Advies internet in tuin

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-05 13:59
Wij zijn op dit moment in onze tuin een veranda aan het bouwen. Hierbij hebben we vooraf een internet- en stroomkabel aangelegd. Ik ben nu op zoek naar een geschikt access point welke sowieso ook 5Ghz ondersteuning heeft en aan de muur gemonteerd kan worden, deze hangen we namelijk achter de televisie zodat deze uit het zicht hangt.

Het liefst heb ik een access point met poe. Het hoeft verder geen uitgaande poorten te hebben om nog een extra kabel aan te kunnen sluiten.

Hebben jullie hier een advies in?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ubiquiti in-wall. Of de in-wall hd

Of als je een outdoor model wilt hebben UniFi Mesh Access point.
Maar aangezien je tv ook buiten is, ga ik er van uit dat het daar wel droog is.

[ Voor 68% gewijzigd door jack zomer op 12-04-2021 10:39 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Hoe zie je die montage juist? Je TV bevat een hoop metaal, niks dat radiosignalen beter stoort dan dat...

Hangt de TV buiten? Ik veronderstel overdekt en uit de wind/regen? Als ie buiten moet dan kan je bv. deze nemen:

pricewatch: TP-Link EAP225-Outdoor

Ubiquiti heeft een vergelijkbaar model maar daar betaal je ook de bijhorende mark-up voor, als je niet in dat ecosysteem zit (of het niet van plan bent) heeft dat geen zin. En voor buiten zou ik geen binnenhuismodel nemen, ook al staat het afgeschermd van regen en wind.

[ Voor 8% gewijzigd door Borromini op 12-04-2021 10:42 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
jack zomer schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:38:
Ubiquiti in-wall. Of de in-wall hd

Of als je een outdoor model wilt hebben UniFi Mesh Access point.
Maar aangezien je tv ook buiten is, ga ik er van uit dat het daar wel droog is.
Het is er zeker droog, het kan alleen natuurlijk buiten wel voorkomen dat het vochtig is.

Ik zal eens gaan kijken naar de Ubiquiti in wall
Borromini schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:41:
Hoe zie je die montage juist? Je TV bevat een hoop metaal, niks dat radiosignalen beter stoort dan dat...

Hangt de TV buiten? Ik veronderstel overdekt en uit de wind/regen? Als ie buiten moet dan kan je bv. deze nemen:

pricewatch: TP-Link EAP225-Outdoor

Ubiquiti heeft een vergelijkbaar model maar daar betaal je ook de bijhorende mark-up voor, als je niet in dat ecosysteem zit (of het niet van plan bent) heeft dat geen zin.
Ik begrijp inderdaad dat achter de TV niet ideaal is, maar we willen het sowieso uit het zicht. Ik kan het ook achter de wand monteren (dubbele wand met houten rabatdelen), maar dan kan ik er in principe nooit meer bij..

Het internet is bedoeld voor onze spotjes (zowel in plafond als in de rest van de tuin), dit gaat via 2,4Ghz en zouden we naar mijn idee wel moeten redden als ie achter de TV zit. En we gebruiken het daarnaast voor een Chromecast en natuurlijk het gebruik op onze telefoons. Het wordt dus geen heel bijzonder internetgebruik.

[ Voor 58% gewijzigd door Rik. op 12-04-2021 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:26

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@jack zomer Waarom een 'wall' of 'mesh' versie ? Die wall kan niet echt tegen vocht, zelfs onder een afdak kan er nog genoeg vocht in de lucht zitten. En mesh is niet gewenst als er al een ethernet kabel loopt.

Waarom dan niet gewoon een die wél geschikt is voor buiten zoals de Ubiquiti Unifi UAP-AC-M ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

DukeBox schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:45:
@jack zomer Waarom een 'wall' of 'mesh' versie ? Die wall kan niet echt tegen vocht, zelfs onder een afdak kan er nog genoeg vocht in de lucht zitten. En mesh is niet gewenst als er al een ethernet kabel loopt.

