Soundbar - Samsung Q800T vs Samsung Q70R

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:18
Ik zoek een?
Soundbar

Wat is je budget?
350 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
upgrade van geluid OLED C9, later moment rear speakers toevoegen.

Wat heb je zelf al gevonden?
ik kan een HW-Q800T en HW-Q70R voor ongeveer het zelfde bedrag kopen.

Welke vragen heb je hier nog over?
De reviews voor beiden bars zijn heel goed. In de RTINGS vergelijking presenteren ze ook vergelijkbaar. De HW-Q70R is beter in Atmos en de HW-Q800T is beter in surround

Wat zouden jullie kiezen? De HW-Q70r is net twee tientjes duurder. Ik heb het gevoel dat de HW-Q70r de betere keus is aangezien ik later toch de rear speakers toe voeg. Verder zijn ze volgens mij zeer vergelijkbaar?

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Beste antwoord (via crepsly op 14-04-2021 13:04)

• JeffDolls
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-01 11:27
Ik heb de q70r gehad en ik heb nu sinds zaterdag de q800t.Uiteraard zoals vermeld en zoals in bijna elk topic herhaaldelijk is genoemd niet te vergelijken met een klasieke opstelling.

Ik vind het vind het fijn dat ik al die bedrading niet heb.En de q800t staat momenteel heel discreet onder de tv.En dat scheelt echt wat hysterische vrouwenellende.(neem toch een bluetoothspeakertje blabla).

Kwa geluid lijken de q70r en de q800t erg op elkaar volgens sommigen zijn ze zelfs identiek op de subwoofer na.De sub van de q800t is zwaarder, er komt ook aardig wat bass uit.Er zijn mensen die de bass te zacht vinden maar als je volle bass wilt zou ik lekker een JBL nemen.Maar dan hoor je de middentonen ook gelijk een stuk minder.

Met de middentonen zit je aardig goed met beide, bij de q800t nu hoor ik alles fijn.Het is inderdaad niet echt surround ik af en toe wel is wat langsvliegen maar het blijft van 1 plek komen.Hij is uit te breiden met de Swa 9000s speakerset.

Zou ik hem aanbevelen?Voor het bedrag dat ie nu kost 399 of minder(In Duitsland is het nog wel eens een stuk goedkoper).Ja zeker, maar als je echt een 'soundbar met beter surround geluid wilt zou ik door doorsparen voor bijvoorbeeld een q950r of een q90r.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 20:15
Zonder rear- of hoogte speakers geen surround en geen atmos.

Ik zou lekker iets kiezen waar je makkelijk meerdere fysieke speakers op aan kan sluiten om de echte surround/atmos beleving te krijgen. Dat een soundbar dat zou kunnen is pure marketing.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
Hulleman schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:04:
Zonder rear- of hoogte speakers geen surround en geen atmos.

Ik zou lekker iets kiezen waar je makkelijk meerdere fysieke speakers op aan kan sluiten om de echte surround/atmos beleving te krijgen. Dat een soundbar dat zou kunnen is pure marketing.
Beide soundbars hebben up-firing speakers die door weerkaatsing op het plafond Atmos kunnen weergeven. Beide soundbars kunnen makkelijk uitgebreid worden met draadloze achter-speakers, dit ben ik ook van plan om te doen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 20:15
crepsly schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:26:
[...]
Beide soundbars hebben up-firing speakers die door weerkaatsing op het plafond Atmos kunnen weergeven.
Mja... ik weet hoe het werkt, maar waan je niet de illusie dat je het geluid echt van boven hoort. Gewoon even wat verwachtingen managen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 12-04-2021 12:12 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-08 18:17

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat Hulleman ook al zegt: verwachtingsmanagement. Upfiring speakers zijn een leuke oplossing voor als je echt geen speakers kunt of wilt ophangen. Als je het beluistert klinkt het vast heel leuk. Maar zet je het naast echte speakers op de juiste plekken, dan is het een wereld van verschil. Het is dus vooral gimmicky en doen alsof.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• JeffDolls
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-01 11:27
Ik heb de q70r gehad en ik heb nu sinds zaterdag de q800t.Uiteraard zoals vermeld en zoals in bijna elk topic herhaaldelijk is genoemd niet te vergelijken met een klasieke opstelling.

Ik vind het vind het fijn dat ik al die bedrading niet heb.En de q800t staat momenteel heel discreet onder de tv.En dat scheelt echt wat hysterische vrouwenellende.(neem toch een bluetoothspeakertje blabla).

Kwa geluid lijken de q70r en de q800t erg op elkaar volgens sommigen zijn ze zelfs identiek op de subwoofer na.De sub van de q800t is zwaarder, er komt ook aardig wat bass uit.Er zijn mensen die de bass te zacht vinden maar als je volle bass wilt zou ik lekker een JBL nemen.Maar dan hoor je de middentonen ook gelijk een stuk minder.

Met de middentonen zit je aardig goed met beide, bij de q800t nu hoor ik alles fijn.Het is inderdaad niet echt surround ik af en toe wel is wat langsvliegen maar het blijft van 1 plek komen.Hij is uit te breiden met de Swa 9000s speakerset.

Zou ik hem aanbevelen?Voor het bedrag dat ie nu kost 399 of minder(In Duitsland is het nog wel eens een stuk goedkoper).Ja zeker, maar als je echt een 'soundbar met beter surround geluid wilt zou ik door doorsparen voor bijvoorbeeld een q950r of een q90r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
crepsly schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:26:
[...]

Beide soundbars hebben up-firing speakers die door weerkaatsing op het plafond Atmos kunnen weergeven. Beide soundbars kunnen makkelijk uitgebreid worden met draadloze achter-speakers, dit ben ik ook van plan om te doen. :)
Er is geen enkele soundbar die goed surround kunnen weergeven, laat staan Atmos.
Voor surround geluid moet je echt minstens een 5.1 opstelling hebben.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
JeffDolls schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:52:

Bedankt voor je antwoord, ik heb hem gisteren besteld! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruidhofrob
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-04 00:01
Hallo,

Welke is het geworden en raad je deze nog steeds aan na een poosje in bezit?

Groet, rob
Pagina: 1