4G en DSL combineren tot één lijn

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-04 00:47
Ik heb een andere woning op het oog en ben zodoende inmiddels ook aan het orienteren voor de internet voorziening aldaar.
Ik heb momenteel een gigabit glasvezel aansluiting maar op het nieuwe adres is dat er niet :(

Er is alleen een koper aansluiting aanwezig zonder pairbonding opties ( volgens foutstack )
Momenteel heb ik een uit&thuis abo van t-mobile en ben daar erg tevreden mee.
Dat zou ik middels dsl kunnen aanhouden maar dan moet ik wel een flinke stap terug doen qua snelheid.

t-mobile bied echter ook een 4g optie voor thuis aan, is het mogelijk om een dsl aansluiting en die 4g optie te combineren om zodoende toch nog een beetje leuke snelheid te behalen ?
Het gaat er mij dus om om deze 2 verbinding met elkaar te combineren om tot 1 gezamelijk hogere snelheid te komen.
Kan dit uberhaupt ?
Wat ik tot nu toe tegen kom is een of/of situatie maar als het mogelijk is zou het een nette snelheid kunnen bieden..

I live in darkness , i exist in the shadow

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:08
Voor zover ik weet is dat mogelijk, alleen zal het combineren eigenlijk meer verdelen wezen tussen connecties/diensten. Een download bijvoorbeeld moet toch uit eindelijk naar één IP adres en dus kun je op zijn hoogst de snelheid van de snelste verbinding verwachten. Start je twee downloads / streams / ... dan zou een inteligente load balancer dat wel op de andere verbinding kunnen zetten. Maar je blijft dan met twee externe IP s komen wat niet alle services zullen waarderen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagnumSix
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05 14:15
shicomm schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:02:
Ik heb een andere woning op het oog en ben zodoende inmiddels ook aan het orienteren voor de internet voorziening aldaar.
Ik heb momenteel een gigabit glasvezel aansluiting maar op het nieuwe adres is dat er niet :(

Er is alleen een koper aansluiting aanwezig zonder pairbonding opties ( volgens foutstack )
Momenteel heb ik een uit&thuis abo van t-mobile en ben daar erg tevreden mee.
Dat zou ik middels dsl kunnen aanhouden maar dan moet ik wel een flinke stap terug doen qua snelheid.

t-mobile bied echter ook een 4g optie voor thuis aan, is het mogelijk om een dsl aansluiting en die 4g optie te combineren om zodoende toch nog een beetje leuke snelheid te behalen ?
Het gaat er mij dus om om deze 2 verbinding met elkaar te combineren om tot 1 gezamelijk hogere snelheid te komen.
Kan dit uberhaupt ?
Wat ik tot nu toe tegen kom is een of/of situatie maar als het mogelijk is zou het een nette snelheid kunnen bieden..
mocht je mogen overwegen toch over te stappen dan kan KPN dit wel, het is bruikbaar voor normaal internetverkeer, IPTV stream wordt hierdoor niet beter, dus wanneer je maar 1 ontvangen kan krijgen door je snelheid telt hierbij 4G niet mee.

je kan hier checken of je in aanmerking komt bij KPN om 4G te koppelen met je DSL -> LINK :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
Ik vermoedde al zoiets maar wilde het toch zeker weten , 2 "lijnen" combineren is in dit geval een lastige ;)

Ik kom bij kpn niet in aanmerking voor de 4g optie omdat de snelheid van dsl op meer dan 30 mbit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Ook geen Ziggo beschikbaar?

Dat is waarschijnlijk het beste alternatief voor een snelle verbinding.

Anders moet je gaan duimen dat ze ergens de komende jaren glasvezel gaan aanleggen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.lemmers
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-05 14:18
Misschien is dit een optie voor je
https://www.starlink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
Ziggo is absoluut geen optie , ik ben monteur geweest voor ze dus ik ken het klappen van de zweep...
Het zou ook flink meer kosten betekenen.

Starlink is een optie die ik zeker in de smiezen heb.
Voorlopig is het er nog niet en de kosten lijken vrij ruig maar ik houd de deur zeker op een kier..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:17
Voor zover niet duidelijk voor andere lezers: Technisch gezien kan je het zelf zo inregelen maar dan werkt het als een of-of scenario.

Als een operator het zelf aanbiedt kan het anders werken.
Momenteel is naar mijn weten KPN de enige in NL die een echte hybride oplossing aanbiedt (voor consumenten dan in ieder geval).
In de Experiabox komen dan de DSL aansluiting en de mobiele aansluiting samen en worden voor de internetsnelheid gecombineerd tot max 50 Mbits.
De KPN TV streams moeten wel altijd via de DSL lijn komen dus daar is dan minimaal 4 tot 5 Mbit voor nodig (SD, 1 decoder).

T-Mobiel biedt deze combi dus niet aan. Ze bieden wel 4G voor thuis aan maar dat is dan volledig mobiel zonder achterliggende DSL lijn. Max 100 Mbit in combinatie met een 2 jarig abonnement.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
Kennelijk is het dus wel degelijk mogelijk om 2 lijnen met elkaar te combineren...

https://speedify.com

De reviews zijn echter maar matig en je hebt naast de extra kosten voor de 4g verbinding ook nog eens de abo kosten voor die dienst...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je handig bent met Linux, kan je thuis en op een VPS in de cloud een Linux server installeren. Vanuit deze 2 servers bouw je 2 VPN's: Één over je DSL en één over je 4G verbinding. Vervolgens kan je verkeer over beide VPN's bundelen door gebruik te maken van MultiPath TCP. Een aantal core developers die aan MP-TCP ontwikkelen werken ook bij Tessares. Tessares levert de achterliggende techniek aan KPN voor het bundelen van 4G en DSL.

Gebruik je 4G, kijk dan naar een router met een buiten (richt) antenne. Je kan dan een zo optimaal signaal ontvangen met zo hoog mogelijk throughput. Richt de antenne op de dichtstbijzijnde 4G mast. Hou de antennekabel tussen de router en de antenne zo kort mogelijk i.v.m. RF verliezen in de kabel.

[ Voor 20% gewijzigd door Bl@ckbird op 12-04-2021 22:25 ]

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@shicomm ik heb je titel een beetje opgepoetst.
Pagina: 1