Werkend krijgen van Elro AB440s op RF bridge icm Domoticz

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-extreme
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-06-2024
Hallo,

Ik ben sinds kort eigenaar van een RF-bridge welke geflashed is met tasmota en portish.
Nu dacht ik dat het simpel inleren van de "RF-keys" zou zijn om dit te laten aansturen middels Domoticz.
Helaas is het tegendeel waar en moet er toch echt e.e.a. aan knutselwerk aan te pas gaan komen.

Ik ben inmiddels zo ver dat ik via Node-red het voor elkaar heb dat wanneer ik een bericht "injecteer" ik de schakelaars van Elro kan in- en uit schakelen.
Alleen de koppeling van Domoticz naar Node-red wil mij maar niet lukken.
Dit aangezien de RF-bridge naar een ander topic luistert dan dat Domoticz zend.

Is er iemand die mij hiermee verder op weg kan en wil helpen?? Of is de volgende mogelijkheid een optie?!?!?

Ik heb gezien dat er bij een (virtuele) schakelaar die ik reeds heb aangemaakt de mogelijkheid bestaat een script te openen maar daar heb ik 0,0 kaas van gegeten........

Ik hoop dat iemand mij de juiste weg op kan sturen.

Alvast enorm bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-extreme
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-06-2024
Nou, das even bijzonder.....
Ben er inmiddels zelf al achter gekomen :)

Ik ben nog even aan de knutsel geweest met Node-red en heb het voor elkaar gekregen door :

- een switch te plaatsen na de "MQTT in" sniffler. Nu filter ik alleen op een bericht dat de code heeft van de schakelaar in Domoticz.
- vervolgens een switch te plaatsen die het doorgekomen bericht verdeeld in een aan- of uit actie (1 of 0).
- Daarna komt twee maal een 3 regel "Change"
# De complete "PAYLOAD" te verwijderen.
# Het inkomende topic "Domoticz/out" vervangen voor het gewenste topic.
# Vervolgens de "PAYLOAD" toe te voegen naar gelang aan- of uit.

En voilà, het werkt......

Het is misschien een heel omslachtige manier van werken maar voor een eerste poging?!?!?!

Misschien heeft iemand iets aan deze wijsheid :)