Draadloze gaming headset 7.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-04 21:59
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Draadloze 7.1 Gaming headset, omdat pricewatch: Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset al beschadigd is en mogelijk binnenkort niet meer werkt.

Wat is je budget?
Goedkoopste is rond de 80 euro. Ongeveer 100 euro is de max, maar paar euro meer is ook goed.
Voorkeur voor Bol.com als webwinkel (cadeaubonnen)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb nu Logitech, maar de software is soms brak en soms moet ik mijn USB kabel opnieuw verbinding maken, omdat er geen geluid eruit komt.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gaming PC met spellen als CS:GO, CoD:MW, Battlefield, maar ook games zoals Dirt.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Gaming headsetsCorsair Gaming VOID Pro RGB Wireless Zwart€ 109,98€ 109,98
1Gaming headsetsCorsair HS70 PRO WIRELESS Gaming Headset Carbon€ 89,99€ 89,99
1Gaming headsetsLogitech G533 Wireless€ 107,95€ 107,95
1Gaming headsetsSteelseries Arctis 1 Wireless€ 100,78€ 100,78
Totaal€ 408,70

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
Mijn broer heeft de g533 een half jaartje/9maand gehad, helaas vrij snel kapot(mic werkte niet meer, wou ook niet meer goed laden) vervanger is de hs70 pro geworden en werkt al anderhalf jaar zonder problemen volgens hem. Als ~€100 je budget is is dat denk ik de beste optie.

Voor iets meer kan je nog de g733, g935 of hyperX cloud flight overwegen, maar de prijs/kwaliteit is beter bij de Corsair(ook zelf ervaring met de g935, werkt ook al net geen 2 jaar zonder problemen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Fusi0nking schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:19:
Mijn broer heeft de g533 een half jaartje/9maand gehad, helaas vrij snel kapot(mic werkte niet meer, wou ook niet meer goed laden) vervanger is de hs70 pro geworden en werkt al anderhalf jaar zonder problemen volgens hem. Als ~€100 je budget is is dat denk ik de beste optie.

Voor iets meer kan je nog de g733, g935 of hyperX cloud flight overwegen, maar de prijs/kwaliteit is beter bij de Corsair(ook zelf ervaring met de g935, werkt ook al net geen 2 jaar zonder problemen)
Dank je wel voor je ervaringen en tips.

Helaas is de HS70 pro duurder geworden, maar gelukkig heb ik het nu niet nodig.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Mijn oorschelp van pricewatch: Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset is nu wel helemaal stuk.

Nu twijfel ik tussen HS70 pro en Virtuoso.

Qua geluid schijnt HS70 pro beter te zijn, maar de microfoon is beter bij de Virtuoso.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Gaming headsetsCorsair Gaming VOID Pro RGB Wireless Zwart€ 0,-€ 0,-
1Gaming headsetsCorsair HS70 PRO WIRELESS Gaming Headset Carbon€ 95,79€ 95,79
1Gaming headsetsCorsair Virtuoso RGB Wireless Zwart€ 161,-€ 161,-
1Gaming headsetsLogitech G533 Wireless€ 96,55€ 96,55
1Gaming headsetsLogitech G935 Wireless 7.1 Surround Sound Lightsync€ 127,90€ 127,90
1Gaming headsetsSteelseries Arctis 1 Wireless€ 100,-€ 100,-
Totaal€ 581,24

[ Voor 143% gewijzigd door Dutchredgaming op 17-08-2021 22:35 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusi0nking
Ik heb zins kort mijn G935 vervangen voor de Virtuoso XT.
Na veel hands on met beide te hebben gehad is de virtuoso XT veel beter dan de hs70 pro qua geluid en mic kwaliteit is het eigenlijk geen competitie, maar daar komt wel een flink prijs kaartje bij kijken(dit is mijn ervaring met de XT, de originele virtuoso is inderdaad niet heel best)

Als €100 nogsteeds je budget is zal de hs70 pro beter bij je passen.

