tarief installatiewerkzaamheden: wat is redelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Stel: een bedrijf vraagt jou, professioneel amateur als je bent, om installatiewerkzaamheden te verrichten.

Het zal uiteindelijk gaan om het aanleggen van netwerkbekabeling (UTP CAT5) en ISDN bekabeling. Totale lengte netwerkbekabeling: 250 meter, ISDN bekabeling: 25 toestellen.

Alle bekabeling komt samen in een kamertje waar ook de server en de telefooncentrale opgesteld staan.

Tevens wordt je gevraagd het bestaande netwerk te verhuizen naar de nieuwe lokatie, en dit werkend op te leveren (11 clients, 7 users, 1 server).

Wat zou een redelijk tarief zijn om dit uit te voeren (uurtarief). Graag ervaringen en tarieven!

Verwijderd

Ik zou 200 gulden per uur vragen.
TIP: ik zou een offerte bij een bedrijf aanvragen voor de werkzaamheden en daar dan wat onder gaan zitten. Misschien is het verstandig om de bekabeling zowiezo door een erkend installatie bedrijf uit te laten voeren.

S6

• Arnout
Fl. 200,- gulden per uur is wat aan de hoge kant, is mijn mening.

Voor systeembeheer wordt door kleine bedrijven Fl. 83,- (38 Euro) per uur in rekening gebracht.

Ik denk dat je hier moet blijven, omdat:

1. het natuurlijk niet professioneel uitgevoerd wordt
2. garantie ook niet geregeld is
3. je geen ervaring hebt, dus het is een soort betaalde praktijk case (je leert er wel veel van), het kan langer duren doordat je onnodige fouten maakt

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 17:45

backupdevice

No Risk , Full Push

psies, ongeveer 85 per uur, uiteraard wel op basis van na-calculatie :)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

Je moet natuurlijk zelf weten wat voor een uur tarief je vraagt. Mijn tarief houdt rekening met bijkomende kosten, belastingen enzo. :'(
Als dit niet het geval is hou ut dan op 90 gulden per uur. Je bent namelijk niet alleen systeembeheerder maar ook kabelboer en verhuizer.

s6

• Arnout
Fl. 85,- tot Fl. 90,- wordt als redelijk beschouwd dus.

Zijn er geen mensen die dit eerder gedaan hebben of voor gevraagd zijn? (Het lijkt me wel, aangezien een beetje bedrijf tegenwoordig een LAN heeft, maar niet de kennis in huis heeft om dit aan te leggen c.q. te beheren)

• Arnout
Weer een ander tarief: er wordt zo rond de Fl. 150,- per uur gevraagd als je netwerk binnen je bedrijf wilt.
Pagina: 1