Waarom dan niet gewoon een die wél geschikt is voor buiten zoals de Ubiquiti Unifi UAP-AC-M ?
Waar staat die M in UAP-AC-M voor je denk je? :P

Een UAP AC Pro is ook geschikt voor buiten onder een overkapping.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 12-04-2021 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 09:58

lier

MikroTik nerd

Wat zijn naast POE en 2.4GHz je verdere eisen? Wil je (bijvoorbeeld) extra poort(en) om je tv mee te verbinden? Naast 2.4GHz ook 5GHz? Snelheidseisen? Ondersteuning voor meer spannende zaken? IGMP snooping? Eerst heldere eisen en wensen, dan pas met merken en modellen smijten.
Anoniem: 36835 schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:49:
Voor de marketing trigger die mensen nog steeds nodig hebben. Hij kan Mesh-en, net als alle andere accesspoints van Unifi (zonder M in de naam).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
In wall.
Operating Temperature -10 to 60° C (14 to 140° F)
Operating Humidity 5 to 95% Noncondensing

Ac mesh
Operating Temperature -30 to 70° C (-22 to 158° F)
Operating Humidity 5 to 95% Noncondensing

Als er een tv hangt, dan zal vocht niet het probleem zijn vermoed ik.
En omdat iets een mesh functie heeft, betekent niet dat het moet.
Dus waar is de mesh als je er 1 hebt en die met een utp kabel aansluit?
DukeBox schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:45:
@jack zomer
dat is exact de gene die ik bedoel als "outdoor" model.
Gewoon een kabel aansluiten en mesh gezeik niet gebruiken..

[ Voor 28% gewijzigd door jack zomer op 12-04-2021 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
lier schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:52:
Wat zijn naast POE en 2.4GHz je verdere eisen? Wil je (bijvoorbeeld) extra poort(en) om je tv mee te verbinden? Naast 2.4GHz ook 5GHz? Snelheidseisen? Ondersteuning voor meer spannende zaken? IGMP snooping? Eerst heldere eisen en wensen, dan pas met merken en modellen smijten.

[...]

Voor de marketing trigger die mensen nog steeds nodig hebben. Hij kan Mesh-en, net als alle andere accesspoints van Unifi (zonder M in de naam).
Ik wil ook 5Ghz en de extra poorten zijn niet nodig, we gaan dit doen dmv een chromecast wat we binnen ook al hebben en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Dat is optioneel, je kan hem ook als normaal AP gebruiken. Wij hebben een aantal UAP AC Pro in onze kassen hangen, in de winter zijn er al meerdere stuk gegaan door temperatuur en in de zomer door de hoge luchtvochtigheid. Sinds ze zijn vervangen door de UAP-AC-M geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Aha, zolang het uitgezet kan worden dan zou ik die UAP-AC-M nemen idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Anoniem: 36835 schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:55:
Aha, zolang het uitgezet kan worden dan zou ik die UAP-AC-M nemen idd.
Je moet het zelfs expliciet aanzetten, de AC-PRO kan overigens ook in Mesh mode draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Ik twijfel dan tussen de TP-Link EAP225 outdoor, en een Ubiquiti AP. De TP-Link is wat goedkoper dan de Ubiquiti apparaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Rik. schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:39:
Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Ik twijfel dan tussen de TP-Link EAP225 outdoor, en een Ubiquiti AP. De TP-Link is wat goedkoper dan de Ubiquiti apparaten..
Ik ken de TP link niet (ook geen ervaring met de management software), op papier lijken ze vrijwel gelijk (op MU MIMO na in het voordeel van de TP link) zelf gebruik ik voornamelijk Ubiquiti en met name door het langdurige support heeft die mijn voorkeur.

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 12-04-2021 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Ik heb toch nog even een vraagje.. Hebben jullie persoonlijk ook ervaring met de tp-link EAP225 outdoor, of de ubiquiti, of baseren jullie dit op de specs? Ik zit namelijk met de afmetingen.. Omdat het achter de TV komt te hangen wil ik niet dat het te groot gaat zijn, want eerlijk is eerlijk, een access point is nou niet bepaald een mooi apparaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:18
Rik. schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:41:
Het internet is bedoeld voor onze spotjes (zowel in plafond als in de rest van de tuin), dit gaat via 2,4Ghz
Wat voor spotjes zijn dat als ik vragen mag?

Toch geen Zigbee spots ofzo he (zoals Hue)? Die communiceren weliswaar via 2,4GHz, maar Zigbee is geen Wi-Fi, dus aan dat accesspoint heb je wat dat betreft niets.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rik. schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 22:39:
Ik heb toch nog even een vraagje.. Hebben jullie persoonlijk ook ervaring met de tp-link EAP225 outdoor, of de ubiquiti, of baseren jullie dit op de specs? Ik zit namelijk met de afmetingen.. Omdat het achter de TV komt te hangen wil ik niet dat het te groot gaat zijn, want eerlijk is eerlijk, een access point is nou niet bepaald een mooi apparaat..
Dit soort houding is waarom er zoveel topics over slechte WiFi zijn. Goede WiFi is helemaal niet ingewikkeld, maar als je je connectivity ondergeschikt maakt aan andere zaken gaat het prestaties en stabiliteit benadelen. Je eist toch ook niet dat de kranen in badkamer en keuken onzichtbaar zijn? Of de lichten in je kamers? Ik ben mede verantwoordelijk voor een vrij groot aaantal WiFi APs. Wat is met stip meest effectieve interventie die onze monteurs doen bij die dingen? Yup, apparaat van achter/onder dingen ervoor/op plaatsen. Is daadwerkelijk effectiever dan bijplaatsen van extra AP's die geheid ook ergens achter/onder eindigen of upgraden van oudere AP's naar nieuwere modellen. Het is sowieso een waarheid als een koe dat je beter een minimaal competent apparaat op een goede plek (dus niet weggestopt) kunt hebben dan een high-end monster op een minder handige plek.