Mocht je je budget willen opschroeven richting virtuoso prijzen is de hyperX cloud 2 wireless een betere optie, de orginele virtuoso is zijn prijs niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Fusi0nking schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:40:
Ik heb zins kort mijn G935 vervangen voor de Virtuoso XT.
Na veel hands on met beide te hebben gehad is de virtuoso XT veel beter dan de hs70 pro qua geluid en mic kwaliteit is het eigenlijk geen competitie, maar daar komt wel een flink prijs kaartje bij kijken(dit is mijn ervaring met de XT, de originele virtuoso is inderdaad niet heel best)

(...)
Ik let wel beetje op het geld dus budget rond de €100-€150, maar grote verschillen kan ik wel boven mijn budget.

Heb je deze pricewatch: Corsair Virtuoso RGB Wireless Zwart of een andere versie (behalve de kleur).
Mocht je je budget willen opschroeven richting virtuoso prijzen is de hyperX cloud 2 wireless een betere optie, de orginele virtuoso is zijn prijs niet waard.
Wat is het verschil tussen die twee?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusi0nking
Ik heb pricewatch: Corsair Virtuoso RGB Wireless XT High-Fidelity Gaming Headset - S... , dit is een verbeterde versie van de originele virtuoso. Er zijn 3 versies. De originele, de SE en XT. De XT is de ‘nieuwste’ en ‘beste’ versie en behalve de naam en uiterlijk zijn ze heel verschillend qua hardware, de XT heeft veel beter geluid, comfort etc maar komt met een hevig prijs kaartje.

Het verschil van de originele virtuoso en de hyperX is dat de hyperX overal net wat beter in is(minus de mic) het geluid, comfort en de batterijduur zijn allemaal gewoon net wat beter. Zo heeft de originele virtuoso erg weinig padding waardoor die na een tijd niet lekker meer zit, ook is het geluid redelijk ‘meh’ het is acceptabel maar de hyperX doet dit allemaal gewoon net wat beter.

Als je het ervoor over hebt raad ik zeker de hyperX aan. Wil je liever wat goedkoper blijft de hs70 pro een goede keuze
(misschien is het ook waard even naar de roccat elo 7.1 air te kijken, persoonlijk geen ervaring mee maar op papier lijkt het een goede headset voor de prijs)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Fusi0nking schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:39:
Ik heb pricewatch: Corsair Virtuoso RGB Wireless XT High-Fidelity Gaming Headset - S... , dit is een verbeterde versie van de originele virtuoso. Er zijn 3 versies. De originele, de SE en XT. De XT is de ‘nieuwste’ en ‘beste’ versie en behalve de naam en uiterlijk zijn ze heel verschillend qua hardware, de XT heeft veel beter geluid, comfort etc maar komt met een hevig prijs kaartje.
De XT ziet er inderdaad goed uit, maar is voor mij wel effe te duur :+
Het verschil van de originele virtuoso en de hyperX is dat de hyperX overal net wat beter in is(minus de mic) het geluid, comfort en de batterijduur zijn allemaal gewoon net wat beter. Zo heeft de originele virtuoso erg weinig padding waardoor die na een tijd niet lekker meer zit, ook is het geluid redelijk ‘meh’ het is acceptabel maar de hyperX doet dit allemaal gewoon net wat beter.

Als je het ervoor over hebt raad ik zeker de hyperX aan. Wil je liever wat goedkoper blijft de hs70 pro een goede keuze
(misschien is het ook waard even naar de roccat elo 7.1 air te kijken, persoonlijk geen ervaring mee maar op papier lijkt het een goede headset voor de prijs)
Als er te veel kwaliteit verschil is tussen de HS70 pro en Virtuoso + Cloud 2 Wireless dan betaal ik liever meer. Ik koop niet zo snel een nieuwe headset, behalve als het stuk gaat.

Ik bedacht mij net dat ik de headsets ook bedraad met 3.5mm kan gebruiken voor werk.
Dus de mic is ook wel iets belangrijker geworden.
Dan is de Virtuoso daarin opzich wel beter in.

Ook zie ik geen EQ instellingen bij de Cloud II, wel bij de Virtuoso.

