optimaliseren/throubleshooten bluetooth roeitrainer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Ik heb een roeitrainer (sporttech RSX400) die is uitgerust met bluetooth om data te sturen naar trainingsapps. Dat werkt aan de technische kant: ik krijg alles door op de app. Alleen lijkt er iets niet te kloppen met de frequentie waarmee data wordt doorgestuurd: hij lijkt af en toe te skippen en in de volgende set zit dan een dubbele meetwaarde. Bijvoorbeeld, eerste set 4 slagen en de volgende ineens 8, dan weer 4 etc. Ik krijg dan de volgende plots:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ukyb8qEsA7ZOXNWtx-G3zkMoRWg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LFp8chW9W4tffNXErhGGkzrJ.png?f=user_large

Ik heb al geprobeerd of het aan het ontvangende device ligt (iPad of android S10) maar dat was vrijwel identiek.

de fabrikant van de app (kinomap) zegt dat dit typisch is voor bluetooth, maar als dat zo is mag dat bij zowel de trainers als de app wel eens vermeld worden; het is namelijk volstrekt onbruikbaar.

zou er iets te tweaken zijn? Ten eerste waar ligt dit aan? Storing van het signaal zelf? De sensors? Zou je dit signaal lokaal kunnen opvangen en anders doorgeven (bv via een rapsb Pi?) Zou je iets moeten afschermen als het interferentie is oid?