Maar goed, dat terzijde: snap niet hoe ervaringen gaan helpen met afmetingen. Ik heb de apparaten in handen gehad en de afmetingen die op de specs staan kloppen.

Wat ik hier mis is wat je elders in huis gebruikt. Zowel Ubiquiti's UniFi als TP-Link's Omada platform zijn centraal managed oplossingen waarmee je via een enkele interface de beheer van alle AP's regelt. Mixen werkt niet, dus beste advies is om de outdoor-variant van de oplossing die je binnen ook gebruikt te nemen. Heb je binnen helemaal geen managed WiFi, dan is de toegevoegde waarde van een enkele outdoor-AP op managed platform ook beperkt.

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 24-04-2021 23:02 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Xander schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 22:51:
[...]

Wat voor spotjes zijn dat als ik vragen mag?

Toch geen Zigbee spots ofzo he (zoals Hue)? Die communiceren weliswaar via 2,4GHz, maar Zigbee is geen Wi-Fi, dus aan dat accesspoint heb je wat dat betreft niets.
Het zijn Wiz spotjes, deze communiceren gewoon rechtstreeks via Wi-Fi (2,4GHz uit m’n hoofd).
dion_b schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 23:00:
[...]

Dit soort houding is waarom er zoveel topics over slechte WiFi zijn. Goede WiFi is helemaal niet ingewikkeld, maar als je je connectivity ondergeschikt maakt aan andere zaken gaat het prestaties en stabiliteit benadelen. Je eist toch ook niet dat de kranen in badkamer en keuken onzichtbaar zijn? Of de lichten in je kamers? Ik ben mede verantwoordelijk voor een vrij groot aaantal WiFi APs. Wat is met stip meest effectieve interventie die onze monteurs doen bij die dingen? Yup, apparaat van achter/onder dingen ervoor/op plaatsen. Is daadwerkelijk effectiever dan bijplaatsen van extra AP's die geheid ook ergens achter/onder eindigen of upgraden van oudere AP's naar nieuwere modellen. Het is sowieso een waarheid als een koe dat je beter een minimaal competent apparaat op een goede plek (dus niet weggestopt) kunt hebben dan een high-end monster op een minder handige plek.

Maar goed, dat terzijde: snap niet hoe ervaringen gaan helpen met afmetingen. Ik heb de apparaten in handen gehad en de afmetingen die op de specs staan kloppen.

Wat ik hier mis is wat je elders in huis gebruikt. Zowel Ubiquiti's UniFi als TP-Link's Omada platform zijn centraal managed oplossingen waarmee je via een enkele interface de beheer van alle AP's regelt. Mixen werkt niet, dus beste advies is om de outdoor-variant van de oplossing die je binnen ook gebruikt te nemen. Heb je binnen helemaal geen managed WiFi, dan is de toegevoegde waarde van een enkele outdoor-AP op managed platform ook beperkt.
Binnen gebruik ik op dit moment nog Asus apparatuur en dat werkt voor nu helemaal prima. Ik haal de volle Wi-Fi snelheid en bekabeld haal ik de max van ons abonnement (1Gbps down & up). Ik wil dit wel een keer aanpassen naar andere systemen dus als ‘t buiten TP-Link zou worden dan probeer ik dit binnen uiteraard ook.

Ik snap dat ergens achter plaatsen een stuk minder effectief is, het gaat echter in dit geval echt maar om een klein stuk waar we geen bereik hebben dus we hebben niet de volle capaciteit van zo’n access point nodig. De netwerkkabel in de tuin komt achter de TV uit dus vandaar de plaatsing op die plek..

Afmetingen hebben weinig met ervaring te maken, maar als iemand deze apparatuur gebruikt heeft weet diegene vaak wel of het erg groot/klein is. Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Rik. schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 22:39:
Als hij achter de tv komt. Dan maakt maat toch niet uit.
Ik heb vanmiddag een in-wall hd en AC mesh op draad aangesloten.( Die is wat groter /langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
jack zomer schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 23:10:
[...]

