hoe beste tweede laptopscherm aan te sluiten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan79
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:46
Beste,

Ik wil mijn primaire (kleine) laptop waar ik op werk aansluiten op een tweede scherm (andere grotere laptop). Beeld uitbreiden zodat ik een extra (groot) scherm heb om mee te werken. Ik heb deze al draadloos laten werken maar ik zit er dan mee dat het niet heel soepel werkt (enige vertraging door draadloze verbinding denk ik), niet zo handig met snelle bewerkingen als ik werk. Dus wil ik dit laptopscherm fysiek met een klein kabeltje aansluiten. Wie kan mij vertellen wat de beste methode/kabel is om dit te doen. Volgens mij zitten op beide laptops alle aansluiten zoals USB, USB-C, HDMI, etc. Ik wil ook het toetsenbord van de tweede laptop gebruiken (werkte draadloos goed), wellicht maakt dat nog uit?

Hoor graag ervaringen. Zal vast simpel antwoord zijn maar ik koop liever meteen in één keer de goede kabel :)

Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

Sorry, maar je wil het scherm van een tweede laptop gebruiken als extra beeldscherm voor de eerste laptop?

Groet, Maarten.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:18
Ik zou ook zeggen, ga op die 2e laptop werken.

Verder kun je voor een paar tientjes een heel mooi los scherm kopen wat veel beter is dan dat 2e laptop scherm.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffha
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-09 13:53
Laptops hebben geen video-in, dus je zit vast aan software oplossingen.
Zou gewoon op V&A een tweedehands scherm op de kop tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan79
M2M schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:47:
Sorry, maar je wil het scherm van een tweede laptop gebruiken als extra beeldscherm voor de eerste laptop?

Groet, Maarten.
Ja klopt als extra beeldscherm en het toetsenbord ervan ook gebruiken (werkt draadloos prima). Probleem is dat ik op mijn kleinere laptop moet werken (wegens beveiliging van mijn werkgever). Als het kan gebruik ik het liefst mijn laptop i.p.v. weer een los scherm te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:18
Vraag dan ook gelijk aan je werkgever een scherm, toetsenbord en muis om aan te sluiten op die kleine laptop. Goede werkplek thuis is ook in het voordeel van je werkgever.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:18

samo

yo/wassup

Er zijn tools voor zoals
Barrier is software that mimics the functionality of a KVM switch, which historically would allow you to use a single keyboard and mouse to control multiple computers by physically turning a dial on the box to switch the machine you're controlling at any given moment.
https://github.com/debauchee/barrier

Maar je zal al snel met vertragingen te maken krijgen, het werkt niet zo makkelijk als een fysiek scherm aansluiten.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan79
ffha schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:51:
Laptops hebben geen video-in, dus je zit vast aan software oplossingen.
Zou gewoon op V&A een tweedehands scherm op de kop tikken.
Een tweede scherm los aanschaffen is inderdaad ook een optie. Ik was gewoon benieuwd of ik daar ook mijn laptopscherm voor kan gebruiken. Maar je zegt dus eigenlijk dat dat sowieso niet kan met een kabeltje als ik je goed begrijp?

Gr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

Stefan79 schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:03:
[...]

Een tweede scherm los aanschaffen is inderdaad ook een optie. Ik was gewoon benieuwd of ik daar ook mijn laptopscherm voor kan gebruiken. Maar je zegt dus eigenlijk dat dat sowieso niet kan met een kabeltje als ik je goed begrijp?

Gr.
De kabelaansluitingen voor videobeeld op een laptop zijn (op hoge uitzondering na) enkel outputs. Dus nee, normaliter werkt dat niet.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
als je win10 (pro?) gebruikt kan je projecteren op de andere laptop

https://www.laptopmag.com...0-pc-into-wirelss-display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan79
jorisjan schreef op maandag 12 april 2021 @ 23:34:
als je win10 (pro?) gebruikt kan je projecteren op de andere laptop

https://www.laptopmag.com...0-pc-into-wirelss-display
Dank, ik deed dit al maar het werkt niet helemaal perfect in die zin dat er enige (zeer beperkte) vertraging in zit. Daarom wilde ik een fysieke verbinding. Nu dat dus niet makkelijk kan misschien toch maar een monitor aanschaffen.
Pagina: 1