Playstation 4 wordt warm en maakt beetje geluid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onrbaboo
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-05-2021
Sinds kort heb ik een playstation 4 gekocht via de marktplaats en heb ik eerst mijn Playstation 4 geplaatst op een open plek.

Na een maandje ongeveer heb ik mijn tv op de muur geplaatst met een beugel en achter de tv zit dan mijn Playstation 4 vast tegen de muur.

Ik merk dat nu mijn Playstation 4 wat warmer wordt en ook wat meer geluid maakt.

Ik plaats wat foto’s voor de duidelijkheid. Je ziet waar de Playstation 4 is geplaatst en de ruimte tussen de tv en Playstation 4

(Dit is trouwens mijn eerste keer op Tweakers, hoop dat dit werkt)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_kQK80oTXBmGODtjYrW3SAZMYDc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yrDK7ZkZ5DSnSXn7K0X2gx15.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gxitmvd-cw37VTjDRyp37D8uxiY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XTKbq3fw5ByC0jbZGG1XXs7G.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:29
Tja, die wordt warm ja. De " verse" lucht die de PS4 weer aan kan zuigen om te koelen is eigenlijk weer warme lucht van je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onrbaboo
@Galaxis Ja, snap ik. Heb jij misschien een idee wat ik kan doen of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:12

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wat versta je onder 'maakt wat geluid'? Een PS4 is nooit echt stil namelijk, net als alle electronica -en zeker computers- heeft 'ie gewoon goede koeling nodig; frisse lucht er makkelijk is, warme lucht er weer makkelijk uit. In de situatie op jouw foto is van beide geen sprake dus daar moet je wat aan doen dan. Overigens zal je PS4 er niet van stuk gaan, dus als het je niet stoort kun je het ook zo laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:29
Zolang je hem daar laat hangen kan je niks anders doen dan accepteren dat hij warmer wordt en meer kabaal maakt.

Zie het zo, als je gaat hardlopen op de loopband in je slaapkamer, of op de loopband midden in een gymzaal. Bij welke van de 2 krijg je het eerder warm ? Juist bij de eerste.

Je PS4 wordt nu gelimiteerd qua koelprestaties. Het enige wat je kan doen is hem daar weghalen en ergens anders zetten.

Kan je de TV verder van de muur afhalen als je gaat gamen ? Ik weet niet wat voor steun je hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onrbaboo
@Icephase Natuurlijk is geluid normaal, want het is geen tesla. Het maakt in ieder geval meer geluid dan hoe het eerst was in mijn kamer. Dus voordat ik hem had geplaatst op de muur, maakte het wat minder geluid en ook minder warm. De warmte van de tv komt denk ik ook tegen mijn ps4 aan. Als er ideeën zijn wat ik het best kan doen, zou echt fijn zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:04
Ik merk dat nu mijn Playstation 4 wat warmer wordt en ook wat meer geluid maakt.
Niet lullig bedoeld, maar denk dat je nog nooit een PS4 hebt gehad. Ik denk dat je geluk mag hebben dat een tweedehandse niet klinkt als een vliegtuig :)

Warmte = Normaal, algemeen bekend dat PS4 gedurende de tijd steeds warmer worden, voornamelijk ivm stof.
Geluid = Ook normaal, zolang dit fan geluid is. Hoe meer warmte(/stof) hoe harder deze moeten draaien om de warmte er uit te krijgen. Door het stof is dit lastiger, dus moet hij harder werken.

Advies: Koele omgeving, dus niet op, onder, naast ander apparatuur.
Mocht je het willen/kunnen, kan je hem openmaken om al het stof te verwijderen en eventuel nieuwe koelpasta.

Uiteindelijk is het een compact console systeem, en hoge temperaturen zijn daarbij 'normaal'

[ Voor 10% gewijzigd door Christoxz op 12-04-2021 12:53 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onrbaboo
@Galaxis Het is niet zo’n beugel dat je ermee kan spelen nee helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onrbaboo
@Christoxz Ja denk ook dat het normaal is. Ik ga even kijken of ik een ander oplossing weet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:25
De PS4 pro laat bij velen een gemiddeld straalvliegtuig jaloers zijn.
De gewone PS4 heeft dat veel minder. Echter, ook aanwezig. Zeker in je huidige opstelling. Je zou dan de aanvoer van lucht anders in moeten regelen. Iets met een buis buiten de warme plekken om, maar dan zou ik eerder kijken of je er echt last van hebt of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:20
Niemand hier geopperd om er een paar 12v fans bij te plaatsen in push-pull formatie? Als ik op mijn slaapkamer zou gaan hardlopen zorg ik dat er een fan op me gericht is ;).
Pagina: 1