Mjah aan de prestaties kon ik het in ieder geval niet afleiden.
De keer er voor (was een serie van werkzaamheden), kwam het zo uit om vooraf mee te eten in het restaurant om de hoek, daar bleek in ieder geval wel dat ze zelf nooit kookten, kennelijk te druk voor, en ook toen al heel happy waren met hun iphone (1) die ze allen uitgebreid en promiment op tafel legden, ik heb even getwijfeld, maar heb toen met het zelfde gebaar m'n nokia op tafel gelegd :+. Het was wel duidelijk dat we weinig raakvlakken hadden.
Zoals we in het Noorden plegen te zeggen patjepeeërs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
gekkie schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:37:
[...]

Mjah aan de prestaties kon ik het in ieder geval niet afleiden.
De keer er voor (was een serie van werkzaamheden), kwam het zo uit om vooraf mee te eten in het restaurant om de hoek, daar bleek in ieder geval wel dat ze zelf nooit kookten, kennelijk te druk voor, en ook toen al heel happy waren met hun iphone (1) die ze allen uitgebreid en promiment op tafel legden, ik heb even getwijfeld, maar heb toen met het zelfde gebaar m'n nokia op tafel gelegd :+. Het was wel duidelijk dat we weinig raakvlakken hadden.
Zoals we in het Noorden plegen te zeggen patjepeeërs.
Klinkt dus als schoolverlaters van b-klasse die onder de indruk zijn van een iRommelPhone :+
Maar dat is wel de cultuur bij die grote consultantdozen.
Na een paar jaar hebben ze hopelijk door waar het leven wel om draait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
larsg schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:42:
[...]
Klinkt dus als schoolverlaters van b-klasse die onder de indruk zijn van een iRommelPhone :+
Maar dat is wel de cultuur bij die grote consultantdozen.
Na een paar jaar hebben ze hopelijk door waar het leven wel om draait!
Neu .. een aardig senior, eentje beetje middel en een broekie idd.
Lekker veel man, terwijl de opdracht dat nou niet bepaald nodig had, één capabel iemand was al beter geweest. Het was nog wel in de periode dat een Iphone redelijk nieuw , hip happening en status poogde te zijn.
Achja je leert er van, als ik ooit zo'n tent moet inhuren, niet deze en sowieso scherp zijn op wat ze voor je doen (behalve ja knikken en meelullen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
gekkie schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:46:
[...]

Neu .. een aardig senior, eentje beetje middel en een broekie idd.
Lekker veel man, terwijl de opdracht dat nou niet bepaald nodig had, één capabel iemand was al beter geweest. Het was nog wel in de periode dat een Iphone redelijk nieuw , hip happening en status poogde te zijn.
Achja je leert er van, als ik ooit zo'n tent moet inhuren, niet deze en sowieso scherp zijn op wat ze voor je doen (behalve ja knikken en meelullen).
Ik hoor verhalen van studiegenoten die er rondlopen (of gelopen hebben) dat het competente volk er binnen de 1 à 2 jaar weg is. Kwestie geluk hebben wie treft ook. Er zit wel ervaring in die tenten maar de kwaliteit van het werk is vaak ondermaats. Maar ze weten vaak wel ergens iets te recyclen waardoor het resultaat net acceptabel is en bedrijven ze blijven inhuren. Ik zou ze als bedrijf nooit gebruiken (tenzij voor fin audit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
larsg schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:50:
[...]
Ik hoor verhalen van studiegenoten die er rondlopen (of gelopen hebben) dat het competente volk er binnen de 1 à 2 jaar weg is. Kwestie geluk hebben wie treft ook. Er zit wel ervaring in die tenten maar de kwaliteit van het werk is vaak ondermaats. Maar ze weten vaak wel ergens iets te recyclen waardoor het resultaat net acceptabel is en bedrijven ze blijven inhuren. Ik zou ze als bedrijf nooit gebruiken (tenzij voor fin audit)
Dit was voor lokale overheid. Zullen vast ook wel vaak ingehuurd worden zodat een rapport "indruk" maakt op wie die lokale overheid dan ook wel overtuigen met hun rapportje (en ook daar ben ik mede door dit soort ervaringen wel anders naar gaan kijken, een grote naam wekt zeker zoveel achterdocht op inmiddels).

