Toon posts:

Client wil niet aanmelden

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Probleem: Windows Me client wil niet aanmelden bij W2K domein.
Active directory is geinstalleerd, user heeft alle rechten enz.

Server ziet wel de client en heeft volledige toegang tot de client.

Suggesties?

Verwijderd

Heb je em wel al opnieuw lid gemaakt van het domein?? dat moet nl. altijd na een wijziging in je cofiguratie of reinstall.

Je weetwel bij eigenschappen van het netwerk bij identificatie eerst op workgroup zetten > reboot > weer op DOMAIN zetten > Bij de vraag _pcnaam_ lid maken van het domein _domainname_ op JA klikken en vervolgens opnieuw aanmelden ?

Verwijderd

Topicstarter
Bij identificatie is bij Me alleen de werkgroep in te vullen, heb ook ingesteld aanmelden bij NT domein.
In principe beide opties in verschillende samenstellingen geprobeerd (50 reboots intussen) maar zonder succes.

Heb ook ergens iets gelezen over active directory opnieuw installeren (dat dat de enige oplossing is) maar heb geen idee hoe deze eerst de de-installeren.

Internet delen werkt overigens prima.

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 12:29

fulgore

goud

Heb je WINS draaien op die server ? Of heb je de computernaam geregistreerd in DNS ?
Kun je de Server op naam pingen, waarschijnlijk niet. Zoek het dus in die hoek.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Verwijderd

uiteraard moetten de IP-adresse in dezelfde range vallen 192.168.**.**
met subnet 255.255.255.0

En de DNS of evt. WINS moet juist ingesteld staan.

vervolgens moet het er ongeveer zo uitzien
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schaap2k/NW1.jpg
uiteraard moet er de naam van jouw domein staan

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schaap2k/NW2.jpg
En ook hier moet dus de naam van JOUW domain staan bij de eigenschappen.

Verwijderd

Topicstarter
Client heeft nu wel toegang tot gedeelde mappen (wat het belangrijkste is) MAAR: client wil nog niet inloggen, de volgende melding verschijnt:

Er is geen domeinserver die uw wachtwoord kan valideren.
U hebt mogelijk geen toegang tot enkele netwerkbronnen.

Verwijderd

Op de server bij het domeinbeheer je pc verwijderen uit de lijst en vervolgens je Workstation opnieuw opstarten en opnieuw lid maken van het domain (dit werkte bij mij tenminste na die melding)

Mocht dit nog niet werken dan heb je te maken met brakke NetWerkinstellingen..

dan ist een optie om TCP/IP en de MS-Client te verwijderen en deze na een reboot opnieuw instaleren en configureren.

Verwijderd

Euh, we hebben het hier over Windows ME. Ik weet dat als je een Win9x client volledig de Active Directory wil laten benutten je de Active Directory Client moet installeren op dat werkstation. Nu weet ik niet hoe dat is voor Windows ME. Maar als je op je W2KServer CD zoekt zul je dus een Active Directory Client vinden en ik zou kijken of je dat ding kan installeren onder Me.

Edit : Ik lees zojuist op TechNet dat er in Windows ME nog geen Active Directory Client is verwerkt.

Zie deze link http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q276/4/72.ASP?LN=EN-US&SD=tech&FR=0&qry=Active%20Directory%20Client&rnk=1&src=DHCS_MSPSS_tech_SRCH&SPR=WINME

Hierin staat dat je op de W2K Server CD in Clients\Win9x\ een file dsclient.exe kan vinden wat je voor "testdoeleinden" zou kunnen gebruiken om te kijken of het werkt :D

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 12:23 schreef MaDDo het volgende:
Euh, we hebben het hier over Windows ME. Ik weet dat als je een Win9x client volledig de Active Directory wil laten benutten je de Active Directory Client moet installeren op dat werkstation. Nu weet ik niet hoe dat is voor Windows ME. Maar als je op je W2KServer CD zoekt zul je dus een Active Directory Client vinden en ik zou kijken of je dat ding kan installeren onder Me.

