Draadloze microfoon voor presentatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HornyWolf
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 12:49
Ik zoek een?
Ik zoek een draadloze dasspeld/clip-on microfoon voor presentatie.

Wat is je budget?
Aangezien het voor het onderwijs is, willen we natuurlijk voor een dubbeltje op de eerste rang ;) :P . Zo goedkoop mogelijk, maar wel goed. Vijftig euro is prima, 100 euro kan eventueel ook nog wel, bij 150 euro begint men (financieel) wel wat moeilijk te kijken (we hebben enkele tientallen nodig).

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
We hebben diverse touch-presentatieborden van het merk Prowise (tv met ingebouwde Windows-computer) in de klaslokalen hangen. Ivm Corona geven de docenten nu veel on-line lessen. Het beeld is goed, maar de microfoon voldoet niet; de leerlingen thuis kunnen de docent niet goed horen.
We zoeken dus een losse, draadloze microfoon die een docent (m/v) kan opspelden (dasspeld/clip-on). Een systeem waarbij de zender aan de broekriem gehangen kan worden is minder geschikt want sommige docenten (met name het v-deel van de m/v populatie) draagt wel eens een jurk.
Ontvangst van het signaal mag via Bluetooth, maar het mag ook iets anders zijn (als de ontvanger dan maar aangesloten kan worden op de audio ingang van de computer).
Laatste wens: makkelijk in gebruik. De ICT-kennis van docenten varieert enorm.

Alle tips zijn welkom.

Beste antwoord (via HornyWolf op 16-04-2021 09:49)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:39
Ik heb 1x de Lewinner Lavelier gebruikt en die werkte prima via Bluetooth. En zoals zo vaak met producten uit China, is dit via diverse merken op de markt gebracht, waarvan sommige spotgoedkoop. Zie hier. Eigenlijk moet je eens testen met 1. Bijvoorbeeld deze JBHOO.

Edit: volgens de site werkt het niet zonder de app op laptop's en dergelijke. Ik heb de Lewinner variant wel op een laptop gebruikt. Ik zou toch nog even zoeken naar een alternatief voor meer zekerheid.

[ Voor 17% gewijzigd door Djarune op 12-04-2021 12:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:39
Ik heb 1x de Lewinner Lavelier gebruikt en die werkte prima via Bluetooth. En zoals zo vaak met producten uit China, is dit via diverse merken op de markt gebracht, waarvan sommige spotgoedkoop. Zie hier. Eigenlijk moet je eens testen met 1. Bijvoorbeeld deze JBHOO.

Edit: volgens de site werkt het niet zonder de app op laptop's en dergelijke. Ik heb de Lewinner variant wel op een laptop gebruikt. Ik zou toch nog even zoeken naar een alternatief voor meer zekerheid.

[ Voor 17% gewijzigd door Djarune op 12-04-2021 12:37 ]