Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het betreft een typische 'huis tuin keuken' pc; geen speciale eisen buiten Office apps, moet niet naar omgekeken moeten worden en dus betrouwbaar zijn. De oude is volledig afgeschreven en biedt buiten een HDD niks waardevols meer.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 600 euro in totale kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is er al, het gaat alleen om de PC.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben begonnen met kijken in de Best Buy Guides van januari en maart. Hierin heb ik twee budget PC's gevonden met een iets andere inval. Waar die van januari 'standaard' is, is die van maart gebaseerd op een barebone. De barebone build ziet er prima uit, maar ondersteund helaas niet de net nieuwe i5-11400. Er zijn ook nog geen barebones te vinden die dit wel doen. Het kleine prijsverschil lijkt mij de opbrengst zeker waard. Ik ben daarom vanuit de i5-11400 gaan kijken naar een build en heb inspiratie opgedaan uit de Best Build Guides. Ik ben op het volgende gekomen:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Compact is fijn, verder niks speciaals.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Bij Megekko kan ik deze producten voor 558 euro kopen en valt het dus mooi binnen het budget. Toch zit ik nog met het volgende:
Het betreft een typische 'huis tuin keuken' pc; geen speciale eisen buiten Office apps, moet niet naar omgekeken moeten worden en dus betrouwbaar zijn. De oude is volledig afgeschreven en biedt buiten een HDD niks waardevols meer.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 600 euro in totale kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is er al, het gaat alleen om de PC.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben begonnen met kijken in de Best Buy Guides van januari en maart. Hierin heb ik twee budget PC's gevonden met een iets andere inval. Waar die van januari 'standaard' is, is die van maart gebaseerd op een barebone. De barebone build ziet er prima uit, maar ondersteund helaas niet de net nieuwe i5-11400. Er zijn ook nog geen barebones te vinden die dit wel doen. Het kleine prijsverschil lijkt mij de opbrengst zeker waard. Ik ben daarom vanuit de i5-11400 gaan kijken naar een build en heb inspiratie opgedaan uit de Best Build Guides. Ik ben op het volgende gekomen:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-11400 Boxed | € 179,- | € 179,- |
1 | Moederborden | ASRock B560M-HDV | € 85,- | € 85,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master N200 Closed | € 51,05 | € 51,05 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock Slim | € 24,10 | € 24,10 |
1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX432C16FB3K2/16 | € 89,79 | € 89,79 |
1 | Voedingen | Corsair CX450M | € 57,90 | € 57,90 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 56,89 | € 56,89 |
Totaal | € 543,73 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Compact is fijn, verder niks speciaals.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Bij Megekko kan ik deze producten voor 558 euro kopen en valt het dus mooi binnen het budget. Toch zit ik nog met het volgende:
- De i5-11400 is zeker een overkill voor het huidige gebruik. De i3-10100 uit de Best Buy Guide van januari zal ook goed uit de voeten kunnen. Ik hoopte daarom dat er ook al een i3-11xxx zou zijn maar daar heb ik nog niks over kunnen vinden. Wat wel belangrijk is, is dat het systeem 'futureproof' is. Ik ben van mening dat een paar 10'tjes extra investeren het waard is tegenover de extra jaren vlotheid. De vraag is of dat verschil echt gemerkt zal worden bij een budgetsysteem, of dat de i3 ook zal voldoen. Ik verwacht namelijk dat de eerste jaren geen verschil gemerkt zal worden, en wanneer het wel te merken is er misschien al een andere bottleneck ontstaan is waardoor een nieuw systeem gewenst is. Wat is jullie mening hierover?
- Ik vond de behuizing van de BBG van januari te duur en dus heb ik deze vervangen. Zie ik hierbij iets over het hoofd of is deze van Cooler Master ook een goede keuze?
- De PSU van de BBG van januari is helaas niet verkrijgbaar bij Megekko. Ik deze daarom vervangen met die uit de wenslijst. Is er een goed goedkoper alternatief of is deze de prijs waard voor betrouwbaarheid en modulariteit?