*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Verwijderd
Wat je dus moet doen, is dat keylock verbinden met 2 draadjes, en die 2 draadjes op de Power SW pinnetjes op je moederbord zetten.
gr.
reiker
Zo gezegd, zo gedaan.
en als je goed leest staat er:
ik heb een keybord lock uit m'n 286 gesloopt...
dat betekent dat ik er al 1 heb
maar toch bedankt voor je aanbod:)
Wel moest ik een plastc palletje wegslopen, omdat het een breek-contact moest worden.
Werkt prima!
As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...
De keylock van een oude AT is een standen schakelaar.
Dus als je met de schakelaar ff aan/uit doet functioneerd ie wel, alleen als je hem aan doet en laat staan, krijg je hetzelfde effect als je atx-powerbutton >4 sec vasthouden.
Ook zijn de meeste keylockschakelaars niet geschikt om er 220V mee te schakelen.
Maar de meeste ATX borden hebben ook een keylock mogelijkheid en als je in het BIOS 'halt on all errors' aanzet kun je de machine wel aanzetten maar zonder sleutel niet starten. (tenzij je de kast openmaakt
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
hmm ik heb nog es goed gekeken, en het is een switch die ik uit een 386 heb gehaald, waarmee je de powerswitch kan blokkeren. niet mechanisch, maar gewoon elektrisch zeg maar. het werkt dus ook volgens het principe van twee draadjes wel/geen contact.Op donderdag 16 augustus 2001 11:57 schreef surreal het volgende:
Wat voor switch? Zo'n keylock? Stuur maar mijn kant op.
als je nog steeds interesse hebt meldt het dan even, ik zit hier nog wel een tijdje
Zo gezegd, zo gedaan.
Verwijderd
Verwijderd
Ik wel, hoe veel zijn de verzendkosten, en hoeveel moet je er voor hebben?Op donderdag 16 augustus 2001 12:09 schreef reiker het volgende:
[..]
hmm ik heb nog es goed gekeken, en het is een switch die ik uit een 386 heb gehaald, waarmee je de powerswitch kan blokkeren. niet mechanisch, maar gewoon elektrisch zeg maar. het werkt dus ook volgens het principe van twee draadjes wel/geen contact.
als je nog steeds interesse hebt meldt het dan even, ik zit hier nog wel een tijdje
Het is net anders om..Op donderdag 16 augustus 2001 12:09 schreef surreal het volgende:
Err.. je hoeft de sleutel toch niet vast te houden, je draait 'm om en je kijkt er niet meer naar om. Als je je comp dan uit wilt draai je 't ding terug, en weer om. En 't ding hoeft maar 5V te schakelen, het moederbord schakelt de voeding aan via die puls, de keylock maakt alleen maar een gesloten stroomkring waardoor het mobo weet dat ie een puls moet sturen. Toch?
De power button geeft het mobo een puls, en het mobo verbindt twee aansluitingen van je voeding..
Je zou die draden van de voeding (zoek maar op de schema's voor het aansluiten van 2 ATX voedingen) aan kunnen sluiten op je schakelaar. Maar helaas heb je dan geen auto-power off meer.
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
ik hoef er niks voor te hebben, hij ligt hier toch maar.Op donderdag 16 augustus 2001 12:10 schreef surreal het volgende:
[..]
Ik wel, hoe veel zijn de verzendkosten, en hoeveel moet je er voor hebben?
verzendkosten doe ik niet aan, op de zaak van me pa ligt wel een doos postzegels
ik zou zeggen post je naam+adres even, of mail het naar reiker@pnpx-roelt.myweb.nl en dan doe ik hem vandaag nog op de post.
gr.
reiker
Zo gezegd, zo gedaan.
ik ga alleen wel ff het sleuteltje zoeken wat erbij hoort....