Als hij achter de tv komt. Dan maakt maat toch niet uit.
Ik heb vanmiddag een in-wall hd en AC mesh op draad aangesloten.( Die is wat groter /langer.
Dat ligt dus aan het formaat. De antennes moeten niet boven de TV uit gaan komen, en er moet natuurlijk wel ruimte zijn achter de TV om deze laag op te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rik. schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 23:06:
[...]

Het zijn Wiz spotjes, deze communiceren gewoon rechtstreeks via Wi-Fi (2,4GHz uit m’n hoofd).

[...]

Binnen gebruik ik op dit moment nog Asus apparatuur en dat werkt voor nu helemaal prima. Ik haal de volle Wi-Fi snelheid en bekabeld haal ik de max van ons abonnement (1Gbps down & up). Ik wil dit wel een keer aanpassen naar andere systemen dus als ‘t buiten TP-Link zou worden dan probeer ik dit binnen uiteraard ook.
Die systemen zijn voor de gemiddelde gebruiker lood om oud ijzer. TP-Link's platform is iets gelikter, Ubiquiti biedt meer opties voor degene die echt aan knoppen wil zitten en dondersgoed weet waar hij mee bezig is. Qua hardware zijn ze echt zo goed als identiek; Ubiquiti geeft iets lager verbruik op, maar bovenal zijn het voorbeelden van convergente evolutie - zelfde toepassing dus zelfde specs en prestaties.
Ik snap dat ergens achter plaatsen een stuk minder effectief is, het gaat echter in dit geval echt maar om een klein stuk waar we geen bereik hebben dus we hebben niet de volle capaciteit van zo’n access point nodig. De netwerkkabel in de tuin komt achter de TV uit dus vandaar de plaatsing op die plek.
Waar je buiten extra op moet letten: minder multipath. Als je signaal wilt hebben in de 'schaduw' van het apparaat waar je achter zit, moet er een muur/schutting oid zijn er tegenover waar de signalen vanaf kunnen reflecteren. In een typische bloemkoolwijk geen probleem, maar in echt buitengebied kun je problemen krijgen en ga je in de schaduw zo goed als geen dekking hebben.
Afmetingen hebben weinig met ervaring te maken, maar als iemand deze apparatuur gebruikt heeft weet diegene vaak wel of het erg groot/klein is. Vandaar mijn vraag.
Formaat uit de kluiten gewassen electrische tandenborstel komt aardig in de buurt. Let op dat Ubiquiti lengte incl antennes opgeeft waar TP-Link het exclusief antennes doet. In praktijk zijn ze echt vrijwel exact even groot met een zeer vergelijkbaar montagesysteem.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Rik. schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 23:16:
[...]

Dat ligt dus aan het formaat. De antennes moeten niet boven de TV uit gaan komen, en er moet natuurlijk wel ruimte zijn achter de TV om deze laag op te hangen.
353 x 46 x 34.4

Geen idee of dit gemeten is met de antennes rechtop staan of 45graden.
Zal morgen even een centimeter er langs leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:18
Rik. schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 23:16:
[...]

Kun je achter de TV geen opening in de (dubbele) wand maken? Dan heb je ruimte zat voor het accesspoint. Je kunt het zelfs hoger of lager in de wand plaatsen (als het maar binnen handbereik vanuit de opening blijft), zodat je geen last hebt van de "schaduw" van de TV. Afhankelijk van de TV-beugel die je wilt toepassen zie je daar niets meer van. Maak anders een mooi uitneembaar luikje.
Rik. schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 23:06:
[...]

Ok, dan zit het goed. d:)b

Just checking, je zou niet de eerste zijn die een accesspoint wil plaatsen om het bereik van een Hue lamp te verbeteren. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Xander op 24-04-2021 23:24 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Dank voor jullie reacties allemaal!
Xander schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 23:23:
[...]

Kun je achter de TV geen opening in de (dubbele) wand maken? Dan heb je ruimte zat voor het accesspoint. Je kunt het zelfs hoger of lager in de wand plaatsen (als het maar binnen handbereik vanuit de opening blijft), zodat je geen last hebt van de "schaduw" van de TV. Afhankelijk van de TV-beugel die je wilt toepassen zie je daar niets meer van. Maak anders een mooi uitneembaar luikje.

[...]

Ok, dan zit het goed. d:)b

Just checking, je zou niet de eerste zijn die een accesspoint wil plaatsen om het bereik van een Hue lamp te verbeteren. ;)
Haha gelukkig hebben we de spotjes goed uitgezocht, dat zit dus wel goed :). De spotjes zitten in de veranda, en er staan in totaal nog 6 spotjes in de tuin verdeeld (aan de schutting en in de grond nog prikspots).

