Wat ga je met je laptop doen?
Ik zoek een laptop voor foto/video bewerking, tekenen in grafische programma's en VJ'en.
De volgende programma's gebruikt ik het meest:
- Resolume Arena 7 (VJ programma)
- Capture 2021 (teken programma met visualisatie)
- Adobe Premiere (video bewerking)
- Luminar 4 (foto bewerking)
De laptop zal alleen worden gebruikt voor software programma's. Voor mailen en surfen houd ik mijn bestaande laptop. Gamen doe ik niet
Wat is je budget?
Mijn Budget is rond de 1800
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben van plan mijn laptop veel mee te nemen, enkel is de grootte, het gewicht en de accuduur voor mij totaal niet belangrijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, zolang het maar een Windows laptop is ben ik tevreden, nu heb ik een Lenovo en die bevalt goed maar het maakt mij niets uit welk merk het is.
Ik heb natuurlijk zelf ook wel onderzoek gedaan en mij vielen de volgende modellen op:
- Lenovo Legion 5
- Lenovo Legion 5 PRO
- Lenovo Legion 7
- Asus TUF FX516
- Asus ROG Strix G15
Verdere voorkeuren:
- 15-16" scherm
- Minimaal I7 of vergelijkbaar
- Voorkeur voor RTX videokaart
- Ethernet aansluiting is een must
- Minimaal 16GB werkgeheugen
Er staat echter zoveel online, en dan nog de combinatie tussen verschillende hardware onderdelen, dat ik echt niet weet wat voor mij het beste geschikt is.
Ik hoop dat iemand mij kan adviseren,
Groet Ruben
Ik zoek een laptop voor foto/video bewerking, tekenen in grafische programma's en VJ'en.
De volgende programma's gebruikt ik het meest:
- Resolume Arena 7 (VJ programma)
- Capture 2021 (teken programma met visualisatie)
- Adobe Premiere (video bewerking)
- Luminar 4 (foto bewerking)
De laptop zal alleen worden gebruikt voor software programma's. Voor mailen en surfen houd ik mijn bestaande laptop. Gamen doe ik niet
Wat is je budget?
Mijn Budget is rond de 1800
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben van plan mijn laptop veel mee te nemen, enkel is de grootte, het gewicht en de accuduur voor mij totaal niet belangrijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, zolang het maar een Windows laptop is ben ik tevreden, nu heb ik een Lenovo en die bevalt goed maar het maakt mij niets uit welk merk het is.
Ik heb natuurlijk zelf ook wel onderzoek gedaan en mij vielen de volgende modellen op:
- Lenovo Legion 5
- Lenovo Legion 5 PRO
- Lenovo Legion 7
- Asus TUF FX516
- Asus ROG Strix G15
Verdere voorkeuren:
- 15-16" scherm
- Minimaal I7 of vergelijkbaar
- Voorkeur voor RTX videokaart
- Ethernet aansluiting is een must
- Minimaal 16GB werkgeheugen
Er staat echter zoveel online, en dan nog de combinatie tussen verschillende hardware onderdelen, dat ik echt niet weet wat voor mij het beste geschikt is.
Ik hoop dat iemand mij kan adviseren,
Groet Ruben
[ Voor 8% gewijzigd door RubenRa op 11-04-2021 16:52 ]