Na bijna 10 jaar ben ik wel weer toe aan een goede upgrade. Voor wat inzicht, hier mijn huidige systeem:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk 1440p/165fps gamen, Streamlabs OBS en de Adobe suite. Momenteel gebruik ik een one-PC setup voor het streamen (van bijvoorbeeld Destiny 2), wat af en toe nogal moeizaam gaat. Het spel kan gaan haperen, frames droppen. De kwaliteit is niet waar ik het wil hebben en het werkt gewoon niet prettig. Het idee kwam om samen met deze nieuwe build een 2 PC setup te realiseren. Maar, mocht de nieuwe build op zichzelf krachtig genoeg zijn om wél te kunnen gamen/streamen dan blijf ik natuurlijk liever op 1 PC. Zou mijn huidige voeding/koeler b.v. ook prima geschikt zijn in het nieuwe systeem dan doen we dat gewoon!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond 700 heeft de voorkeur - mocht er een grote sprong in prijs/performance zijn met ietsjes meer inleg dan sta ik daar ook voor open.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
MSI GeForce GTX 1080Ti Sea Hawk X, Corsair Vengeance RGB CMR16GX4M2C3000C15, NZXT S340 Case
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een mobo, cpu, cpu koeler, psu, een m2 drive en wat casefans.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben altijd heel erg tevreden geweest over MSI. Voor de rest geen specifieke voorkeur(en).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke eisen. Met de keuze voor een 11400 heb ik geprobeerd open te blijven staan voor een upgrade op de 1200 socket in de toekomst. Dit met bijvoorbeeld een 11900k
Ga je overklokken?
Nee, standaard
Wat verwacht je van ons?
Ik zou heel erg graag zoveel mogelijk performance en kijk op de toekomst willen hebben binnen een beperkt budget. Het liefst rond de 700, maar 1000 zou met het nodige denk, kraak en peins werk ook nog wel te doen zijn. Het belangrijkste is dat de noodzakelijke onderdelen zoveel mogelijk bang-for-buck geven.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5 2500K Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte AORUS Radeon RX570 4G | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Corsair Carbide 500R White | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 0,- | € 0,- |
2 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 51,90 | € 51,90 |
1 | Voedingen | XFX ProSeries 750W XXX Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 51,90 |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk 1440p/165fps gamen, Streamlabs OBS en de Adobe suite. Momenteel gebruik ik een one-PC setup voor het streamen (van bijvoorbeeld Destiny 2), wat af en toe nogal moeizaam gaat. Het spel kan gaan haperen, frames droppen. De kwaliteit is niet waar ik het wil hebben en het werkt gewoon niet prettig. Het idee kwam om samen met deze nieuwe build een 2 PC setup te realiseren. Maar, mocht de nieuwe build op zichzelf krachtig genoeg zijn om wél te kunnen gamen/streamen dan blijf ik natuurlijk liever op 1 PC. Zou mijn huidige voeding/koeler b.v. ook prima geschikt zijn in het nieuwe systeem dan doen we dat gewoon!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond 700 heeft de voorkeur - mocht er een grote sprong in prijs/performance zijn met ietsjes meer inleg dan sta ik daar ook voor open.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
MSI GeForce GTX 1080Ti Sea Hawk X, Corsair Vengeance RGB CMR16GX4M2C3000C15, NZXT S340 Case
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een mobo, cpu, cpu koeler, psu, een m2 drive en wat casefans.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben altijd heel erg tevreden geweest over MSI. Voor de rest geen specifieke voorkeur(en).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke eisen. Met de keuze voor een 11400 heb ik geprobeerd open te blijven staan voor een upgrade op de 1200 socket in de toekomst. Dit met bijvoorbeeld een 11900k
Ga je overklokken?
Nee, standaard
Wat verwacht je van ons?
Ik zou heel erg graag zoveel mogelijk performance en kijk op de toekomst willen hebben binnen een beperkt budget. Het liefst rond de 700, maar 1000 zou met het nodige denk, kraak en peins werk ook nog wel te doen zijn. Het belangrijkste is dat de noodzakelijke onderdelen zoveel mogelijk bang-for-buck geven.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-11400 Boxed | € 179,- | € 179,- |
1 | Moederborden | MSI Z590 PRO WIFI | € 218,18 | € 218,18 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edition | € 41,04 | € 41,04 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 750 - V2 - Full Modular | € 95,95 | € 95,95 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 123,90 | € 123,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 658,07 |