We werken inderdaad met een dubbele wand, de achterwand is aan die kant gewoon van houten platen gemaakt en de voorkant van zwarte rabatdelen, het zou daar dus achter kunnen maar het is een plek waar we geen luikje o.i.d. maken dus dan zou het hout ook nog straling tegenhouden en kunnen we er minder makkelijk bij (niet onmogelijk hoor).
jack zomer schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 23:22:
[...]

353 x 46 x 34.4

Geen idee of dit gemeten is met de antennes rechtop staan of 45graden.
Zal morgen even een centimeter er langs leggen.
Meten hoeft niet hoor, toch bedankt! Ik heb met die afmetingen in ieder geval een redelijke indicatie. We kunnen nooit voorkomen dat je er helemaal niks van ziet, maar zo min mogelijk is wel het fijnste.
dion_b schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 23:17:
[...]

Die systemen zijn voor de gemiddelde gebruiker lood om oud ijzer. TP-Link's platform is iets gelikter, Ubiquiti biedt meer opties voor degene die echt aan knoppen wil zitten en dondersgoed weet waar hij mee bezig is. Qua hardware zijn ze echt zo goed als identiek; Ubiquiti geeft iets lager verbruik op, maar bovenal zijn het voorbeelden van convergente evolutie - zelfde toepassing dus zelfde specs en prestaties.

[...]

Waar je buiten extra op moet letten: minder multipath. Als je signaal wilt hebben in de 'schaduw' van het apparaat waar je achter zit, moet er een muur/schutting oid zijn er tegenover waar de signalen vanaf kunnen reflecteren. In een typische bloemkoolwijk geen probleem, maar in echt buitengebied kun je problemen krijgen en ga je in de schaduw zo goed als geen dekking hebben.

[...]

Formaat uit de kluiten gewassen electrische tandenborstel komt aardig in de buurt. Let op dat Ubiquiti lengte incl antennes opgeeft waar TP-Link het exclusief antennes doet. In praktijk zijn ze echt vrijwel exact even groot met een zeer vergelijkbaar montagesysteem.
Ubiquiti ziet er wel erg mooi uit qua software en is erg interessant, maar ik vind het vrij dure apparatuur waarbij TP-Link qua budget een stuk toegankelijker is. Als er een duidelijk merkbaar verschil zou zitten in capaciteit etc.. dan zou ik uiteraard voor de duurdere Ubiquiti gaan maar dat lijkt hier niet het geval.

De tuin is aan alle kanten voorzien van een schutting en het is een niet extreem grote tuin. De veranda is 4x5 meter en de tuin is totaal 9 meter breed (diepte weet ik niet uit m’n hoofd). Dus qua schaduw etc.. zal dat geen probleem opleveren verwacht ik. De router (als access point ingesteld) die nu in de meterkast staat geeft al een beetje bereik in de tuin. Dus het is puur voor de rest van de tuin en om voor een goed sterk bereik te zorgen zodat we ook gemakkelijk goede kwaliteit video’s kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Uiteindelijk hebben we gekozen voor de TP-Link EAP225 outdoor en deze tussen de houten wand geplaatst. We hebben ondanks dat deze achter de wand zit echt een top bereik, ik haal via Wi-Fi op m’n telefoon gewoon een extreem goede snelheid, en ook het bereik van de lampen is prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V3R5JNsK8AY3dyb4szn1NUMuZdc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tL2B30nnp56dupYVAtJnqPk7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VhIHl399ZD8z6UwQrk37jMMlqVU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FQ0wf8Bk0vgx70sTaOznAM7c.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p1TPmvVmjwvOBc3rIAAYbckuqbk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SQ4IWBhhtDwpL3KUnXSRgzz1.jpg?f=fotoalbum_large

Nogmaals dank voor jullie adviezen! Erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ServicePartner
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-10-2022
[...]

Een UAP AC Pro is ook geschikt voor buiten onder een overkapping.
Ik heb zelf een UAP AC Pro, maar deze is dus prima te gebruiken onder een overkapping/veranda? Ik wil deze graag plaatsen onder onze overkapping waar het helemaal droog is, maar temperatuur kan natuurlijk in de winter flink onder het vriespunt komen. Hier kan de AC Pro dus gewoon tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:02
UAC Pro kan buiten hangen hij is damp dicht. Hij kan niet in de regen hangen let wel voor damp dicht moet wel die rubbere witte dop er in.

Let wel buiten hangen onder een carport, schuurtje, onder een afdakje.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1