Welke (goedkope) hardware voor beginnen met crypto minen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groningen321
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 29-04-2022
Hi, ik wil gaan beginnen met crypto minen, vooral om te kijken hoe het werkt en als het bevalt later duurdere apparatuur te kopen. Dus nu eerst iets van 100euro kopen, bijv usb en die aansluiten op een raspberry pi. Heb zelf toegang tot goedkopere stroom dus lijkt me interessant, maar wil het eerst klein proberen. Heeft iemand tips voor hardware of goede instructie hoe te beginnen met minen, lastig goede info te vinden.
...

Had op internet en hier gevonden dat er asic of gpu usb sticks te koop zijn die je op raspberry pi kunt aansluiten. Iemand daar ervaring mee voor crypto mining?
...
Heb al een account gemaakt op de grootste crypto exchange en me in verschillende coins verdiept die te minen zijn, maar advies voor hardware en hoe te beginnen zijn welkom!
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 19:12

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Welkom op Tweakers :)

Alle begin is lastig maar ik denk toch dat je best wat meer info zelf kan vinden. Mining is een razend populair onderwerp dus ik durf er vergif op in te nemen dat je echt wel wat beginners info kunt vinden.

Als je je hebt verdiept in welke altcoins te minen zijn, waar is je keus op gevallen?
Hoe heet dat USB ding dat je gevonden hebt? Wat vind je als je specifiek daarop Googled + "review" of "experience". Beetje meer research doen en dan specifieke vragen stellen zal je hier op Tweakers verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-05 17:06
Je kan al beginnen met een oude gameboy :p

Maar als je wil dat het ook daadwerkelijk geld gaat opleveren dan ga je met 100 euro niet ver komen. Ben hier sinds een paar weken wat met het minen van ethereum aan het rommelen, had nog een 'oude' pc staan, die doet een 2-3 euro per dag ongeveer, maar zonder zonnepanelen op het dak komt dat eigenlijk niet uit.

Qua kopen van hardware is het sowieso een bizarre tijd, in die pc hangt een RX580 die ik enkele jaren geleden voor een 150 euro ofzo gekocht heb, nu betaal je 2e hands 3x dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80910

Zoek maar op whattomine dan vind je vast antwoord op de pi vraag.