Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lenovo EMC px2-300d Transmission Torrent niet werkend

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nelooc
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-03 09:47
Goedemiddag.
Laten we beginnen dat ik een leek ben op dit gebied. Dus op voorhand excuses voor mijn vragen.
Ik heb vorige week een Lenovo EMC px2-300d tweedehands gekocht.
De NAS is helemaal teruggezet naar fabrieksinstellingen.
Nu wilde ik graag de download functie van de NAS gebruiken. Ik heb dit voorheen ook gebruikt bij mijn Zyxel NAS, en was hier wel over te spreken.
Echter, wanneer ik naar het kopje 'Overdracht-torrent' ga, dan kan ik kiezen om dit te installeren. Maar vervolgens wordt er niets geïnstalleerd. Wanneer ik weer op 'Overdracht-torrent' klik dan krijg ik weer de optie Overdracht-torrent installeren. Ik kan ook op overzicht klikken. Dan krijg ik een nieuw venster die Transmission opent. Ik heb al enkele keren geprobeerd dit op deze manier te installeren. Vaak springt het beeld na verloop van tijd gewoon terug naar het menu van de NAS. Zojuist kreeg ik een keer de melding dat de huidige versie van de 'Overdracht-torrent' niet ondersteund zou zijn.
Graag zou ik dit willen installeren op de NAS. Enig idee hoe dat mogelijk is? Indien nodig zelfs met een oudere versie? Ik hoor het graag.

Alle reacties

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Heb je de laatste firmware erop staan?
https://download.lenovo.c...rs/detail/a_id/32094.html

• Nelooc
Ja, ik heb firmware 4.1.414.34909 erop staan.
Bij status staat ook "Alle updates zijn uitgevoerd"

• Mijzelf
  • Niet online
Het ziet er naar uit dat de repository (http://lifelineapps.com/) direct down is gegaan toen die NAS end of service ging begin 2020. Mogelijk dat je met de Wayback Machine nog iets kan, maar die doet het op het moment voor mij ook niet. Raakt in een loop.
Als je niet bang bent om zelf te compileren kun je hier de GPL sources downloaden. Die bevat ook een toolchain. (Moet wel, met een download van 1.8GB)
Verder, het is een Intel systeem, bij mijn weten. Ik heb nooit een PX in handen gehad, maar het zou natuurlijk een vemomde PC kunnen zijn, waarop je Debian of zo kan installeren.

• Nelooc
Wayback machine blijft bij mij ook steeds refreshen..
Betreft die GPL compileren, ik heb daar geen kaas van gegeten. Dus ik weet niet of het verstandig is om daarmee aan de gang te gaan..

Het kan niet zo "simpel" zijn door naar deze site te gaan: https://transmissionbt.com/download/ en dan daar het juiste te downloaden. En vervolgens bij toepassingsbeheer, het gedownloade bestand te kiezen? Of werkt het zo niet?

• Mijzelf
  • Niet online
Ik ben bang van niet. In ieder geval niet via de webinterface. Misschien is het mogelijk om een van de Distro versies te installeren via ssh, maar alleen als ze niet tegen een te nieuwe versie van bepaalde libraries zijn gelinkt. Jouw OS is oud.

• Nelooc
Ow helaas, dat is wel echt balen! Het zou in iedergeval mooi geweest zijn.
Bedankt voor de reacties
Pagina: 1