Toon posts:

COM poort op Soyo Mobo doet het niet

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kreeg pasgeleden een stapeltje 5EHM v1.2 mob's in mijn handen gedrukt. Leuk als bij-pc-tje. De maar is dat ik de compoorten niet aan het werk krijg. zowel aan seriele muis als een extern modem worden niet gedetecteerd. Kabels zijn gecheckt Iemand hier ervaring mee en in het bezit van de verlossende tip??

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:40
Misschien zo'n appart kaartje kopen ? En dan gewoon die compoorten uit zetten?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

COM Poorten ingeschakeld in de BIOS? Vind je vaak onder "peripherals" ofzo. COM1 moet dan ingesteld worden op 3F8/IRQ4 en COM2 op 2F8/IRQ3 (standaardwaarden).

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

BIOS-instellingen controleren is altijd 'n goed idee. Als dat al goed staat:

Is het zo'n SuperSocket7 AT-bordje waar je de poorten op zo'n aansluiting op het mainboard zet?
Daar heb je namelijk twee soorten poortjes, normaal en crossed. Kan zijn dat de verkeerde poortjes erbij zitten, de betere PC-zaak heeft die poortjes nog wel ergens in 'n hoek liggen.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 16 augustus 2001 15:14 schreef Tony Vroon het volgende:
Is het zo'n SuperSocket7 AT-bordje waar je de poorten op zo'n aansluiting op het mainboard zet?
Daar heb je namelijk twee soorten poortjes, normaal en crossed. Kan zijn dat de verkeerde poortjes erbij zitten, de betere PC-zaak heeft die poortjes nog wel ergens in 'n hoek liggen.
Oja, das ook waar... Herinneer me nu ook een zo'n gevalletje waarbij ik me toen geen raad wist... :o

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 15:14 schreef Tony Vroon het volgende:
BIOS-instellingen controleren is altijd 'n goed idee. Als dat al goed staat:

Thanks,
De Bios is gecontroleerd. Dat staat zoals het normaal te verwachten is. Additioneel nog even dat windhoos de poorten ook gewoon ziet.
Wat bedoel je met normaal en crossed. Ik heb de aansluitingen gevolgd van de D9 connector, via de 10 pins header, door de RS232 buffers tot aan de IO chip (met datasheet) dat lijkt allemaal in orde.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ja, je hebt alleen twee soorten van die poortjes dus he. Als ze per ongeluk het verkeerde soort poortjes erbij gegooid hebben gaat het nooit werken op deze manier.

Heb je nergens 'n oud bordje liggen met van zulke poortjes? (dat was toen mijn redding :D). En zoals ik al zei, anders even vragen bij de betere PC-zaak, die dingen kosten nauwelijks wat, dus dan neem je gewoon en normaal en crossed mee.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Pagina: 1