DrayTek Vigor 3910 icm P2280 stopt met IP's geven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCMascha
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 26-09-2021
Ik heb een vaag probleem met een DrayTek Vigor 3910 en DrayTek VigorSwitch P2280.
Het probleem is als volgt:

Ik heb 3 VLAN's om een beetje her en der te spelen/testen: 1, 2 en 6 met de IP's: 192.168.160.X (Default), 192.168.162.X (Alle apparaten/Normaal), 192.168.166.X (Camera's).
Op de switch is dit ook ingesteld en getest en dit werkt. Wat er nu gebeurt is dat na ongeveer 2 dagen er geen enkel IP meer uitgegeven wordt. Een reboot op de switch werkt niet. VLAN's verwijderen en opnieuw aanmaken op de switch werkt ook niet. RJ-stekkers opnieuwe inpluggen werkt niet. Een poort waar een VLAN op zit veranderen naar VLAN1 (Default) werkt wel. Dan krijg ik gewoon weer een IP van 192.168.160.X, maar zodra de poort weer naar een VLAN poort veranderd wordt, krijgt deze geen IP.
Alleen als ik de switch een factory reset geef en de VLAN's opnieuw instel, werkt alles weer. Maar alweer voor maar ongeveer 2 dagen.

Wat ik ook eerder gehad heb, is dat de web interface ongelofelijk traag was. Dit was ook na ongeveer 2 dagen en hier kwam ook een factory reset bij kijken. Dit heb ik 1 keer gehad en niet meer. Daarna is het IP 'drama' begonnen.

Iemand die dit toevallig heeft (gehad) of die zo 1 2 3 een reden hiervoor weet of misschien zelfs een oplossing? Firmware is up-to-date.

EDIT: Ik heb nu het feit gehad dat een apparaat nu wel een IP-adres krijgt, maar geen internettoegang. Lokaal zou ik dus dingen kunnen doen (Niet gechecked) maar 'naar buiten' kan ik dus niets.

EDIT2: Besloten de switch terug te sturen wegens defect.

[ Voor 8% gewijzigd door BCMascha op 17-04-2021 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:40
klinkt mij eigenlijk als een loopback in een bepaald vlan...

kijk anders is bij de statistieken van de poorten... zijn er daar poorten waar absurd hoge traffiektellers zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCMascha
Hier de foto's wat er voor de poorten staat van de router en de switch. Bij de router kan ik alleen maar een simpele grafiek vinden. Lijkt mij opzich niet veel bijzonders aan de hand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ip05H3Wksa6k05gB8-hBdbJA6Oc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ESA2fzyncKNWwJQrUMn1gFa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PVnu7v9R5jI2-3BRRzwQ0mJ63R8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xkD2wIA2YC5v2VJeo27CqRc3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJiutIVD1kJFyV78H7clAnQjc_A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iFs2KGKI1cuYevwF77uCVaTI.jpg?f=fotoalbum_tile

En bij de switch staat bij Port Statisitcs bij poort GE25 (Dit was de uplink poort) onder Giants "286336". Is dit wel goed? Op het web lees ik dat dit pakketten zijn die te groot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCMascha
Updateje: Ik heb nu het feit gehad dat een apparaat nu wel een IP-adres krijgt, maar geen internettoegang. Lokaal zou ik dus dingen kunnen doen (Niet gechecked) maar 'naar buiten' kan ik dus niets.

EDIT2: Besloten de switch terug te sturen wegens defect.

[ Voor 14% gewijzigd door BCMascha op 17-04-2021 18:43 ]