Diagonale lijnen in HTML document

Pagina: 1
Acties:
  • 539 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 3613

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is om al dan niet met CSS, diagonale lijnen te trekken op een HTML pagina.

Horizontale en verticale los je wel op met het HR commando, maar dat is daar niet echt voor bedoeld.

Alvast bedankt

Anoniem: 4864

kan niet.

• Skibby
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-04 12:31
Nee, met html en css kan dat niet.
met DHTML misschien wel, maar wordt volgens mij erg lastig.

Wat wil je precies doen dat je geen (achtergrond-)plaatje wilt/kan gebruiken?

Anoniem: 3613

Topicstarter
Ik gebruik het voor een site die een visuele presentatie van een netwerk architectuur laat zien. Daar deze gegevens uit een database komen, is het geheel erg dynamisch. Een diagonale lijn kan ik daarom niet als plaatje presenteren.

Ik heb het geprobeerd met het CSS Filter commando, maar dat schijnt niet goed te werken (Heb IE 5.5). Aan al de effecten te zien die met Filter mogelijk zijn zou je zeggen dat een diagonaal lijntje niet zo'n probleem moet zijn.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
code:
1
2
3
4
5
6
<table border="0">
<tr>
<td width="1" bgcolor="kleur" rowspan="123">[img van 1 px breed]</td>
<td>teksten enzow</td>
</tr>
[..]

Edit: fokte de layout op

Anoniem: 18050

Op donderdag 16 augustus 2001 11:34 schreef berend het volgende:
Ik gebruik het voor een site die een visuele presentatie van een netwerk architectuur laat zien. Daar deze gegevens uit een database komen, is het geheel erg dynamisch. Een diagonale lijn kan ik daarom niet als plaatje presenteren.

Ik heb het geprobeerd met het CSS Filter commando, maar dat schijnt niet goed te werken (Heb IE 5.5). Aan al de effecten te zien die met Filter mogelijk zijn zou je zeggen dat een diagonaal lijntje niet zo'n probleem moet zijn.
Als het dynamisch uit een db komt, zou je misschien een constructie kunnen maken die verticale en horizontale lijnen aan elkaar verbind om zo tot een verticale tijn te komen..

Net zoals bv. bij een reactiesysteem bij een forum waar ook vaak met dit soort trucs wordt gewerkt.

• Skibby
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-04 12:31
Blue Eagle: dat is een verticaal streepje wat je daar maakt...

als het al met filter zou lukken werkt het alleen met IE 5+

Trouwens, je kan met php ook plaatjes genereren. Dan kan je ook dynamisch diagonale lijntjes maken. :)

Anoniem: 2935

Je kunt wel met PHP lijnen trekken door gifjes te genereren.

Hier staat een demo van John Weir.
http://www.smokinggun.com/demos/line_draw.php

Anoniem: 9542

beetje scripten in flash geen goed idee?
Pagina: 1