Deloitte ben je als ITér degene die de telefoon opneemt als iemand te dom is om de stekker in stopcontact te steken soms. Maakt echt niet uit of je senior bent hoor. Sommige snappen daar niet dat IT je beste vrienden moeten zijn. Ik was ooit ook bij een groot kantoor aan t werk en zag dat gebeuren. Ik vond ze serieus de leukste en slimste collegas maar bored as hell waren ze maar ze deden voor mij veel.
Accountants zijn niet erg collegiaal en echt competitief maar dat geldt niet voor jouw afdeling zozeer ik denk dat onderling op IT wel leuk kan zijn. Ik ben erg hard en vermoed dat respect overall ver te zoeken is behalve van de organisatie zelf want die weten hoe belangrijk je bent maar een persoon met een sales target niet, zeg maar de rest 99%.
Ja je krijgt wellicht wel een lease maar niet die van de rest (en is niet gratis) en je zit in een staff functie die ze fee burners noemen en geen fee earners (tis maar hoe je het ziet), Doorgroei waarheen dan, er is geen CTO of wel? Invloed heb je zo goed als niet. Bestuur bepaalt en zeker internationaal. enige leuke kan zijn dat je reisjes mag maken om te overleggen over security. Leuke hotels en borrels.
Ik vind dat je je talent echt beter kan gebruiken dan voor deze tent. Sorry voor
*knip verbastering* not a fan.
Ik hou er echt niet van, stelletje taxichauffeurs met attitude. Gemeen he? Ik ben er beetje klaar mee dit soort organisaties en de politiek is fors. Ik heb meegemaakt dat er iemand beschuldigd werd dat die door dossiers zou neuzen en bewijs was ver te zoeken. OOSV
IT verdient echt beter dan ondergeschikt te zijn op die manier. Je hoort er niet bij is mijn opinie en dat is niet juist. Je mag de malware van de goedkope laptops halen waar ze p downloaden en ja je bent senior maar je ontsnapt er niet volledig aan. Dan nog gezeik wie er een enigszins acceptabele telefoon krijgt en als die niet werkt cq ze snappen het niet mag je in jip en janneke taal college geven.
Ze gaan lekker skieen zonder jou, geloof me dat doen ze op de zuidas ook. Je bent wel belangrijk maar je krijgt er niet veel voor terug behalve salaris als schadevergoeding. Is dit echt een uitdaging? Je koopt producten maar ontwikkelt weinig lijkt me want ze werken met hun software. Baanzekerheid heb je redelijk wel. Maar je moet wel echt pleasen want ze gaan over je klagen.
Indien de boel platligt is het jouw schuld terwijl ze de halve dag op websites zitten die eigenlijk geblokkeerd horen te zijn, prive dingen doen downloaden en dan nog de viezeriken. Internet traag omdat ze film/youtube kijken, Stieken bijhouden wat ze allemaal doen wat niet eens mag. En omdat ze internationaal hun dossiers delen is alles traag Uit je bed gebeld worden door partners snachts kan ook nog. Zeker de senior want als er iemand in Japan niet kan mailen wie bellen ze dan?
Ja ik weet het uit ervaring jaren gewerkt en dan nog verkopen alsof het goud is. Hoop dat salaris heel hoog is.Die lease regeling is niet hetzelfde als de rest en weet niet of je die krijgt ook, ik ken die niet uit verleden maar kan natuurlijk wel. Lease zit ook nadelen aan.
Je weten te handhaven in een dergelijke organisatie staat goed op je cv, is knap, maar wat leer je er inhoudelijk?
Zoek een leuk tech bedrijf waar jij meer in middelpunt staat. Als je goed bent claim aandelen zodat je later wellicht goed betaald krijgt. Accountants snappen niet wat jij echt kan. Ik weet dat ze denken dat je een hulpdesk bent als de outlook micfosoft niet wil terwijl ze zelf niet snappen want alleen de secretaresse krijgt die cursussen en van excel snappen ze te weinig. De jongeren krijgen geen service van die secretaressen vaak en dan gaan ze jou bellen dat Word niet werkt. Die secretaresses gaan om 17:00 naar huis.
[
Voor 73% gewijzigd door
Rukapul op 17-04-2021 20:36
]