Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

3-weg klep actuator Remeha Quinta 35c

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:00
De 3-weg klep zelfs is nog goed en beweegt soepel.
De actuator maakt echter een soort ratelend geluid de laatste tijd en deze is denk ik aan het overlijden.
De vraag is, moet er perse dat Honeywell type op of kan er een willekeurige passende actuator op?

Gezien de leeftijd van de ketel ( 16 jaar) wil ik er namelijk niet teveel geld aan uitgeven en anders kan ik beter kijken hoe lang deze het uithoudt en dan meteen overstappen op een nieuwe ketel.

Beste antwoord (via Frank_P op 11-04-2021 20:38)

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-11 15:11
niet elke actuator pas erop want ook al zien ze het zelfde uit, de actuator kan een andere schakeling hebben.
Als je kijkt waar de bedrading wordt aangesloten zie je een schema hoe hij geschakeld wordt.

dit is de actuator die je moet hebben.

https://www.warmteservice...05?origin=-tl001-186-188-

Alle reacties

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:31
Weet je zeker dat de klep zelf soepel beweegt?

• Frank_P
Jarno schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:47:
Weet je zeker dat de klep zelf soepel beweegt?
Jazeker, ik heb de actuator er uiteraard even afgehaald om te kijken de 3-weg klep niet de reden was.
Maar deze gaat soepel en veert ook mooi terug, is ook paar jaar geleden reeds een keer vervangen.

Acties:
  • Beste antwoord

• badboynova
niet elke actuator pas erop want ook al zien ze het zelfde uit, de actuator kan een andere schakeling hebben.
Als je kijkt waar de bedrading wordt aangesloten zie je een schema hoe hij geschakeld wordt.

• Frank_P
badboynova schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:28:

Ik weet inderdaad dat ik die moet hebben, alleen ik probeer te kijken voor een goedkoper alternatief.
De huidige actuator werkt nog gewoon prima maar begint geluiden te maken die hij normaal nooit deed.
Als er een goedkopere versie op kan doe ik dat liever omdat de ketel toch reeds vrij oud is.

• badboynova
Frank_P schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:31:
[...]

Ik weet inderdaad dat ik die moet hebben, alleen ik probeer te kijken voor een goedkoper alternatief.
De huidige actuator werkt nog gewoon prima maar begint geluiden te maken die hij normaal nooit deed.
Als er een goedkopere versie op kan doe ik dat liever omdat de ketel toch reeds vrij oud is.
helaas is er geen goedkoop alternatief hiervoor beschikbaar.

• Frank_P
badboynova schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:34:
[...]

helaas is er geen goedkoop alternatief hiervoor beschikbaar.
Dan wacht ik wel af hoe lang hij het nog volhoudt en besluit ik dan of ik toch die honeywell koop of eventueel toch een nieuwe ketel.
Pagina: 1