Maar goed of je met dit soort mensen wilt werken (of het nou intern of extern is) dat moet je wel liggen, naast inhoudelijk toch ook wel erg qua persoonlijkheid.

[ Voor 8% gewijzigd door gekkie op 19-04-2021 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
larsg schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:50:
[...]

Zo ken ik Deloitte ook. Weinig retentie, waarbij veel na 2 jaar weggaan omdat Deloitte deuren opent als het op je CV staat maar zelf geen leuke werkplek is. Verder veel juniors die voor een medior/senior uurtarief en titel worden weggezet bij klanten en klanten accepteren het omdat ze een beeld hebben dat Deloitte synoniem is voor een hoge kwaliteit..

Waar ik Deloitte ook van ken is veel vriendjespolitiek. Mensen die binnen komen op hogere functies niet omdat ze goed zijn, maar omdat vrienden/kennissen zijn van directeuren, managers of HR medewerkers. Ze kennen elkaar van hocky- of studentenverenigingen. Iets dat ten koste gaat van kwaliteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:49

m0nk

16-09-2003 15.15

Mijn vriendin is bij Deloitte gestart als assistent accountant na haar opleiding (wel een tijd geleden). Al haar mannelijke collega's in het team maakte sneller promotie terwijl zij de betere cijfers produceerde. Daarna zei haar toenmalige manager tijdens een beoordelingsgesprek dat ze moest kiezen tussen carrière of moeder worden in de toekomst. Daarna snel weg gegaan. Inmiddels is ze partner bij het accountantsbedrijf waar ze nu werkt en een moeder van 2 kinderen.. :P

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Division
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 18:54
Heb enkele jaren voor Deloitte consultancy in Amsterdam gewerkt. De truc is om binnen je eigen team (doorgaans tot 30 mensen) een beetje zichtbaar te zijn, zelf nieuwe ideeën aandragen en dan hoef je (beneden managerniveau althans) weinig politiek mee te maken.

De doorloop is vrij hoog. Je gaat aardig wat collega's meemaken die maar 2 jaar blijven en dan overkocht worden door klant (zelf overstappen, maar de klant betaald dan een fee om de non compete enzo af te kopen) of bij een startup aansluiten.

Ik heb er fijne herinneringen aan en het opent nog steeds deuren voor me, zelfs al ben ik nu zzper. Die naam op je linkedin is gewoon echt een sleutel. Als je een beetje betrokken blijft bij projecten en de ins en outs van het salesproces (proposals, bids, projectmgmt, ...) kan je echt VEEL leren in relatief korte tijd. En dan heb ik het over zakendoen op een zeer hoog niveau. Je bouwt een zeer aardig netwerk op en je werkt met slimme, meestal aardige mensen.

Downsides? Misschien hun jaarlijks reviewproces. Dat vond ik altijd wat ontransparant. Jouw werk moet worden beoordeeld door klanten en jouw managers. Dat gaat dan, onzichtbaar voor jou, het systeem in en bij de year end hoor je het pas. Misschien is dat ondertussen wel veranderd hoor. Ik herinner me dat vrijwel iedereen destijds wel wat vond van dat reviewproces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Division
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 18:54
Lisadr schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:23:
[...]

Zo ken ik Deloitte ook. Weinig retentie, waarbij veel na 2 jaar weggaan omdat Deloitte deuren opent als het op je CV staat maar zelf geen leuke werkplek is. Verder veel juniors die voor een medior/senior uurtarief en titel worden weggezet bij klanten en klanten accepteren het omdat ze een beeld hebben dat Deloitte synoniem is voor een hoge kwaliteit..

Waar ik Deloitte ook van ken is veel vriendjespolitiek. Mensen die binnen komen op hogere functies niet omdat ze goed zijn, maar omdat vrienden/kennissen zijn van directeuren, managers of HR medewerkers. Ze kennen elkaar van hocky- of studentenverenigingen. Iets dat ten koste gaat van kwaliteit.
to be fair; Deloitte kan wel degelijk kwaliteit leveren. Het ligt echt aan het team en het management. Ik heb helaas rukzooi moeten opleveren omdat managers het zo dirigeerden, maar ik heb ook echte parels kunnen opleveren omdat die managers wisten wat ze deden. All in all, aanzienlijk meer parels dan rukzooi kunnen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Division schreef op woensdag 28 april 2021 @ 02:12:
[...]

