Na het lezen van endeloze tweakers.net busbays met 7 volt uit 12-5 volt en dat soort ongein, heb ik besloten even een eigen ontwerp te maken. Ik vraag me af wat ik mis en wat er volgens de die-hard tweakers in moet zitten
Voor een 5,25" geval.
Ik heb nu in mijn tekening staan. 3x module voor aansturing fans. Deze modules zijn circa 3 cm breed en hebben:
2 signaal leds (moet nog een doel verzinnen)
een signaal balk in het idee als een vu-meter om aan te geven hoeveel spanning een fan krijgt
2 druk schakelaartjes voor de functie up en down
eventueel de mogelijkheid voor een standaard fan en een noodfan. Zodra de extra fan word aangeschakeld word de primaire fan uitgeschakeld. voor bijvoorbeeld harde koeling van een cpu zonder de standaard koeler over zijn toeren te jagen (en uiteindelijk kapot te laten gaan)
Eventueel zat ik ook te denken aan temp sensors, maar ik weet nog niet hoe ik die kan gaan verwerken.
Nou als je die 9 cm van die 3 modules eraf trekt heb je nog ruimte over. ik dacht aan het volgende:
ethernet connector.
usb connectoren met usb hubje achter de bay
een klein ventilatortje (omdat je er nooit genoeg kan hebben
)
De laatste 3 kunnen niet allemaal gebruikt worden, dus selecteer maar
it's up to u tweakers
Voor een 5,25" geval.
Ik heb nu in mijn tekening staan. 3x module voor aansturing fans. Deze modules zijn circa 3 cm breed en hebben:
2 signaal leds (moet nog een doel verzinnen)
een signaal balk in het idee als een vu-meter om aan te geven hoeveel spanning een fan krijgt
2 druk schakelaartjes voor de functie up en down
eventueel de mogelijkheid voor een standaard fan en een noodfan. Zodra de extra fan word aangeschakeld word de primaire fan uitgeschakeld. voor bijvoorbeeld harde koeling van een cpu zonder de standaard koeler over zijn toeren te jagen (en uiteindelijk kapot te laten gaan)
Eventueel zat ik ook te denken aan temp sensors, maar ik weet nog niet hoe ik die kan gaan verwerken.
Nou als je die 9 cm van die 3 modules eraf trekt heb je nog ruimte over. ik dacht aan het volgende:
ethernet connector.
usb connectoren met usb hubje achter de bay
een klein ventilatortje (omdat je er nooit genoeg kan hebben
De laatste 3 kunnen niet allemaal gebruikt worden, dus selecteer maar