Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letmeshow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-05-2024
Mijn vraag
Hoe krijg ik mijn samengestelde pc werkend?

Samengestelde hardware
Het Barebone office- of thuiswerksysteem

ASRock DeskMini H470 Series
Noctua NH-L9i Bruin
Intel Core i5-10400
Kingston 16 GB DDR4 2667MHz
Kingston A2000 500GB

Context
Ongeveer twee geleden heb ik naar aanleiding van de Desktop Best Buy Guide van Maart een nieuwe desktop besteld. Afgelopen week waren alle onderdelen binnen en heb ik de pc in elkaar gezet.

Het probleem is dat als ik de desktop aansluit op een beeldscherm en opstart er geen beeld wordt weergeven en de desktop binnen circa 30 seconde tot 1 minuut uitvalt. De aan-uit indicator kleurt wel blauw en de processorkoeling gaat draaien.

Wat heb ik geprobeerd?
Ik heb de desktop aangesloten via zowel een VGA als een HDMI-kabel. Daarnaast heb ik de pc aangesloten op twee verschillende monitoren. Beiden werken wel met mijn laptop. Verder heb ik op het forum gezocht naar soortgelijke problemen met deze samenstelling. Daarnaast heb ik gegoogled. Dit alles heeft niet geleid tot inzicht in het probleem.

Uiteraard heb ik de pc meermaals opnieuw in elkaar gezet. Helaas zonder enig resultaat. Kunnen jullie mij verder helpen? Dank je wel!

[ Voor 5% gewijzigd door Letmeshow op 15-04-2021 09:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Letmeshow schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:41:
Uiteraard heb ik de pc meermaals opnieuw in elkaar gezet. Helaas zonder enig resultaat. Kunnen jullie mij verder helpen? Dank je wel!
Mocht je iets uit de handleiding verkeerd begrepen hebben dan maak je misschien steeds dezelfde fout. Een verse blik kan helpen. Heel ingewikkeld is de handleiding voor deze PC niet, dus een willekeurig familielid moet dat wel kunnen denk ik.

Zonder beeld met foutmelding is het wel lastig. In de handleiding vind ik niets terug over iets van status LED's op het moederbord, of BIOS piepjes (behalve een enkele boot-piep), etc. Die zijn er dus ook niet neem ik aan?

In elk geval denk ik dat de video zelf wel OK is, maar dat de PC niet zo ver komt. En dat is in mijn ervaring dan vaak iets met een DIMM, of de CPU zelf. Ik zou het andere DIMM-slot eens proberen. En als dat niet helpt de SSD er eens uit laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letmeshow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-05-2024
Dank je wel voor de tips! Ik heb de handleiding door een familielid laten uitvoeren. Helaas is er weinig veranderd. Ook het wisselen naar het tweede DIMM-slot heeft niets opgeleverd, evenals het (tijdelijk) verwijderen van de SSD. Er zijn inderdaad geen statusleds aanwezig op het moederbord.