VESA mount onderaan het beeldscherm (Nadelen)?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_kuipers
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-11-2024
Hoi lezer,

Ik had interesse in het volgende beeldscherm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X0XIIJ5gSErfFmzpItrLW5AitWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IzQRoDrqrrCUiHaUtcQ5YjNO.jpg?f=fotoalbum_large

Nu merk ik op dat de VESA aansluiting redelijk onderaan het scherm zit, en niet in het midden zoals voornamelijk. Ik wil graag 2 schermen met een monitorarm toepassen. Zijn er nadelen dat de vesa mount onderaan zit? Bijvoorbeeld dat ik tijdens het draaien van het scherm moeilijk weg kom. etc.

De monitor arm welke hoogstwaarschijnlijk toegepast gaat worden: Als iemand een betere suggestie heeft mag dat uiteraard achter gelaten worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBt6xiNlQIQyu4N8-KADi7WRaig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kaRD9KyThQKdsZgI7eyy4CZQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door niek_kuipers op 11-04-2021 15:50 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik kan wel wat bedenken ja. :)
Een ander scherm met de VESA bevestiging hoger gaat natuurlijk lager aan die arm hangen. Verder ken ik dat ontwerp. Ergens in China is er een grote fabriek die min of meer dezelfde armen maakt voor een hele serie aan "fabrikanten" met voor elke "fabrikant" net wat andere opties die ze waarschijnlijk zelf uitkiezen. Want al die armen lijken wel heel, heel erg veel op elkaar. Ze hebben ook allemaal dezelfde problemen.

Zo'n arm kan het gewicht van de schermen wel hebben, maar de armen zelf gaat waarschijnlijk ook wat zakken omdat de scharnieren waarschijnlijk te veel speling hebben. Verder ken ik die specifieke bevestiging tussen de arm en de monitor maar al te goed van een beugel die ik een paar maanden geleden nog probeerde. De beugel die je op het scherm schroeft en dan aan de arm verbind, wiebelde. Een van de schermen trok ook naar rechts en bij de ander kon het draaimechanisme het gewicht gewoon niet aan en zakte het scherm naar voren terwijl die nominaal niet eens in de buurt van het echte gewichtslimiet kwam.

Ik was behoorlijk niet onder de indruk en heb die teruggestuurd. Ik heb uiteindelijk een gasveer gekocht voor het tweede scherm en dat werkt veel beter. Ik zeg het maar want als je verwacht dat beide schermen echt naadloos naast elkaar zullen hangen, dan ga je bedrogen uitkomen. Daarvoor moet je al snel denken aan duurdere oplossingen. Als je de schermen toch recht naast elkaar wil hangen, dan is zoiets als dit misschien dit beter. :)

pricewatch: Kensington K55513WW
pricewatch: Newstar FPMA-D860DBLACK

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:33:
Ik kan wel wat bedenken ja. :)
Een ander scherm met de VESA bevestiging hoger gaat natuurlijk lager aan die arm hangen. Verder ken ik dat ontwerp. Ergens in China is er een grote fabriek die min of meer dezelfde armen maakt voor een hele serie aan "fabrikanten" met voor elke "fabrikant" net wat andere opties die ze waarschijnlijk zelf uitkiezen. Want al die armen lijken wel heel, heel erg veel op elkaar. Ze hebben ook allemaal dezelfde problemen.

Zo'n arm kan het gewicht van de schermen wel hebben, maar de armen zelf gaat waarschijnlijk ook wat zakken omdat de scharnieren waarschijnlijk te veel speling hebben. Verder ken ik die specifieke bevestiging tussen de arm en de monitor maar al te goed van een beugel die ik een paar maanden geleden nog probeerde. De beugel die je op het scherm schroeft en dan aan de arm verbind, wiebelde. Een van de schermen trok ook naar rechts en bij de ander kon het draaimechanisme het gewicht gewoon niet aan en zakte het scherm naar voren terwijl die nominaal niet eens in de buurt van het echte gewichtslimiet kwam.

Ik was behoorlijk niet onder de indruk en heb die teruggestuurd. Ik heb uiteindelijk een gasveer gekocht voor het tweede scherm en dat werkt veel beter. Ik zeg het maar want als je verwacht dat beide schermen echt naadloos naast elkaar zullen hangen, dan ga je bedrogen uitkomen. Daarvoor moet je al snel denken aan duurdere oplossingen. Als je de schermen toch recht naast elkaar wil hangen, dan is zoiets als dit misschien dit beter. :)

pricewatch: Kensington K55513WW
pricewatch: Newstar FPMA-D860DBLACK
Ik heb dan met 21-27" monitoren precies de omgekeerde ervaring :+
Die goedkope beugels werken prima, maar je moet wel de boel strak aandraaien, het is niet gemaakt om regelmatig verplaatst te worden dus eenmaal op de juiste plek draai je alles strak vast en dan hangt het kaarsrecht naast elkaar.
Juist de (goedkope) beugel met gasveer (<75 euro) zakt met 27" schermen vaak in en zit met tyraps vast zodat het scherm ongeveer op de juiste hoogte blijft.
Woon hier naast het spoor (dagelijks dus trillingen) en de schermen blijven gelijk hangen, vroeger zonder beugel verschoven ze over het bureau :+

Edit: met die goedkope beugels heb je inderdaad wel dat de VESA mount van de twee schermen op dezelfde hoogte moet zitten.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_kuipers
RGAT schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:47:
[...]

Ik heb dan met 21-27" monitoren precies de omgekeerde ervaring :+
Die goedkope beugels werken prima, maar je moet wel de boel strak aandraaien, het is niet gemaakt om regelmatig verplaatst te worden dus eenmaal op de juiste plek draai je alles strak vast en dan hangt het kaarsrecht naast elkaar.
Juist de (goedkope) beugel met gasveer (<75 euro) zakt met 27" schermen vaak in en zit met tyraps vast zodat het scherm ongeveer op de juiste hoogte blijft.
Woon hier naast het spoor (dagelijks dus trillingen) en de schermen blijven gelijk hangen, vroeger zonder beugel verschoven ze over het bureau :+

Edit: met die goedkope beugels heb je inderdaad wel dat de VESA mount van de twee schermen op dezelfde hoogte moet zitten.
Het scheelt dat het 2 exact dezelfde schermen wordt! Is dat probleem al verholpen. Alleen zo raar dat de VESA onder aan zit en niet gecentreerd is op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Enig groot nadeel lijkt mij dat mocht er ooit een scherm kapot gaan vervangen lastig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_kuipers
D-dark schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:22:
Enig groot nadeel lijkt mij dat mocht er ooit een scherm kapot gaan vervangen lastig wordt.
Zeker een goede, gelukkig wel 3 jaar garantie
Pagina: 1