prepaid libertel in water gevallen. what to do

Pagina: 1
Acties:

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 08:34

admiral866

The King Personality Disorder

Topicstarter
mja mijn telefoon is dus in het water gevallen.
het chipje doet het nog wel.
getest in een andere libertel telefoon (exact zelfde versie telefoon)

maar nu moet ik dus een andere telefoon.
wat kan ik nu het beste doen.
Er zit geen garantie ofzo meer op.
Ik kan natuurlijk hetzelfde model weer kopen en dan het chipje overplaatsen.
maar kan ik ook een nieuwer/ander model kopen?
doet alles het dan nog na overplaatsing van chipje?

En dan koop ik et liefst een tweede hands prepaid.
weet iemand een goede plaats om dat te vinden?

thanks

Verwijderd

Je kan je telefoon open schroeven en dan een weekje laten drogen. Mijn eerste poging :)
Tweedehands: Surf eens wat rond. Asl je uit de omgeveing Arnhem komt weet ik een legale verkoper.

S6 >:)

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

alleen accu loshalen en afdrogen. beide los op een warm droog plekje leggen, één a twee weekjes geduld hebben.
En als je de stroombron (accu of lader) er niet te lang aan heb laten zitten zal ie het waarschijnlijk nog doen. De accu zelf is voor water het meest gevoelig.

Vooral geduld hebben, want een drijf natte telefoon is voor de accu een kortsluiting en daar kan ie niet tegen. Als de telefoon gedeeltelijk droog is dan kan door die sluiting ook je printje naar de gallemiezen gaan, en is het goedkoper om een nieuwe telefoon op de kop te tikken.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Heb ik ook gehad, ik zag allemaal vocht achter het display. haal je klepje eraf, accu en sim er uit en zet heel licht de fohn op de open achterkant, natuurlijk niet te dicht erop en niet te heet. Bij mij werkte het. succes

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Wat het vaak een probleem is in dit soort gevallen: Kalk! In (kraan)water zitten heel veel zouten en mineralen opgelost, welke je telefoon aantasten en mogelijk zelfs slopen.

Wat kun je doen: het gokken: drogen en nogmaals proberen.

Wat ook kan (heb ik wel eens eerder gedaan, op eigen risico!) neem een bakje, spoel dit 3x met gedestileerd water (bi-dest is beter) en spoel hierin je telefoon af. Dán laten drogen, langzaam, leg ém bijv op een warme plaats, en laat ém daar een kleine week liggen. Succes.

BTW: Dutchtone heeft garantie op prepay toestellen, als íe stuk is klantenservice bellen en ze ruilen ém gratis om, al 2x gehad...

• D2k
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

nieuwe kopen

marktplaats.nl?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• admiral866

admiral866

Topicstarter
ok ok thanks.
ik zal es kijken of het idd aan de accu ligt,
dan probeer ik vanavond een andere erop.
en ik moet dan nog even het juiste gereedschap halen om em open te halen.
:)

• admiral866

admiral866

Topicstarter
he maar hoe zit het met ungelockte foons?
wat houd dat psies in eigenlijk?

• admiral866

admiral866

Topicstarter
ojah en maakt het nog erg veel uit wat voor nieuwe telefoon ik neem?>
ok het moet een prepaid telefoon zijn.
wat nog meer?>

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 15:56

Dommel

Professioneel Software Sloper

Op donderdag 16 augustus 2001 15:05 schreef admiral het volgende:
Zo'n unlockte foon kun je elke sim indien die je wilt, van elke aanbieder. Normaal gesproken kan dat bij veel toestelen niet.

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op donderdag 16 augustus 2001 15:05 schreef admiral het volgende:
(search)...

Providers verkopen telefoons vaak ver onder de kostprijs. Om dit geld toch terug te krijgen, moet je tenminste een jaar bij de provider blijven. Daarom locken ze de telefoon, zodat je alleen hun simkaart kan gebruiken. Na een jaar wordt de lock gratis verwijderd, als je daar om vraagt.

Maar het is dus ook mogelijk om de telefoon zelf te unlocken met een datakabel en unlock-programmaatjes.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• admiral866

admiral866

Topicstarter
ah dus ik kan ook een ge-unlockte telefoon kopen?
en daar het chipje indrukken?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33
Op donderdag 16 augustus 2001 15:25 schreef admiral het volgende:
ja :)

maar als je dat niew doet, dan is dat fucking duur

dan kan je nog beter een nieuw prepaid pakket kopen :7

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 13:13
Op donderdag 16 augustus 2001 11:22 schreef BigRonnyV het volgende:
Je kan je telefoon open schroeven en dan een weekje laten drogen. Mijn eerste poging :)
Tweedehands: Surf eens wat rond. Asl je uit de omgeveing Arnhem komt weet ik een legale verkoper.

S6 >:)
ik moet ook nieuwe telefoon... ik woon in Veenendaal (ong. 30 km van arnhem af >:) )

mail me ff wil je >:)

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
mag je mij het nummer/adres van die handelaar ook wel even doorgeven.
voor mailadres zie userprofile :)

thanx...

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op donderdag 16 augustus 2001 15:25 schreef admiral het volgende:
Yep, maar dan betaal je dus de normale prijs van de telefoon (voor een beetje Nokia zit je dan al rond de 600 tot 1000 piek). Dus kan je beter een pp unlocken of dat laten doen. Maar tegenwoordig betaal je voor een 1 jr. Dutchtone 60 abo met Nokia 3330 nog geen f500,- , dus misschien is dat niet eens zo'n slechte optie. Wel iets duurder dan een prepaid pakket, maar je krijg dus wel veel belminuten, terwijl je prepaid na 100 mins bellen al op is :)

Overigens zijn de meningen over unlocken verdeeld, omdat het natuurlijk een keer ophoudt met de goedkope telefoons als iedereen gaat unlocken...

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op donderdag 16 augustus 2001 16:53 schreef bramvrzt het volgende:

[..]

Overigens zijn de meningen over unlocken verdeeld, omdat het natuurlijk een keer ophoudt met de goedkope telefoons als iedereen gaat unlocken...
het gaat sowieso ophouden met goedkope telefoons :'(

Provisies fors lager
Sinds 15 augustus 2001 heeft Libertel de provisies voor het aanbrengen van nieuwe abonnees drastisch verlaagd. Hierdoor zijn de cashdeals van de GSM shops voor Libertel abonnementen gedaald met zo'n NLG 200 à NLG 300 gulden per abonnement.
Het ligt in de lijn der verwachtingen dat de overige operators dit voorbeeld spoedig zullen volgen. Helaas betekent dit voor de consument dat mobiel bellen en het aanschaffen van een nieuwe telefoon fors duurder gaat worden.

Indien u van plan bent om binnenkort een nieuw abonnement en/of GSM toestel aan te schaffen is het daarom aan te raden om dit zo spoedig mogelijk te doen.

bron: http://www.telecomvergelijker.nl/news.php?id=42

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Bij aanschaf van een nieuwe telefoon ben je veel geld kwijt he.... Helemaal zonder een abbo ofzo dus aleen een toestelll.

Kijken of je er een in je omgeving kan overkopen anders moet je echt geloven aan een nieuw toestel...

Die zijn tegenwoordig in combi met een abbo ook zo duur niet meer..... >:)
Pagina: 1