Denon Ceol aansluiten op actieve speakers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perry Zwaan
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11-04-2021
Mijn vraag
Ik heb een set actieve speakers (Dynaudio Xeo 2) waarop ik met name via bluetooth muziek afspeel. In de woonkamer hebben we een Denon Ceol N9 netwerk speler. Deze netwerkspeler beschikt echter niet over een digitaal uit verbinding. Wel een digitaal in en analoog in.
Bestaat er een methode om een digitale uit aan de Ceol te koppelen zodat ik daarop mij speakers kan aansluiten?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Denon Ceol N9 - Dynaudio Xeo 2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Via Google of hifi sites kan ik dit antwoord niet vinden. Hoor graag jullie reacties.

Groet Perry

Beste antwoord (via Perry Zwaan op 11-04-2021 20:36)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

Perry Zwaan schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:48:
Bestaat er een methode om een digitale uit aan de Ceol te koppelen zodat ik daarop mij speakers kan aansluiten?
Met losse verloopjes en converters kan haast alles. Vraag is alleen of het wat toevoegt en als je het mij vraagt is dat in deze niet zo. Puur kijkende naar de wens op de Dynaudio op de Denon aan te sluiten zou ik een simpele 3,5 mm jack halen en de hoofdtelefoon uitgang van de Denon verbinden met de analoge ingang van de Dynaudio. Mocht je de hoofdtelefoon ook los gebruiken dan kan je een paar High naar Low Level Converters halen. Die sluit je aan op de speaker terminals van de Denon en dan de RCA Links / Rechts op de Dynaudio. Dat is de makkelijkste weg als je beide apparaten wilt blijven gebruiken. Ik zou echter de Denon weg doen en een losse streamer / bron aanschaffen, de Denon is niet gemaakt voor dit soort doeleinden.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 11-04-2021 19:22 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met welk doel wil je dit?
Puur streaming zou ik zeggen koop een streamertje met digitale uitgang en hang die aan je dynaudio's.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

Perry Zwaan schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:48:
Met losse verloopjes en converters kan haast alles. Vraag is alleen of het wat toevoegt en als je het mij vraagt is dat in deze niet zo. Puur kijkende naar de wens op de Dynaudio op de Denon aan te sluiten zou ik een simpele 3,5 mm jack halen en de hoofdtelefoon uitgang van de Denon verbinden met de analoge ingang van de Dynaudio. Mocht je de hoofdtelefoon ook los gebruiken dan kan je een paar High naar Low Level Converters halen. Die sluit je aan op de speaker terminals van de Denon en dan de RCA Links / Rechts op de Dynaudio. Dat is de makkelijkste weg als je beide apparaten wilt blijven gebruiken. Ik zou echter de Denon weg doen en een losse streamer / bron aanschaffen, de Denon is niet gemaakt voor dit soort doeleinden.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 11-04-2021 19:22 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perry Zwaan
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11-04-2021
De oplossing met de 3,5 mm jack zal ik binnenkort gaan testen; moet nog wel ergens zo'n kabeltje hebben liggen.
Heb je een link waar deze High naar Low Level Converters kan halen? Als ik zoek kom ik voornamelijk op auto audio sites uit.
Voordeel van de Denon is dat er een CD speler, radio gedeelt en Spotify connect in zit. En het hele gezin weet hoe deze werkt.....

Dank je.