Meerdere hardware aansluiten.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelPilot
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-10-2024
Mijn vraag:

Binnenkort zal ik de Xbox Serie X in mijn bezit hebben. Voorheen altijd een PC gebruikt. Deze Xbox ga ik alleen gebruiken om Flight Simulator 2020 te spelen. Omdat ik verschillende hardware nodig heb, zoals een vliegstuur, pedalen, enz enz vraag ik me af hoe je die moet aansluiten op de Xbox. Werkt dan een USB-hub net zoals bij een PC? Tevens vraag ik me af, of ik drie beeldschermen kan aansluiten op de Xbox series X. En hoe sluit ik die dan aan? Heb ik dan een HDMI 2.1 hub nodig?

Hopelijk kan iemand mij antwoord geven op mijn twee vragen.

Alvast bedankt.

Groeten Michel.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 14:31

DarkSide

theres no place like ::1

Weet nog niet welke hardware geschikt is voor de Xbox.
Grote kans dat er wel PC hardware op gaat werken.
Maar ook kans dat bepaalde Flight sticks alleen (goed) werken op Windows met de juiste drivers.

Ga er dus niet vanuit dat alles zomaar zal werken.

Daarnaast kan de Xbox maar 1 beeldscherm aansturen.

Wil je "echt" gaan flightsimmen. Dan kan je beter een PC kopen.

De Xbox zie ik meer als casual simmer waarbij je lekker kunt vliegen met de controller.
Maar verder dus niet (veel) aan sim hardware zult kunnen koppelen.

[ Voor 5% gewijzigd door DarkSide op 11-04-2021 19:27 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 23:07
3 schermen kan in ieder geval niet.

Daarnaast heb je grote kans dat bepaalde hardware niet werkt op de Xbox.

Als je echt serieus wil simmen dan is de pc de enige echte optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelPilot
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-10-2024
Bedankt voor jullie reactie. Van de zomer komt Microsoft Flight Simulator uit voor de Xbox serie X. Neem aan dat er wel vernieuwde controllers zullen komen. Het programma is zo complex dat een standaard controller van Xbox zelf niet voldoende zal zijn. Het is overigens geen game meer, maar een ware Simulator. Voor wat de beeldschermen betreft: Erg jammer, want net als autoracen geeft het net een extra dimensie als je drie schermen hebt. Nogmaals bedankt!

Groeten Michel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Flight simulator is altijd al een sim geweest.
Ben benieuwd. Maar verwacht dat FS op de Xbox toch echt meer voor de casual gamers zal zijn.

Leuk dat ze hem uitbrengen. Maar voor de echte liefhebbers zal een PC beter zijn

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:11

BM

Moderator Spielerij
@MichelPilot Ik verplaats 'm even naar het juiste subforum :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
MichelPilot schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:54:
Bedankt voor jullie reactie. Van de zomer komt Microsoft Flight Simulator uit voor de Xbox serie X. Neem aan dat er wel vernieuwde controllers zullen komen. Het programma is zo complex dat een standaard controller van Xbox zelf niet voldoende zal zijn. Het is overigens geen game meer, maar een ware Simulator. Voor wat de beeldschermen betreft: Erg jammer, want net als autoracen geeft het net een extra dimensie als je drie schermen hebt. Nogmaals bedankt!

Groeten Michel.
Daarom zit elke serieuze simmer op pc. Alleen racesim kun je op de consoles doen en dan ben je ook beperkt in je randapparatuur. (Lees betere spul werkt vaak niet).
FS is zo complex dat je dat nooit volwaardig op een console kan spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-09 11:02
MichelPilot schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:54:

Groeten Michel.
Sta er niets van te kijken dat ze de controls dusdanig versimpelen dat het wél op een controller past, maar dan ben jij als echte simmer niet blij. Ik denk niet dat je zo'n Steel Batallion controller voor de originele Xbox wel kunt vergeten, daar verkopen ze er te weinig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

in de basis kun je FS spelen met alleen je pijltjes toetsen en wat F-keys.
Net als een race spel bv alleen met GAS, REM en sturen te bedienen is.

De crux zit vaak in de details. On the fly iets aanpassen als rembalans bv.

Zeker met Flight Sims heb je keyboard mappings van hier tot tokyo.

FS 2020 kan prima op de Xbox gespeeld worden met controller.
Voor wie gewoon even wilt genieten van een simpele vlught en de scenery.

Maar vraag me af welke HOTAS apparatuur er echt geschikt voor gemaakt wordt.

Pagina: 1