Ik twijfel nog erg tussen de Cloud II Wireless en Virtuoso.
Sorry ik ben niet een makkelijke, maar heb geen zin om een headset te retourneren.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusi0nking
Begrijpelijk!

Over het algemeen is die extra €50 het zeker wel waard, beter geluid, microfoon en batterij.
Dit geld zowel voor de hyperx als virtuoso.

Als je gebruik maakt van Realtek kan je de EQ ook aanpassen in hun audio console/control/manager (zal je even moeten uitzoeken bij je moederbord audio drivers) anders is equalizer APO er ook een geweldig programmaatje voor https://sourceforge.net/projects/equalizerapo/ dus ook al zit dit niet in de software van hyperX zelf is het zeker wel mogelijk.

Helaas kan de hyperX niet voor 3.5mm gebruikt worden, de hs70 pro ook niet.

Voor puur gamen is uit deze 3 de hyperX wel de betere.

Voor alles wat je zoekt blijft er dan 1 over, de virtuoso, ik zal wel goed gaan kijken naar de min en plus punten van de originele virtuoso en kijken als je met de minpunten kan leven(zoals mindere geluidskwaliteit en comfort dan wat die prijsklasse kan bieden)

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:34
Tweakers heeft zelf een mooie video gemaakt over draadloze headsets:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Draadloze gaming headsets Round-up - Voor de nieuwe generatie consoles

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Behalve bij de Astro A50 moet je bij de rest een dongel extra aanschaffen voor Windows of geluid is ondermaats.

Edit:

Zag toevallig een nieuwe headset van Corsair: HS80 @Fusi0nking

https://www.corsair.com/e...ial-Audio/p/CA-9011235-EU

Review:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
New Corsair HS80 Rgb Wireless Review - Is this the One?

[ Voor 29% gewijzigd door Dutchredgaming op 19-08-2021 18:11 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pcnoob3
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01-01-2022
Je zou ook altijd nog de arctic 5 kunnen nemen ik heb zelf de 7 alleen weet ik niet hoeveel minder de 5 is maar de 7 valt in ieder geval super goed.

• Dutchredgaming
pcnoob3 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:05:
Je zou ook altijd nog de arctic 5 kunnen nemen ik heb zelf de 7 alleen weet ik niet hoeveel minder de 5 is maar de 7 valt in ieder geval super goed.
Ik heb wat bol.com cadeaukaarten, dus ben aan de winkel verbonden. Heb zelf geen idee wat ik ervan moet kopen.

Review QNAP TS-230 NAS

• pcnoob3
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01-01-2022
@Dutchredgaming als je gonorroe geld in cadeau kaarten hebt zou je best de 7 of de 5 kunnen kopen. Alleen heb ik zelf geen idee wat het verschil er tussen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
pcnoob3 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 23:08:
@Dutchredgaming als je gonorroe geld in cadeau kaarten hebt zou je best de 7 of de 5 kunnen kopen. Alleen heb ik zelf geen idee wat het verschil er tussen is
Helaas kan ik niks terug vinden bij Bol: https://www.bol.com/nl/nl/s/?searchtext=arctic+5

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchredgaming
@Fusi0nking kogel is door de kerk, ik ga toch voor de Virtuoso vanwege de poorten.
Als het qua confort uiteindelijk niet word, dan kijk ik voor de hyperx cloud 2 wireless of de nieuwe HS80.
Zonder jouw advies was het zoektocht moeilijker geweest.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusi0nking
Helemaal goed, Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNO
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-04 16:06

TNO

cake.

FYI, het is de Arctis ipv Arctic, dan vind je ze wel op bol.com :)

[ Voor 5% gewijzigd door TNO op 20-08-2021 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
TNO schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:44:
FYI, het is de Arctis ipv Arctic, dan vind je ze wel op bol.com :)
Alleen de 7p als tweedehands gevonden:

https://www.bol.com/nl/p/...-ps5-ps4/9300000009317765

Dank je wel voor de tip trouwens!

Review QNAP TS-230 NAS

Pagina: 1