Zo gezegd, zo gedaan.
hij werkt al
heb hem in diskette station faceplate gemaakt
om aan zetten naar rechts en meteen naar links en met uitzetten ook
anders gaat ie meteen weer uit of andersom aan
thx al
Verwijderd
Weet iemand waar je die dingen kan vinden?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
btw surreal, je pakketje is op de post hoor. ik heb de sleuteltjes gevonden. met een beetje geluk heb je het morgen
Zo gezegd, zo gedaan.
Verwijderd
misschien kan je een soort veer constructie bouwen dat de sleutel automatisch terugspringt als je hem hebt omgedraaid ? dan moet het volgens mij ook wel icm ATX voedingen bruikbaar zijn.
Zo gezegd, zo gedaan.
Verwijderd

Als je de startknop indrukt en de keylock is op slot kan ie dus geen puls sturen naar het moederbord, omdat de stroomkring niet gesloten is. Zodra je de sleutel in de keylock doet en omdraait, is de stroomkring wel gesloten, nu kan er dus wel een puls door. Druk je nu op de power switch, gaat je computer aan. Dit is toch wel mogelijk, en het makkelijkst?
anders wacht nog ff op meer replies... mijn gemiddelde op natuurkunde is tenslotte slechts een 8
ik ben off, inkopen doen.
gr
reiker
Zo gezegd, zo gedaan.
Verwijderd
Enne wat zou er mis kunnen gaan??
Enigste wat kan is dat je de stroomkring kortsluit... en dat heeft als enige gevolg dat je mobo aan zal gaan en dus meteen weer uit
Zou ik even checken voor de zekerheid.
Verwijderd
neuh, heb vaak genoeg m'n pc aangezet door contact te maken tussen de 2 pinnen op m'n mobo met een schroevendraaierOp donderdag 16 augustus 2001 14:25 schreef Nikel het volgende:
Is het niet zo dat een atx powerswitch juist de verbinding verbreekt als je hem indrukt?
Zou ik even checken voor de zekerheid.
Verwijderd
nietOp donderdag 16 augustus 2001 14:41 schreef surreal het volgende:
Laatste probleem. Heeft iemand enig idee hoe ik dit ga doen zonder mijn power switch kabel te beschadigen?
gewoon een draadje open knippen en keylock ertussen hangen
SIM-PEL
Zo gezegd, zo gedaan.
Op donderdag 16 augustus 2001 11:40 schreef Bigs het volgende:
Beetje vervelend, want je moet de sleutel draaien en meteen weer terugdraaien (anders gaat hij weer uit). Maar ontploffen zal die wel nietalleen moet je ff kijken welke draadjes je moet hebben, want volgens mij heeft zo'n keylock er meer dan een power switch.
Verwijderd
Wil ik wel eens weten wat voor auto jij rijdt, want als je de sleutel terugdraait gaat ie uit.Op donderdag 16 augustus 2001 18:11 schreef ThaHandy het volgende:
[..]
zoals bij het starten van een auto
ik heb hem er vanmorgen ingezet...ik heb ook ATX:
je draait de sleutel om en dan meteen weer terug....niet vliegens vlug maar gewoon normaal.... en met uitzetten (als dat nodig is...) precies hetzelfde
klaar
hoe ik het heb gedaan:
ik heb die switch met kabel en al er uit gehaald. er zat een stekkertje aan wat te groot was....heb ik met de nijptang kleiner gemaakt totdat het op de power switch aansluiting pastte. De echte powerswitch stekker bungelt nu gewoon los in m'n kast en het stekkertje van die keylock switch zit op m'n power switch aansluiting
klaar
Verwijderd
Lijkt mij handiger om te doen zoals ik beschreef. Als ie is omgedraaid, werkt de aan/uit knop, anders niet.Op donderdag 16 augustus 2001 21:36 schreef Tusk het volgende:
mensen doe nou niet zo moeilijk....
ik heb hem er vanmorgen ingezet...ik heb ook ATX:
je draait de sleutel om en dan meteen weer terug....niet vliegens vlug maar gewoon normaal.... en met uitzetten (als dat nodig is...) precies hetzelfde
klaar
Verwijderd