Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaasOmelet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-03 22:25
Ben al de hele dag bezig met het updaten van TWRP op mijn Xiaomi Mi Mix 2S 8)7
Meerdere YouTube filmpjes en forum posts later wil ik jullie om hulp vragen.

Ik wil updaten van Lineage OS 17.1, die goed beviel, naar Lineage OS 18.1.

Updaten vanuit Lineage OS 17.1 (de updater-app) werkt niet omdat mijn recovery software (TWRP) te oud is.

Ik gebruik nu TWRP versie 3.4 en wil naar versie TWRP 3.5.2. Ik heb de TWRP image gevonden en wil deze vanuit TWRP installeren. Probleem is dat ik het bestand: 'twrp-3.5.2_9-0-polaris' niet zie in mijn TWRP omgeving. Op een of andere manier zie ik de map niet staan.

Wat ik wel zie zijn enorme lijsten met mappen in het interne geheugen van mijn telefoon die ik niet kan thuis brengen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Czw3m1Dm1_X3LKkuh0edqs0he0M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EHlkbzYJxEYz3046ZE6LWeeq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6s_Ai7KkTlcrDMz-ccdmtx6ZX34=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9otIm9w26HZAAXxVCa6G39jm.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wil naar de map storage/emulated/0 maar TWRP laat die map niet zien. Mijn Mi Mix 2S beschikt niet over een SD kaart slot.

[ Voor 30% gewijzigd door KaasOmelet op 11-04-2021 18:21 ]

Beste antwoord (via KaasOmelet op 13-04-2021 22:45)

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:27
KaasOmelet schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:04:
Ik kan mij niet herinneren dat ik een pincode heb gemaakt voor TWRP. Maar waar maak ik die pincode? Of waar kan ik die pincode invoeren?
De "pincode" is de code die je ook als (alternatief) gebruikt voor het ontgrendelen van je scherm. Dit kan een pincode zijn of een patroon voor zover ik weet maar dit zie je ook aan het scherm dat je krijgt als TWRP start. TWRP zou dan als het goed is (en de ingegeven code klopt) een decryptie moeten doen waardoor de mappen leesbaar worden.

Als TWRP niet vraagt om een code of patroon dan kan je inderdaad het beste via een PC proberen de update uit te voeren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 21:48
Hernoem het bestand naar twrp-3.5.2_9-0-polaris.img

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaasOmelet
Dank voor je reactie. Het bestand heet al twrp-3.5.2_9-0-polaris.img. Dat kan ik zien in de eigenschappen van het bestand.

Je wilt dat ik het twrp-3.5.2_9-0-polaris.img.img noem?

Mijn probleem zit hem meer in het verschil in de mappen structuur die ik zie in de TWRP omgeving en de mappen structuur als ik vanuit mijn telefoon naar mijn mappen kijk.

Ook weet ik dat er een speciale TWRP app is maar die werkt niet voor mij omdat deze app gebruikt maakt van Google services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
In welke map heb je het bestand opgeslagen? Hernoemen naar img.img lijkt me niet nodig...

Als je naar "sdcard" gaat dan zou je volgens mij de mappen moeten zien die je ook in Android ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaasOmelet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5rvnS0lvT8FmznDX9jFSkoVYYkc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EkQ6AyPvKpegxEVk47RddHN7.jpg?f=fotoalbum_large
Voor de volledigheid heb ik maar een foto gemaakt van de map 'sdcard'. Ik heb op iedere map geklikt en geen een lijkt op de map die ik nodig heb. Vreemd vind ik ook dat mijn toestel geen sdcard heeft maar blijkbaar wel een map sdcard met inhoud. Dit terzijde.

Dit is de mappen structuur op mijn telefoon als ik deze verbind met een file manager app of Windows 10.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k47G3BAJoPB6tYUq7Eeq97oXICA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/km1XZcZ44ygl2Kr4rqYX7Usi.jpg?f=fotoalbum_large

Het img bestand staat in de map download.

Volgens mij kan ik beter terug gaan naar een android telefoon ;_:

[ Voor 33% gewijzigd door KaasOmelet op 12-04-2021 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-09 09:09
Als ik de bovenste foto zie heeft dit enkel te maken met het niet ingeven van de pincode. Daarom versleuteld TWRP de bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaasOmelet
Ik kan mij niet herinneren dat ik een pincode heb gemaakt voor TWRP. Maar waar maak ik die pincode? Of waar kan ik die pincode invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 21:48
Deze TWRP de vorm van encryptie niet. Installeer de .img via fastboot

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
KaasOmelet schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:04:
De "pincode" is de code die je ook als (alternatief) gebruikt voor het ontgrendelen van je scherm. Dit kan een pincode zijn of een patroon voor zover ik weet maar dit zie je ook aan het scherm dat je krijgt als TWRP start. TWRP zou dan als het goed is (en de ingegeven code klopt) een decryptie moeten doen waardoor de mappen leesbaar worden.

Als TWRP niet vraagt om een code of patroon dan kan je inderdaad het beste via een PC proberen de update uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaasOmelet
JdJtA schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:38:
[...]

Ja nu wel gelukt! Super bedankt man!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 19:30
Heb je m nog? Heb je vergelijkbare camera resultaten? Ik vind vooral ook de foto's met avondlicht bijzonder goed(was in februari bij het lichtfestival in Amsterdam en heb echt prachtige foto's!)
En werken andere zaken ook gewoon? Draadloos laden en contactloos betalen?
Zie dat er vorige maand een Polaris update is gekomen met Android 12. Wil die wel proberen als er niet teveel hickups zijn.
Hoor graag van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaasOmelet
wilvanwil schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 21:13:
Heb je m nog? Heb je vergelijkbare camera resultaten? Ik vind vooral ook de foto's met avondlicht bijzonder goed(was in februari bij het lichtfestival in Amsterdam en heb echt prachtige foto's!)
En werken andere zaken ook gewoon? Draadloos laden en contactloos betalen?
Zie dat er vorige maand een Polaris update is gekomen met Android 12. Wil die wel proberen als er niet teveel hickups zijn.
Hoor graag van je.
Heb deze telefoon niet meer. Camera en draadloos laden werken prima maar wil geen Google meer.
Lineage OS kan werken zonder Google services echter dan zit je zonder notificaties (of slecht werkende notificaties) En de, voor mij, deal breaker geen goed alternatief voor Google maps.

Heb nu een Apple SE. Apple gebruikt natuurlijk ook je je gegevens maar niet zo intensief als Google.
Pagina: 1