to be fair; Deloitte kan wel degelijk kwaliteit leveren. Het ligt echt aan het team en het management. Ik heb helaas rukzooi moeten opleveren omdat managers het zo dirigeerden, maar ik heb ook echte parels kunnen opleveren omdat die managers wisten wat ze deden. All in all, aanzienlijk meer parels dan rukzooi kunnen opleveren.
Deloitte kan zeker ook kwaliteit leveren. Mijn punt had betrekking tot vriendtjespolitiek dat niet goed is voor kwaliteit, maar dat betekend zeker niet dat Deloitte geen kwaliteit kan leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:18
Lisadr schreef op maandag 12 april 2021 @ 23:38:
Positief: Deloitte staat mooi op je CV en als je een paar jaar daar werkt gaan er deuren voor je open. Het is een grote organisatie met veel leerkansen en een aardig salaris en secundaire voorwaarden.

Negatief: Sfeer is dat van interne concurrentie, hoge werkdruk, politieke spelletjes, ego en racisme.

Leaseauto is gebruikelijk als je vaak extern bent. Je kunt er over onderhandelen.

Disclaimer: Dit is was jaren geleden bij Deloitte Consultancy in Nederland. Sfeer is per land en locatie anders en kan ondertussen veranderd zijn.
Kan me hier volledig in vinden. Zelf een aantal jaar gewerkt bij de Core Audit tak van Deloitte. Lange werkdagen, hoge druk en heel veel backstabbing als het jaarlijkse beoordelingsrondje langs kwam. Weggaan was de beste keus die ik kon maken, want ik ging niet met plezier naar mijn werk. Nu jaren later is het nog steeds een sterke naam op mijn CV, dat dan weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lovescream
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-04 00:56
Wij zijn klanten van 2 Big Four, o.a. Deloitte, voor audits. Ik moet zeggen dat voor de kantoren in Nederland, UK en Canada, zij afzonderlijk behoorlijk belabberd werk leveren waar wij tonnen, zo niet miljoenen, voor betalen }:| Je verwacht wel wat degelijks van consultants die 60/70 uur hier in zouden moeten steken...

Kwaliteit? Neuh, dit is iets wat derdejaars Informatiekunde-studenten nog wel beter doen als stagiaires. Natuurlijk mag ik het weer fixen tegen een fractie van hun uurtarief |:( Mijn ogen rollen over de grond als ik een B4 consultant over de vloer zie met zijn flashy PowerPoint en vlotte praatje (= 50% onzin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 12:34

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Over elke bedrijfscultuur valt natuurlijk wel wat te zeggen. Als we het hebben over de big4 en zelfs de big10 in de accountancy branche dan zie je hier inderdaad een ikke-ikke-ikke cultuur, daar kom je niet onderuit. De concurrentie is daar nu eenmaal groot, gezien het ook om grote zaken gaat.
Denk hierbij dan aan de vergoedingen welke het management krijgt en dat dit eigenlijk altijd meer moet zijn.

Ik heb met het gros in de Big10 wel te maken gehad, maar dan voornamelijk de accountancy tak, niet de IT-tak en kan je vertellen dat het voor je CV zeker een goede stap is. Ook ervaring opdoen bij een dergelijk kantoor kan je als positief beschouwen.

Je moet echter wel je "mannetje" staan binnen een dergelijke organisatie, anders word er direct over je heen gelopen en zal je het niet ver schoppen.

Ik heb een aantal vrienden die voor de big10 kantoren werken (RA's en fiscalisten) en heb zelf nooit moeite gehad binnen deze cultuur. Je moet er gewoon vol voor gaan, dan red je het daar wel.

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:06

Freakie1NL

Grote Baas

lovescream schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:54:
Wij zijn klanten van 2 Big Four, o.a. Deloitte, voor audits. Ik moet zeggen dat voor de kantoren in Nederland, UK en Canada, zij afzonderlijk behoorlijk belabberd werk leveren waar wij tonnen, zo niet miljoenen, voor betalen }:| Je verwacht wel wat degelijks van consultants die 60/70 uur hier in zouden moeten steken...

