2 Schermen aansluiten met 1x USB-c

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbrinkie
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-06 11:19
Ik zou graag 2 schermen aansluiten op mijn laptop met 1 kabel, is dit mogelijk?

Ik ben Daisy Chain tegen gekomen, maar het is mij niet duidelijk of dit bij elke monitor werkt. Wat ik mij voorstel is dat ik 1x UBS-c > DP (of USB-C?) naar scherm 1 dan DP > DP tussen scherm 1 en 2. Ziet mijn laptop dan dat er 2 beeldschermen zijn aangesloten?
Daarnaast zou het mooi zijn dat ik mijn toetsenbord ook aan het scherm kan aansluiten en dat dit direct werkt, is dit ook mogelijk?

Welke specificaties moet ik op letten bij het aanschaffen van deze constructie?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EgoH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 20:23
Dell "USB-C" monitor serie support dit.
P2720DC
P2419HC

Je kan de eerste monitor met usb-c of DP aansluiten en daarna DP->DP verder daisy chainen.
Wellicht zijn er ook andere merken, je moet kijken of er het schem een DP-out connector heeft.

De dell monitors hebben ook usb poorten beschikbaar aan achterkant en zijkant die met usb-c werken. (tegelijk met beeld)

[ Voor 20% gewijzigd door EgoH op 11-04-2021 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PQThfkm3wbmwzdeJ93P6JXs9mwg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GUo3ho9nvDHsCC9md84jSh9V.jpg?f=fotoalbum_medium

Dat werkt inderdaad zo. Check alleen wel goed of je laptop ook video over usb-c ondersteund. Ik heb zelf de monitoren die @EgoH Hierboven noemt in gebruik. Maar veel meer pixels op de monitoren werken niet zomaar. Bijvoorbeeld 2 x 1440p kan problemen geven of helemaal niet werken.

[ Voor 5% gewijzigd door BillSpaarbank op 12-04-2021 00:12 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je kunt toch gewoon een usb c naar displayport adapter gebruiken? Ik gebruik die zelf voor mijn 4k 60hz scherm. Vervolgens daisy chain je het scherm via displayport. Ik heb dat niet dat getest, maar verwacht dat het mogelijk is.

Andere mogelijkheid is een los dockingstation. Er zijn ook schermen met docking in het scherm (met usb PD voor stroom naar de laptop), dat lijkt me ook ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
tdn135 schreef op maandag 12 april 2021 @ 07:19:
Je kunt toch gewoon een usb c naar displayport adapter gebruiken? Ik gebruik die zelf voor mijn 4k 60hz scherm. Vervolgens daisy chain je het scherm via displayport. Ik heb dat niet dat getest, maar verwacht dat het mogelijk is.

Andere mogelijkheid is een los dockingstation. Er zijn ook schermen met docking in het scherm (met usb PD voor stroom naar de laptop), dat lijkt me ook ideaal.
Waarom zou je geen usb-c naar usb-c gebruiken? Dan kun je de hub van de monitor ook gebruiken en heb je helemaal geen Dock nodig. Power delivery werkt ook gewoon bij de meeste usb-c monitoren.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het scherm in kwestie (ik zie geen type vermeld?) een interne dock heeft en dus zowel beeld als de USB poorten over USB-C ondersteund gaat dat prima. Er zijn ook Dell schermen met een compleet dock in de voet (die heb ik hier) en dan kan je via DP of HDMI naar het 2e scherm door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 11:07
Hoi Superbrinkie, ik heb 2 schermen met 1440p en ondersteunen daisy chain link.
Tevens hebben deze schermen een ingebouwde dockingstation dus daar kan je internet, keyboard, muis etc op aansluiten.
vervolgens met een usb c naar je laptop en voila je bent klaar.

Ik heb je een PM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbrinkie
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-06 11:19
Ik heb een HP EliteBook 850 G7 i5 8GB staan, zou dat werken met de USB-c constructie zoals hier benoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 11:07
Superbrinkie schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:43:
Ik heb een HP EliteBook 850 G7 i5 8GB staan, zou dat werken met de USB-c constructie zoals hier benoemd?
Jazeker
Pagina: 1