Edit : Ik lees zojuist op TechNet dat er in Windows ME nog geen Active Directory Client is verwerkt.

Zie deze link http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q276/4/72.ASP?LN=EN-US&SD=tech&FR=0&qry=Active%20Directory%20Client&rnk=1&src=DHCS_MSPSS_tech_SRCH&SPR=WINME

Hierin staat dat je op de W2K Server CD in Clients\Win9x\ een file dsclient.exe kan vinden wat je voor "testdoeleinden" zou kunnen gebruiken om te kijken of het werkt :D
Sjit! nu je het zegt!

ik had er helemaal overheengelzen dat ie een ActiveDirectory heeft |:(

• fulgore

fulgore

goud

Hehe, dus conclusie zal zijn: of 98 installeren of meteen maar W2k. ;)

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 12:38 schreef fulgore het volgende:
Hehe, dus conclusie zal zijn: of 98 installeren of meteen maar W2k. ;)
Nee jij geeft te snel op!

Het is werkzaam te krijgen... Maar hoe?? ff doorzoeken!

Verwijderd

Topicstarter
Wat een hulp! Thx a lot.
Ik vind ook dat er een oplossing moet zijn, temeer omdat me in mijn geval de enige client kan zijn.

Heb die client voor 98 ge-installeerd maar kan er voor de rest niks over terugvinden dus valt weinig te testen.

Even een kleine schets van de situatie NU:
Me client kan dus niet inloggen op Active Directory.
Heeft wel volledige toegang en client en server kunnen met elkaar communiceren.

Dus met opstarten moet er bij het inloggen op 'Cancel' geklikt worden en dat is toch niet de bedoeling.

Misschien kan het alleen met extern stukje software? Lijkt me ook sterk.

Verwijderd

Normaal gesproken (volgens het technet artikel) zou de client, zodra de AD Client is geinstalleerd, Automatisch de W2K Domain Controller moeten vinden.

Let wel op dit regeltje :
"This functionality requires that the only protocol running on the Windows 95- or Windows 98-based computer is NetBIOS over TCP (NetBT). NetBEUI and NwLnkNb are not allowed."

En ik kan uit je verhaal niet afleiden of je andere clients hebt die al wel kunnen aanmelden.

Tevens staat er in dat artikel dat Windows Me een home product is en dus ook echt niet is gemaakt om hem te laten aanmelden bij een domein. Microsoft heeft dus de AD Client uitgebracht zodat W9x clients met de AD overweg kunnen en het schijnt dus te kunnen werken met Me, maar een ander stukje externe software daar kun je naar fluiten.

Succes 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Heb hiervoor W2K Proff als client gehad maar daar moest een scanner op die niet wordt ondersteund door win 2k.
Die als client werkte goed.

Het is de enige client in het netwerk.

Verwijderd

Maar welke netwerkprotocollen heb je geïnstalleerd dan |:(

• fulgore

fulgore

goud

Hehe, dus conclusie is Win98 installeren B-)

Verwijderd

Topicstarter
Enige protocol is TCP/IP (met netbios)

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 13:31 schreef client het volgende:
Enige protocol is TCP/IP (met netbios)
Tja, als je echt alle bovenstaande dingen hebt uitgeprobeerd dan moet ik eerlijk zeggen dat ook ik geen originele ideeen meer heb, helaas ... Stap over op XP zou ik zeggen *D

Of als je echt je ME wil houden en je minder geeft om je server ... Kun je natuurlijk je AD exporten, demoten en promoten om 100% zeker te weten dat je AD wel op en toppie draait. (8>

Verwijderd

Topicstarter
Hmm vraag me af waarom win Me ooit gemaakt is.................

Ga maar weer terug naar 2000

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
uhm misschien domme vraag hoor maar het is toch wel een mixed mode domain ?

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 14:56 schreef Smurff het volgende:
uhm misschien domme vraag hoor maar het is toch wel een mixed mode domain ?
Uh dom antwoord misschien maar mixed mode/native mode geld alleen voor servers en niet voor clients ! |:(
Pagina: 1