Kwaliteit? Neuh, dit is iets wat derdejaars Informatiekunde-studenten nog wel beter doen als stagiaires. Natuurlijk mag ik het weer fixen tegen een fractie van hun uurtarief |:( Mijn ogen rollen over de grond als ik een B4 consultant over de vloer zie met zijn flashy PowerPoint en vlotte praatje (= 50% onzin).
Je hebt het over audits maar vervolgens over advies werk en wat PowerPoints met een vlot praatje door consultants.

Of de term audit is bij jullie verkeerd gebruikt, of er komen geen consultants maar accountants of IT-auditors over de vloer. De kwaliteit daarvan kan jij, zonder toegang tot hun dossier, niet bepalen.

Waar heb je het dus over?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lovescream
Freakie1NL schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:20:
[...]

Je hebt het over audits maar vervolgens over advies werk en wat PowerPoints met een vlot praatje door consultants.

Of de term audit is bij jullie verkeerd gebruikt, of er komen geen consultants maar accountants of IT-auditors over de vloer. De kwaliteit daarvan kan jij, zonder toegang tot hun dossier, niet bepalen.

Waar heb je het dus over?
Ik probeer niet al te veel los te laten om te voorkomen dat men weet voor welk bedrijf ik werk. Deloitte helpt ons met de voorbereiding (heel veel dingen moesten gedaan worden) voor SOX compliance, de audit wordt door een ander B4 gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:06

Freakie1NL

Grote Baas

lovescream schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:09:
[...]

Ik probeer niet al te veel los te laten om te voorkomen dat men weet voor welk bedrijf ik werk. Deloitte helpt ons met de voorbereiding (heel veel dingen moesten gedaan worden) voor SOX compliance, de audit wordt door een ander B4 gedaan.
Is ook niet relevant hoor waar je werkt, hou ik zelf ook privé.
Maar op basis van Sox werk je dus bij een bedrijf die in de VS beursgenoteerd is.
En blijkbaar helpt Deloitte met het opstellen of omschrijven van jullie interne beheersing, dan wel soort van toetsing daarvan.

Probleem is echter dat dit waarschijnlijk (is mijn aanname) door consultants gedaan is. Binnen de BIG4 speelt ook een enorm perstoneeltekort. Als je een vaardige consultant bent, tja dan zijn er bedrijven met wat meer prestige. Uiteraard is er een nuance, dat verschilt per afdeling.

Dat qua consultancy werk er betere alternatieven dan de BIG-4 zijn ben ik geheel met je eens. Al maken de meeste wel een inhaalslag op IT gebied.

Qua audits (indien term juist gebruikt is) kan het in Nederland echter niet beter dan de BIG-4. Maar dat is het nadeel van dergelijke multinationals, het word als 1 geheel gezien. Terwijl er vele verschillende afdelingen zijn, alle met hun eigen competenties en gebieden waarop ze opereren.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lovescream
Freakie1NL schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:19:
[...]

Is ook niet relevant hoor waar je werkt, hou ik zelf ook privé.
Maar op basis van Sox werk je dus bij een bedrijf die in de VS beursgenoteerd is.
En blijkbaar helpt Deloitte met het opstellen of omschrijven van jullie interne beheersing, dan wel soort van toetsing daarvan.

Probleem is echter dat dit waarschijnlijk (is mijn aanname) door consultants gedaan is. Binnen de BIG4 speelt ook een enorm perstoneeltekort. Als je een vaardige consultant bent, tja dan zijn er bedrijven met wat meer prestige. Uiteraard is er een nuance, dat verschilt per afdeling.

Dat qua consultancy werk er betere alternatieven dan de BIG-4 zijn ben ik geheel met je eens. Al maken de meeste wel een inhaalslag op IT gebied.

Qua audits (indien term juist gebruikt is) kan het in Nederland echter niet beter dan de BIG-4. Maar dat is het nadeel van dergelijke multinationals, het word als 1 geheel gezien. Terwijl er vele verschillende afdelingen zijn, alle met hun eigen competenties en gebieden waarop ze opereren.
Dat klopt helemaal. Mijn frustratie ligt vooral bij het feit dat men half werk aflevert en het factureren als compleet werk. Proces omschrijvingen die niet conform BPMN zijn, is zo'n dingetje waar ik mij mateloos aan erger. Nu je het zo zegt, lijkt het inderdaad erop dat het gedaan is door consultants ipv analisten.
Pagina: 1