Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kragoth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-05 14:32
Mijn vraag
Ik heb hier een receiver met speakers staan, waar ik de laatste tijd wat problemen mee heb.
Sinds een week of 2 komt er nog maar zeer weinig geluid uit mijn speakerset. Het volume is dusdanig laag dat ik de receiver vol open moet zetten om iets te kunnen horen.
Dit is voor mij uit het niets gekomen, en is af en toe op te lossen door de receiver uit en opnieuw aan te zetten (en het lijkt steeds minder vaak te lukken).

Dit is niet bron-specifiek, het probleem speelt bij de TV, PS4 en spotify.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Receiver: Denon AVR-X1300W
Speakerset: Teufel Ultima 40 5.1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb lopen googlen, maar kom niet tot een duidelijk antwoord. Wellicht omdat ik de terminologie niet voldoende ken om goed te kunnen zoeken.
Daarnaast heb ik de receiver teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar dit heeft niet geholpen.

Heeft iemand enige idee waar dit aan kan liggen en of dit op te lossen is? Of moet ik, zoals ik zelf verwacht, op zoek naar een nieuwe receiver?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:29
Fabrieksinstellingen in de software of via de hardware knoppen?:

Turn off the power using Power Button .
Press Power Button while simultaneously pressing TUNER PRESET CH + and TUNER PRESET CH -.
Remove your fingers from the two buttons when “Initialized” appears on the display

Klinkt niet echt lekker dit, zou mij niet verbazen als het einde verhaal is.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kragoth
LuisjeNL schreef op zondag 11 april 2021 @ 22:10:
Fabrieksinstellingen in de software of via de hardware knoppen?
Ik heb de receiver terug naar fabrieksinstellingen gezet via de knoppen inderdaad.
Maar helaas, ik denk dat ik maar op zoek ga naar een vervanger.

Thanks voor je input in elk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vooropgesteld: als ie idd stuk is is het de moeite van het maken niet meer waard en is ie economisch afgeschreven..

Dat gezegd hebbend, een aantal suggesties:
- weet niet hoe je hem bedient, gok meestal de afstandsbediening. Draai eens wat met de knoppen aan de voorkant. kan zijn dat daar stof tussen zit en ie zichzelf bijna altijd terugdraait zonder dat je ergens aan zit. Sowieso de vraag hoe ie reageert op AB / knopgebruik.

- Knoppen van de AB al eens schoongemaakt? Knop op AB die blijft hangen kan ook een oorzaak zijn.

- Software: dan moet je naar referentievolume gaan zoeken, al dan niet per input / bron. Zie handleiding waar dat exact zit.

- long shot: speakerset collectief stuk? Doet ie het met andere speakers wel of zelfde issue? Makkelijk uit te testen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09-06 12:32
Die afstandbediening is niet de beste. Heb hem ook voor mijn AVR X2000 en al de tweede daar die knoppen snel slijten.

Die X2000 ging overigens na een week al in reparatie, alle eindtrappen doorgesmoord.
Na reparatie doet ie het natuurlijk wel al weer 7 jaar lang prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kragoth
The Eagle schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:44:
Vooropgesteld: als ie idd stuk is is het de moeite van het maken niet meer waard en is ie economisch afgeschreven..

Dat gezegd hebbend, een aantal suggesties:
- weet niet hoe je hem bedient, gok meestal de afstandsbediening. Draai eens wat met de knoppen aan de voorkant. kan zijn dat daar stof tussen zit en ie zichzelf bijna altijd terugdraait zonder dat je ergens aan zit. Sowieso de vraag hoe ie reageert op AB / knopgebruik.

- Knoppen van de AB al eens schoongemaakt? Knop op AB die blijft hangen kan ook een oorzaak zijn.

- Software: dan moet je naar referentievolume gaan zoeken, al dan niet per input / bron. Zie handleiding waar dat exact zit.

- long shot: speakerset collectief stuk? Doet ie het met andere speakers wel of zelfde issue? Makkelijk uit te testen.
Met of zonder AB lijkt niet uit te maken. Ik heb zowel via de bediening aan de receiver als via de AB geprobeerd.
Ook heb ik op een aantal manieren gekeken naar de kalibratie van de receiver.
V.w.b. de speakers, de set in z'n geheel is nog geen half jaar oud. Daarnaast doet alles het perfect wanneer de receiver er zin in lijkt te hebben (dus na een x aantal keer herstarten).

Ik denk dat ik genoeg weet, tijd voor een nieuwe.

Thanks allemaal! :)
Pagina: 1